Mobil -tråden

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Harrre
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 april 2012, 22:55

Inlägg av Harrre »

NOName? skrev:nexus 4 är en mobil jag skulle vilja testa, men tror inte den håller, är ganska våldsam med mina telefoner :roll:
Jag har en Nexus 4! Helt jävla underbar telefon! Har väl haft den sen dagen dem kom till Sverige har har inte kracshat eller något sånt än så länge, och lagg är något sällsynt faktiskt! Som du säkert vet är det också Googles egna lur, dvs du kan litta på att få de senaste versionerna av Android först av alla. Till skillnad ifrån Samsung, LG och HTC's telefoner som oftast blir bortglömda efter bara något år :/

Jag tappar min Nexus jämt och ständigt och hittills har den klarat sig bra :)

Men är du nu väldigt våldsam kanske inte Nexusen är det bästa valet för hållbarhet. Dock tycker jag att stabiliteten du får med Nexusen överväger lite, du kan ju alltid skaffa något sorts skal ;)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Vill höra med er SIII ägare om er batteritid, hur länge håller det?!

Jag lyssnar på musik bilen till jobbet (35min), sen får den ligga till 16.30, lyssnar på musik i bilen till gymmet (max 15min) gymmar, kanske skickar några sms där, kommer hem och kl. 21.00 så varnar den för lågt batteri och att jag ska ansluta laddaren.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Vill höra med er SIII ägare om er batteritid, hur länge håller det?!

Jag lyssnar på musik bilen till jobbet (35min), sen får den ligga till 16.30, lyssnar på musik i bilen till gymmet (max 15min) gymmar, kanske skickar några sms där, kommer hem och kl. 21.00 så varnar den för lågt batteri och att jag ska ansluta laddaren.
Låter ju som väldigt lite, ladda ner juice defender och se om det gör någon skillnad.

Min Xpera Z, håller ju lätt 3-4 dagar om jag använder den så lite som du gör. Nu när jag jobbar tar jag av den från laddaren vid 05.40, slösurfar lite vid frukosten, musik in till jobbet, låter den i princip ligga mellan 07.00-16.00 med någon halvtimmas användning, vid lunch och frukost. Sedan till gymmet, låter den då ligga till ca 18.30 sedan musik hem också mycket användning hemma, då vid 22.00 när jag sätter i dockan igen har den mellan 80-70% kvar!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

En stor skillnad! Får göra det och se, tack!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Smsar sällan, ringer väl 3gånger per dag, spelar 1h och lyssnar på musik 1h och då håller batteriet minst från morgon tills jag somnar. Samsung galaxy s3
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Tjena grabbar, S3an råkade försvinna på vallåkraträffen så behöver nytt! Vill testa något nytt och har lite frågor. Har ju alltid kört samsung, hade en s, sen en s2, sen en s3 och 2 samsung surfplattor har jag haft o lekt med så det ligger ju högt på min lista. Är dock inte jättetaggad på en s4 då mamma har en o märker ingen jätteskillnad på den o s3an förutom batteriet och kameran. Så mina största funderingar nu är HTC ONE (som jag är lite rädd för då min wildfire sög men dom har väl lite bättre kvalitet nu?) och Galaxy Note 2 (som jag inte riktigt är sugen på för att det är en så gammal telefon i grunden) Sen finns ju såklart Nexus, xperia o alla dom i bakhuvet men vet inget om dom och aldrig ens nuddat en sedan min x8 (som sög).

Så för att sammanfatta det hela så vet ni när nästa Galaxy note kommer, vet ni något om ONE eller möjligtvis någon annan lågoddsare som är lika bra tipsa då för jag har skitdålig koll på telefoner. INGEN IPHONE ALDRIG HAFT, ALDRIG RÖRT OCH TÄNKER INTE GÖRA HELLER. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

k-skåpet skrev:Tjena grabbar, S3an råkade försvinna på vallåkraträffen så behöver nytt! Vill testa något nytt och har lite frågor. Har ju alltid kört samsung, hade en s, sen en s2, sen en s3 och 2 samsung surfplattor har jag haft o lekt med så det ligger ju högt på min lista. Är dock inte jättetaggad på en s4 då mamma har en o märker ingen jätteskillnad på den o s3an förutom batteriet och kameran. Så mina största funderingar nu är HTC ONE (som jag är lite rädd för då min wildfire sög men dom har väl lite bättre kvalitet nu?) och Galaxy Note 2 (som jag inte riktigt är sugen på för att det är en så gammal telefon i grunden) Sen finns ju såklart Nexus, xperia o alla dom i bakhuvet men vet inget om dom och aldrig ens nuddat en sedan min x8 (som sög).

