DtBaronen skrev:Jag kör förtilfället på ett enox rör har dock möjlighet att sätta på ett lacada. Om man säger såhär. Vad känner jag mest på? Porta nuvarande eller skaffa en av dom du tipsade om.
vad har du för cylinder nu
?
enox är ett bra rör för original bruk, tk ska ju gå bra airsal men låter som en tupp som blir påsatt av en tjur....
vad har du för grejer på nu ?
sammanfattning
har du 70cc och ska byt ut den för effekt eller pågrund va den är slut? för effekt skulle jag inte gjort det, 80cc ger ju rätt bra med mer vrid men ovärt 2000 kr
jag hade hellre kört tama durationer med större cylinder pågrund va vridet, är rätt stor skillnad mellan 80 och 70cc, portar du den hos någon "vanlig" togge etc kommer du få acc/varv men tror inte togge tänker på flödesriktning mm utan mer på BD och durationerna på avgasporten
vilket som i slutet ändan kommer slakta din vev om du har för mycket varv,
men en barikit/airsal/olini 80cc, polini är mer lågvarvlig men gjutjärn så inte så rolig att porta, många undviker dem pågrund av hårdheten, men du behöver inte porta dem utan dem går bra original.
har du 70cc nu så porta inte ovärt, måste du byta den så kör 80cc, porta den om du har pengar men ger inte jätte bra skillnad fall du inte lämnar in den till någon som vet vad han gör, desto "billigare" desto sämre eller mer varv brukar det bli
hade en cylinder som med 210 i avgas
var bajstråkig att köra.
hade 11-51 i drev och topp på över 100 lät som en symaskin som var turboladdad, speciellt med metanol XD