Mer kubik = orkar tyngre drevning, så bara för att 80cc'n varvar mer betyder ju inte det att det kommer gå fortare med den. (vet ju själv inte ifall dedär 8 kubikcentimetrarna kan ersätta varvtalet..)
Lägre varv och tyngre drevning är ju dock bra eftersom motorn slits mindre (vevlager osv)
Airsal 80 har betydlig trevligare avgasport än det någonsin går att få på 88 extrem. Visserligen har en vän bromsat ut airsal extrem 25 hp drygt oportad med en pipa från mej.. skedde på sista rejset i vårgårda.
simonskaren skrev:Finns det någon som portar i Stockholm? Som vet va han gör?
Lennart bor väl i stockholm? Har ingen aning om ifall han utför jobb åt andra men nog fan lär han veta vad han gör iallafall
Jajustja, jo han har utfört jobb, har gjort iaf . Med en portad 80 airsal borde man väl komma upp i ca 27 HK?
Har ett prorace2 som jag har ti 70cc som jag tänkte börja med o prova, men blir ett annat rör när jag har fixat allt.
27 hp på veven kanske men inte mycket över 20 på bakhjulet allting måste bytas om du skall få 27 på bakhjulet och då är det enklare att köpa en 125cc och billigare, det är lika olagligt
Bor ändå på Åland, o sedan på en skärgårdaö o poliserna är ändå aldrig där och hade tänkt göra ett sista moppe projekt med med att fräsa om blocket. Har ni andra förslag på cyllar än airsal 80 med 40 slaglängd?