Någon som utför portning i Göteborg

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 30 april 2014, 08:32

Någon som utför portning i Göteborg

Inlägg av DtBaronen »

Jag undrar om någon här utför portning i närheten av göteborg! Skulle isåfall vilja ha en prislista på dom olika stegen och vad det skulle kosta!

Tack:)!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Potog är väl den jag kan komma på på rak arm, men de finns säkert fler
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 30 april 2014, 08:32

Inlägg av DtBaronen »

bensinskalle skrev:Potog är väl den jag kan komma på på rak arm, men de finns säkert fler
Okej, tack ska ta och kontakta han!
Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 30 april 2014, 08:32

Inlägg av DtBaronen »

bensinskalle skrev:Potog är väl den jag kan komma på på rak arm, men de finns säkert fler
Får inget svar av honom... finns det någon annan?
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 324
Blev medlem: 23 mars 2014, 10:19

Inlägg av Westman15 »

Hör med David carlbom, han gjorde förut iaf
Relativt kunnig, men ingen expert.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Hör med David96 här på forumet, han skulle få porta min cylinder alla dagar i veckan!
Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 30 april 2014, 08:32

Inlägg av DtBaronen »

rärox skrev:Hör med David96 här på forumet, han skulle få porta min cylinder alla dagar i veckan!
okej tack för tipset! Vad brukar en portning gå för? Ska kunna gå att köea på org veven med.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Såg din cylinder tråd. Men aldrog vilket rör du hade men antar original?
Jag hade kört på en barikit 80 ellet polini guss 80cc båda har tama durationer och kan köras på originalvev utanproblem. Har mallar till båda fall du känmer gör testa på själv. Håller inte på med moppe lika mycket nu utan crolle trimning och fyrtaktare.


Har mallar till dem flesta cyllar men dem flesta är till för pro race röret då jag själv körde med det och utförde testerna med de så lite varvvilliga. Men portat till en del stuntande. Men tror togge är billigare om du inte gör de själv. Har blivit mer seriösare sen jag gick till fyrtakt så även mer pengar;)

Btw mappa om en 690 från akra map till min egna då den går enormt snål med den med en 4 hk vinning fall någon bryr sig pm vad jag gör nu;)


fan var massa portare här förr ju^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 30 april 2014, 08:32

Inlägg av DtBaronen »

Jag kör förtilfället på ett enox rör har dock möjlighet att sätta på ett lacada. Om man säger såhär. Vad känner jag mest på? Porta nuvarande eller skaffa en av dom du tipsade om.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DtBaronen skrev:Jag kör förtilfället på ett enox rör har dock möjlighet att sätta på ett lacada. Om man säger såhär. Vad känner jag mest på? Porta nuvarande eller skaffa en av dom du tipsade om.

vad har du för cylinder nu ;)?

enox är ett bra rör för original bruk, tk ska ju gå bra airsal men låter som en tupp som blir påsatt av en tjur....



vad har du för grejer på nu ?

sammanfattning


har du 70cc och ska byt ut den för effekt eller pågrund va den är slut? för effekt skulle jag inte gjort det, 80cc ger ju rätt bra med mer vrid men ovärt 2000 kr :P jag hade hellre kört tama durationer med större cylinder pågrund va vridet, är rätt stor skillnad mellan 80 och 70cc, portar du den hos någon "vanlig" togge etc kommer du få acc/varv men tror inte togge tänker på flödesriktning mm utan mer på BD och durationerna på avgasporten :roll: vilket som i slutet ändan kommer slakta din vev om du har för mycket varv,


men en barikit/airsal/olini 80cc, polini är mer lågvarvlig men gjutjärn så inte så rolig att porta, många undviker dem pågrund av hårdheten, men du behöver inte porta dem utan dem går bra original.


har du 70cc nu så porta inte ovärt, måste du byta den så kör 80cc, porta den om du har pengar men ger inte jätte bra skillnad fall du inte lämnar in den till någon som vet vad han gör, desto "billigare" desto sämre eller mer varv brukar det bli :P


hade en cylinder som med 210 i avgas :lol: var bajstråkig att köra.
hade 11-51 i drev och topp på över 100 lät som en symaskin som var turboladdad, speciellt med metanol XD
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

rärox skrev:Hör med David96 här på forumet, han skulle få porta min cylinder alla dagar i veckan!
Han är skit rakt igenom (egen erfarenhet).
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Jag hade en 80cc Stage6 80cc, den blev portad hos jonthä, Durationerna på den var höga. hade för mig jag hade 198 i avgas, det är roligare att köra en moped med varv än vad det är med vrid tycker jag.

Mvh
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

gilerahjärnan skrev:Jag hade en 80cc Stage6 80cc, den blev portad hos jonthä, Durationerna på den var höga. hade för mig jag hade 198 i avgas, det är roligare att köra en moped med varv än vad det är med vrid tycker jag.

Mvh
du kör ju din som en apa dock :lol:
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

david96 skrev:
gilerahjärnan skrev:Jag hade en 80cc Stage6 80cc, den blev portad hos jonthä, Durationerna på den var höga. hade för mig jag hade 198 i avgas, det är roligare att köra en moped med varv än vad det är med vrid tycker jag.

Mvh
du kör ju din som en apa dock :lol:
Apa?
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

gilerahjärnan skrev:
david96 skrev:
gilerahjärnan skrev:Jag hade en 80cc Stage6 80cc, den blev portad hos jonthä, Durationerna på den var höga. hade för mig jag hade 198 i avgas, det är roligare att köra en moped med varv än vad det är med vrid tycker jag.

Mvh
du kör ju din som en apa dock :lol:
Apa?
Bild
Skriv svar