Så för att sammanfatta det hela så vet ni när nästa Galaxy note kommer, vet ni något om ONE eller möjligtvis någon annan lågoddsare som är lika bra tipsa då för jag har skitdålig koll på telefoner. INGEN IPHONE ALDRIG HAFT, ALDRIG RÖRT OCH TÄNKER INTE GÖRA HELLER. :)
har själv en note 2 och det är den bästa telefonen jag någonsin använt! kan säga att en note kommer du aldrig vilja släppa taget om, och trean sägs ha release någon gång i september så den hade jag tveklöst köpt!

SAMSUNG FTW!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

DerbiKoffe skrev:
k-skåpet skrev:Tjena grabbar, S3an råkade försvinna på vallåkraträffen så behöver nytt! Vill testa något nytt och har lite frågor. Har ju alltid kört samsung, hade en s, sen en s2, sen en s3 och 2 samsung surfplattor har jag haft o lekt med så det ligger ju högt på min lista. Är dock inte jättetaggad på en s4 då mamma har en o märker ingen jätteskillnad på den o s3an förutom batteriet och kameran. Så mina största funderingar nu är HTC ONE (som jag är lite rädd för då min wildfire sög men dom har väl lite bättre kvalitet nu?) och Galaxy Note 2 (som jag inte riktigt är sugen på för att det är en så gammal telefon i grunden) Sen finns ju såklart Nexus, xperia o alla dom i bakhuvet men vet inget om dom och aldrig ens nuddat en sedan min x8 (som sög).

Så för att sammanfatta det hela så vet ni när nästa Galaxy note kommer, vet ni något om ONE eller möjligtvis någon annan lågoddsare som är lika bra tipsa då för jag har skitdålig koll på telefoner. INGEN IPHONE ALDRIG HAFT, ALDRIG RÖRT OCH TÄNKER INTE GÖRA HELLER. :)
har själv en note 2 och det är den bästa telefonen jag någonsin använt! kan säga att en note kommer du aldrig vilja släppa taget om, och trean sägs ha release någon gång i september så den hade jag tveklöst köpt!

SAMSUNG FTW!
Surt att vänta till september bara då jag har en tendens att paja telefoner har jag ingen reserv så länge. :/
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

k-skåpet skrev:
DerbiKoffe skrev:
k-skåpet skrev:Tjena grabbar, S3an råkade försvinna på vallåkraträffen så behöver nytt! Vill testa något nytt och har lite frågor. Har ju alltid kört samsung, hade en s, sen en s2, sen en s3 och 2 samsung surfplattor har jag haft o lekt med så det ligger ju högt på min lista. Är dock inte jättetaggad på en s4 då mamma har en o märker ingen jätteskillnad på den o s3an förutom batteriet och kameran. Så mina största funderingar nu är HTC ONE (som jag är lite rädd för då min wildfire sög men dom har väl lite bättre kvalitet nu?) och Galaxy Note 2 (som jag inte riktigt är sugen på för att det är en så gammal telefon i grunden) Sen finns ju såklart Nexus, xperia o alla dom i bakhuvet men vet inget om dom och aldrig ens nuddat en sedan min x8 (som sög).

Så för att sammanfatta det hela så vet ni när nästa Galaxy note kommer, vet ni något om ONE eller möjligtvis någon annan lågoddsare som är lika bra tipsa då för jag har skitdålig koll på telefoner. INGEN IPHONE ALDRIG HAFT, ALDRIG RÖRT OCH TÄNKER INTE GÖRA HELLER. :)
har själv en note 2 och det är den bästa telefonen jag någonsin använt! kan säga att en note kommer du aldrig vilja släppa taget om, och trean sägs ha release någon gång i september så den hade jag tveklöst köpt!

SAMSUNG FTW!
Surt att vänta till september bara då jag har en tendens att paja telefoner har jag ingen reserv så länge. :/
Köp en HTC ONE då, riktigt grym telefon! har en polare som har en och han är hur nöjd som helst (han är vääldigt teknikintresserad)
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 515
Blev medlem: 22 september 2012, 17:27
Ort: Sollebrunn

Inlägg av SNODDAS15 »

DerbiKoffe skrev:
k-skåpet skrev:
DerbiKoffe skrev: har själv en note 2 och det är den bästa telefonen jag någonsin använt! kan säga att en note kommer du aldrig vilja släppa taget om, och trean sägs ha release någon gång i september så den hade jag tveklöst köpt!

