Hallå! Nu är det så att min trotjänare till moped dör efter ett x antal meter. Den går prima kanske t.ex 500m, sen så bara dör den, om jag chokar så startar den men dör på samma sätt efter två meter typ. Har kollar Trottelnålen och tändstiftet, och det ser inte ut att vara något fel på dom. Kan det vara att jag måste rensa förgasaren? har noll koll på motorer Det är en Gilera RCR -10!
razzy skrev:Hallå! Nu är det så att min trotjänare till moped dör efter ett x antal meter. Den går prima kanske t.ex 500m, sen så bara dör den, om jag chokar så startar den men dör på samma sätt efter två meter typ. Har kollar Trottelnålen och tändstiftet, och det ser inte ut att vara något fel på dom. Kan det vara att jag måste rensa förgasaren? har noll koll på motorer Det är en Gilera RCR -10!
Högfartsmunstycket min beta var exakt likadan, bytte upp några storlekar i förgasaren så gick den prima
razzy skrev:Hallå! Nu är det så att min trotjänare till moped dör efter ett x antal meter. Den går prima kanske t.ex 500m, sen så bara dör den, om jag chokar så startar den men dör på samma sätt efter två meter typ. Har kollar Trottelnålen och tändstiftet, och det ser inte ut att vara något fel på dom. Kan det vara att jag måste rensa förgasaren? har noll koll på motorer Det är en Gilera RCR -10!
Högfartsmunstycket min beta var exakt likadan, bytte upp några storlekar i förgasaren så gick den prima
Det heter "huvudmunstycke" och är det största munstycket som finns vid "flottörhuset", dvs innanför flottörkoppen. Det finns 3st vanligtvis, och huvudmunstycket brukar vara i mitten och har 5-6mm tjocka gängor
emilnordman skrev:Det heter "huvudmunstycke" och är det största munstycket som finns vid "flottörhuset", dvs innanför flottörkoppen. Det finns 3st vanligtvis, och huvudmunstycket brukar vara i mitten och har 5-6mm tjocka gängor
Det munstycket man ändrar när man drar plugg osv? Har 90 på den isf atm. Resten är orginal (dellorto 17,5 tror jag)
90 låter passligt för en 17.5mm, śkulle du haft 16 så skulle jag rekommenderat minst 95, men enklaste sättet att kolla om det är huvudmunstycket som är för litet är att varmköra moppen och köra i höga varv och sedan kolla färgen på tändstiftet, brunt ska de va
emilnordman skrev:90 låter passligt för en 17.5mm, śkulle du haft 16 så skulle jag rekommenderat minst 95, men enklaste sättet att kolla om det är huvudmunstycket som är för litet är att varmköra moppen och köra i höga varv och sedan kolla färgen på tändstiftet, brunt ska de va
Stiftet är bra. Har kört med urpluggat sen sommaren, kan det vara förgasaren som spökar då? Ska iallafall testa rensa den och se hur den går då
Kan nu ha hittat felet! Blir vakuum i tanken. La aldrig manken till att det hände sen jag bytte tanklock (tappade bort det gamla i stan :p). Och det luftas inget med Str8 tanklocket gissar jag på.