mkt avgaser luktar illa från min beta rr 07a

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
pajajn
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 30 maj 2008, 14:33

mkt avgaser luktar illa från min beta rr 07a

Inlägg av pajajn »

tjenna har tagit bort stypningen i röret samnt tagit bortluftlocket från luftburken . har även ett 108 munstycke och moppen går bra upp till 75-76 km/h då när man håller fullgas liksom låter som bensinstopp fast så lättar man på gasen så funkar det igen .


:/ moppen ger även ifrån sig sjukt mkt avgaser som luktar illa dessutom inte vanliga utan dom luktar för j*vligt.


vet någon vad problemet är ?


oops glömde " när man kört ett tag oljar den väldigt mkt ifrån ljuddämparen också och även på tomgång så ger den ifrån sig mkt avgaser
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

För mycket olja. Oljan förtjockar bensinen och gör att inte lika mycket bensin heller passerar genom munstycket, därför den inte går bra. Dra ner oljeblandningen så ska den gå bra.
Mer olja = mer avgaser
pajajn
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 30 maj 2008, 14:33

Inlägg av pajajn »

jap men jag blandar ju i separat tank så att det fylls på olja automatiskt .


hur gör jag för att blanda i mindre olja ?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Ingen aning om hur det är på Betorna men leta kring oljetanken och kolla om du hittar något som du kan skruva på... : > Vänta på att någon som vet hur man gör det ska svara
pajajn
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 30 maj 2008, 14:33

Inlägg av pajajn »

ja altso oljetanken e bara en tank me lock där man fyller på oljan sen blandas den me bensinen efterråt när man kör. :/

så men tror du det hjälper om jag byter till större munstycke mer bensin och då blandas det vell i rätt mängd oljan o bensinen menar jag ?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Mja, tror fortfarande det är bättre att försöka sänka oljeblandningen.
På nästan alla moderna moppar går oljeblandningen att ställa om men vet inte hur det funkar på Betorna
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Moddad skrev:Mja, tror fortfarande det är bättre att försöka sänka oljeblandningen.
På nästan alla moderna moppar går oljeblandningen att ställa om men vet inte hur det funkar på Betorna
Så man kan till exempel öka tillflödet med olja ? Har hört att man helst ska blanda i tanken när man har effektrör. Och jag ska få ett Mk rör snart. Och jag orkar inte blanda direkt i tanken o stå o räkna ut hur mycket det ska vara i. Då borde de väl va lättare att öka tillflödet på oljetanken om man nu kan de ? Hur gör man, Har en Rieju RRX 06a om det har nån betydelse..

Mvh
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

TobbaN skrev:
Moddad skrev:Mja, tror fortfarande det är bättre att försöka sänka oljeblandningen.
På nästan alla moderna moppar går oljeblandningen att ställa om men vet inte hur det funkar på Betorna
Så man kan till exempel öka tillflödet med olja ? Har hört att man helst ska blanda i tanken när man har effektrör. Och jag ska få ett Mk rör snart. Och jag orkar inte blanda direkt i tanken o stå o räkna ut hur mycket det ska vara i. Då borde de väl va lättare att öka tillflödet på oljetanken om man nu kan de ? Hur gör man, Har en Rieju RRX 06a om det har nån betydelse..

Mvh
Ja, det ska gå... Och det är lättare att bara öka oljetillflödet än att blanda separat.
Användarens profilbild
kimen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 25 februari 2008, 15:10
Ort: Hörnefors (umeå)

Inlägg av kimen »

ska du öka olje flödet då följer du bara gaswiren ner sen där den delar sig följer du inte till förgasarn utan till motorn, där det går ner så ser du att det går att skruva på en sak så den spänner på wiren, skruva ut den mer ifall du ska ge mer olja och in ifall du ska ge mindre
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

TobbaN skrev:
Moddad skrev:Mja, tror fortfarande det är bättre att försöka sänka oljeblandningen.
På nästan alla moderna moppar går oljeblandningen att ställa om men vet inte hur det funkar på Betorna
Så man kan till exempel öka tillflödet med olja ? Har hört att man helst ska blanda i tanken när man har effektrör. Och jag ska få ett Mk rör snart. Och jag orkar inte blanda direkt i tanken o stå o räkna ut hur mycket det ska vara i. Då borde de väl va lättare att öka tillflödet på oljetanken om man nu kan de ? Hur gör man, Har en Rieju RRX 06a om det har nån betydelse..

Mvh
du kan ju köra de vanliga bara att du slänger i lite olja när du har tankat :)
Bild
Miza_
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 oktober 2007, 14:45

Inlägg av Miza_ »

spunka inte i slutburken...köp en fleshlight istället!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Miza_ skrev:spunka inte i slutburken...köp en fleshlight istället!
Och vem fan tänker du hjälpa det med?
Låst