SAMSUNG FTW!
Surt att vänta till september bara då jag har en tendens att paja telefoner har jag ingen reserv så länge. :/
Köp en HTC ONE då, riktigt grym telefon! har en polare som har en och han är hur nöjd som helst (han är vääldigt teknikintresserad)
Har en och det ända jag kan klaga på är att tangentbordet är överkänsligt och att autokorrektaren överdriver hela tiden :) fett värd då ljudet äverglänser allt B)
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Hej!

har nu gått och köpt en sådann här s4 men är lite besviken... :/ eller jag får inte dessa smart scroll och smart pause att fungera. nån som gjorde något mer än att aktivera de i inställningar? funkar de bara på vissa sidor?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Alyzzzer skrev:Hej!

har nu gått och köpt en sådann här s4 men är lite besviken... :/ eller jag får inte dessa smart scroll och smart pause att fungera. nån som gjorde något mer än att aktivera de i inställningar? funkar de bara på vissa sidor?
Inte för och vara sån, men ny teknik som dessa funkar ofta väldigt begränsat i början. Den kan mycket väl bara funka på vissa hemsidor osv. Kolla så du gör rätt, har allting aktiverat också. Annars är de väl bara och skrolla som man gjorde "förr".
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Tjena funderar på att köpa en ny Google Nexus 5. Någon som har någon erfarenhet av dom här? Har kollat lite på videor och liknande och då verkar den snabbare än 5s? Någon som upplevt mycket buggar eller liknande? Skulle ni rekommendera den? Ja lite sånt. Skulle vara jättetacksam för svar:)
Nels, Nels, Pelsnernels!
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

Pelsnernels skrev:Tjena funderar på att köpa en ny Google Nexus 5. Någon som har någon erfarenhet av dom här? Har kollat lite på videor och liknande och då verkar den snabbare än 5s? Någon som upplevt mycket buggar eller liknande? Skulle ni rekommendera den? Ja lite sånt. Skulle vara jättetacksam för svar:)
Jag har haft en nexus 4 i snart ett halvår och är hur nöjd som helst!
Har inte haft några som helst problem med den. Vet inte särskilt mycket
om 5an men skulle tro att den bara är bättre ;)

Om jag hade haft pengarna hade jag köpt den direkt!
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Nexus 4 är en drömtelefon, och 5an kan inte vara sämre. Den har fått väldigt bra kritik av många dessutom.
Sen om det gör nån skillnad så säger jag som 2 årig Sweclockare och väldigt kräsen gällande telefoner att Nexus 5 är den enda konkurrenten till WP. Får min nya 920 på fredagen och Nexus har all the time varit den enda konkurrenten. Men priset avgjorde till Lumians fördel.


Med detta sagt vet jag att du kommer bli nöjd.
Clean Android är en hrlt annan sak än Samsungs touchwiz skit.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
derix
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 4 maj 2012, 07:35
Ort: vellinge

Inlägg av derix »

Jag kör en nexus 5 och den funkar hur bra som helst har haft divärse olika telefoner och denna är otroligt bra och den är det givna valet bland dagens android telefoner.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Funderar starkt på att skaffa mig en Sony Xperia Z1. Några kommentarer?
Andra jag funderar på är Nexus 5 och LG G2.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

TheFlyingFin skrev: Får min nya 920 på fredagen och Nexus har all the time varit den enda konkurrenten. Men priset avgjorde till Lumians fördel.
Jag har haft en lumia 800 nu ett år ungefär. Och tråkigt nog skulle jag absolut inte rekomendera wp :/ väldigt sällan uppdateringar och Windows egna market måste vara bland dom sämsta jag sett. Apppar som instagram finns inte över huvud taget :P
Men tack för alla svar angående Nexus 5. Blir nog en sån inom de närmsta dagarna då :D
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
DerbiDRDRacing05
Elmoped
Inlägg: 116
Blev medlem: 23 maj 2013, 17:35

Inlägg av DerbiDRDRacing05 »

jag skulle starkt rekommendera LG G2 riktigt snabbt väldigt bra mobil kommer inte ångra dig !
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

Setup:
Barikit 74cc (Portad av toggetuning)
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

HTC One är inte fylle vanlig.... Helvete va sprickor de blivit, men jävla schysst annars, bra kamera.
Wat
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 juni 2014, 11:30

Inlägg av Wat »

Nu är min Z2 på väg tillbaka till min 3-Butik efter reparation (förhoppningsvis utbyte). Ruskigt bra telefon!
Mattan1999
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 oktober 2014, 17:21

Inlägg av Mattan1999 »

Om ni ska skaffa ny telefon så måste ni skaffa Nexus 6 den är sjukt bra!
den har bra kamera, bra batteri, Android 5.0 ;), snygg design och mycket mer.
Bästa valet jag gjort!
Helt värd pengarna :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag står inför valet med ny telefon. Det jag gör med den är kollar blocket, internet, fb osv. Alltså inget avancerat! Har bara ägt Androidtelefoner (förutom en nokia med gamla operativet) och har tröttnat riktigt på detta operativ.. har kollat på iPhone 5S för jag tycker den är lagom stor. Har även varit inne på iPhone6, men har inte hållit i ngn. Några tips/recensioner?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Hur hittar man dessa trådar som inte har med mopeder att göra alltså för tex datorer eller mobiltelefoner? för jag hittar inte dom trådarna.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

MacGyver84 skrev:Hur hittar man dessa trådar som inte har med mopeder att göra alltså för tex datorer eller mobiltelefoner? för jag hittar inte dom trådarna.
Gå in på forum och scrolla sedan ner till övriga ämnen så finns det"mappar" med sådana trådar där :)
Nels, Nels, Pelsnernels!
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

DEA!! skrev:Jag står inför valet med ny telefon. Det jag gör med den är kollar blocket, internet, fb osv. Alltså inget avancerat! Har bara ägt Androidtelefoner (förutom en nokia med gamla operativet) och har tröttnat riktigt på detta operativ.. har kollat på iPhone 5S för jag tycker den är lagom stor. Har även varit inne på iPhone6, men har inte hållit i ngn. Några tips/recensioner?
Har en HTC one nu, hade en iPhone tidigare. Är du ute efter funktioner har Android kommit längre än iOS men i design slår Apple Android alla dagar i veckan. När jag hade min iPhone var jag intresserad av att se hur mycket jag kunde ändra och sånt, vilket är bättre att göra med en Android telefon men vill du ja en iPhone ändå finns ju jailbreak. Nu när jag väl har en Android telefon med öppen källkod så är jag inte lika intresserad av hålla på och ändra i mobilen. Så mitt nästa köp kommer förmodligen bli en iPhone. I ditt fall beror det på vad du ska göra, ringa, messa, surfa, kolla sociala medier skulle jag rekommendera iPhone för de är riktigt fina telefoner. Vill du göra mer än bara det så rekommenderar jag en Android telefon.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det behovet har inte jag idag. Det är ju mest smsa, surfa osv som gäller.
Har tröttnat på att alla Androidtelefoner jag haft laggar nåt så in i..
Årets Styrelsemedlem 2013
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

Då tycker jag att du ska köpa iPhone, har märkt att det kan finnas småsaker man kan störa sig på med designen på Android telefoner, såna missar finns inte i Apples telefoner
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Va inne hos en återförsäljare för 3 idag så en iPhone 6 blev det :D
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

vad kostar den om man köper kontant ?
Satsa på dig själv - Runka i motvind ;)
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

11/10 på one+! Grym prestanda! Grymt med cyangen! Grymt pris! Grym kamera! Själv tycker jag den är jävligt snygg, enda man egentligen kan klaga på är att den är lite stor 5,5tum!

Så ska ni köra Android så är valet på mobil svårt ta en one+!



Bild

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Hallå,

någon som köpt nya LG G5?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

någon som klickat hem one plus 3?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
tompan__
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 30 juni 2014, 22:14
Ort: Jkpg

Inlägg av tompan__ »

DEA!! skrev:någon som klickat hem one plus 3?
Japp fick hem min förrförra veckan tror jag :)
Bild
Användarens profilbild
krazytoneride
Elmoped
Inlägg: 75
Blev medlem: 30 januari 2016, 10:31
Ort: övik

Inlägg av krazytoneride »

Kör forfarande med OnePlus 2 ;)
Rieju MRT SM 2013
Skriv svar