Speedfight 3, vad tykcer ni?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Hubert
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 juni 2014, 12:43

Speedfight 3, vad tykcer ni?

Inlägg av Hubert »

Vad tycker folket om dessa, för/nackdelar skulle varit trevliga :)
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

+ Ser bra ut!
+ Går bra, även skapligt original (har kört både en otrimmad och trimmad).
+ Mycket delar finns, både styling och trim.
+ Det är en Peugeot!

- Den röda kan se något feminin ut. En kille på skolan har en, den ser ut som en "tjejmoppe".
- Ganska dyr?

En sammanfattning är väl att de ser bra ut och går fint. En bra scooter enligt mig! :)
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Hubert
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 juni 2014, 12:43

Inlägg av Hubert »

Gött!
Senast redigerad av Hubert den 17 september 2014, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
adamklasen
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 september 2014, 16:16

Re: Speedfight 3, vad tykcer ni?

Inlägg av adamklasen »

Hubert skrev:Vad tycker folket om dessa, för/nackdelar skulle varit trevliga :)
de ser ut som en tjejmoppe! ;)
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

Aha, okej. Föräldrar brukar ju tycka att säkerthet är viktigt, så ta upp argument som: Bra bromsar, skivbroms både fram och bak (tror jag), starka lampor, bra väghållning, stora däck, ganska ny antagligen (bromsar mm är inte slitna) :)
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Fördelar med speedfight 3:

-ganska snygg
-mycket trim delar
-går hyfsat bra

nackdelar:

-dålig kvalitet
-den är fransk!
-och till sist det är en Peugeot!

Själv har jag en Baotian Diablo som har funkat hur bra som helst under den tiden jag haft den, gått 1037 mil i dagsläget. Lätt trimmad och bra kvalitet dock underskattad av många... Den är till salu nu med om någon är intresserad!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

DS skrev:Fördelar med speedfight 3:

-ganska snygg
-mycket trim delar
-går hyfsat bra

nackdelar:

-dålig kvalitet
-den är fransk!
-och till sist det är en Peugeot!

Själv har jag en Baotian Diablo som har funkat hur bra som helst under den tiden jag haft den, gått 1037 mil i dagsläget. Lätt trimmad och bra kvalitet dock underskattad av många... Den är till salu nu med om någon är intresserad!
Dålig kvalité?
Negativt med saker som är franska?
Varför skulle det va dåligt att det är från Peugeot?
Hubert
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 juni 2014, 12:43

Inlägg av Hubert »

någon som vet hur ljudsystemet man kan välja med hur bra det låter?
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Hampu.

Har du någonsin ägt något fransk fordon?
Om du inte har gjort det så kommer du inse vad det är för kvalitet på skiten när du har ägt en.
Mitt råd köp inte franskt!
Det är bara att kolla vad som står längs med väg kanterna med varningsblinkers på, Peugeot och citroen framförallt men även Renault.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

DS skrev:Hampu.

Har du någonsin ägt något fransk fordon?
Om du inte har gjort det så kommer du inse vad det är för kvalitet på skiten när du har ägt en.
Mitt råd köp inte franskt!
Det är bara att kolla vad som står längs med väg kanterna med varningsblinkers på, Peugeot och citroen framförallt men även Renault.
Har ALDRIG hört någon som tyckt att Peugeots mopeder är dåliga, typ det enda är väl luftskruven som är åt helvete på deras förgasare.

Sen tycker du verkligen det känns rimligt att din kinamoppe är utav bättre kvalitet än en speedfight? Isåfall är du säkert den enda som tycker så.
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Du kan ju jämföra så får du se.

Du kan ju inte påstå att Peugeot är bra?!

Vet en som har en Speedfight 3 som han fick byta koppling på efter 100 mil och som går allmänt piss, och den är nästan helt ny.

Känner en till som har en ludix som skurit 4 gånger! och han har fått byta förgasare en gång också. Är det kvalitet? Oooohh NEJ!

Peugeot är skit!
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

DS skrev:Du kan ju jämföra så får du se.

Du kan ju inte påstå att Peugeot är bra?!

Vet en som har en Speedfight 3 som han fick byta koppling på efter 100 mil och som går allmänt piss, och den är nästan helt ny.

Känner en till som har en ludix som skurit 4 gånger! och han har fått byta förgasare en gång också. Är det kvalitet? Oooohh NEJ!

Peugeot är skit!
Att ta en som väljer att kalla en fransk märkesmaskin för skit vet jag inte om man ska ta allt för seriös. Att sedan vara så bestämd att just franska märken är dåliga, varför ett sådant hat mot franskt?

Du kanske önskat att få en Speedfight själv, men kom inte längre än till en Baotian, från KINA? :P

Visst är det ett forum som är till för att få fram sin åsikt och kunskaper inom mopeder. Men det är inte att du tycker att Peugeot är mindre bra som man undrar över, det är liksom som att man tycker att ett märke är bättre än ett annat... MEN VARFÖR SKA FRANSKT VARA DÅLIGT?
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

har hållt på en del med peugeot, är inget proffs men en sak jag har märkt är att dem håller inte ifall man ska trimma dem.. då räknas ej avstrypning.

satsa på en yamaha, pgo, gilera. (finns även andra bra)

dem håller iallafall om du tkr om att mecca mkt elr hård trimma.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Som jag skrev ovan!

Är det normalt att en moped skär 4 gånger på ett år?

Är det normalt att man får byta koppling på en moped som gått 100 mil?

NEJ! är svaret....

Har inte varit med om så dålig kvalitet på någon annan moped jag vet.
Även franska bilar är sjukt dåliga, om inte sämre än mopederna :!:
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

DS skrev:Du kan ju jämföra så får du se.

Du kan ju inte påstå att Peugeot är bra?!

Vet en som har en Speedfight 3 som han fick byta koppling på efter 100 mil och som går allmänt piss, och den är nästan helt ny.

Känner en till som har en ludix som skurit 4 gånger! och han har fått byta förgasare en gång också. Är det kvalitet? Oooohh NEJ!

Peugeot är skit!
Jag kan själv inte yttra mig om hur bra en Peugeot är, eftersom jag endast testkört en moped av dem, en Vivacity.

Men jag har aldrig hört talas om någon som tycker att Baotian är bättre än Peugeot.

Förmodligen var ju något konstigt med mopeden som skar, felbestyckad förgasare? Sen varför han bytte förgasare kanske var för att luftskruven på dessa förgasare är riktigt jobba och omöjliga att skruva på original, man måste göra ett eget spår för mejseln eller lösa det på annat sätt.
Sebbestevic
Elmoped
Inlägg: 69
Blev medlem: 5 oktober 2013, 11:55

Inlägg av Sebbestevic »

Det är trumbroms bak! Har två kompisar som har dom och bådas bakbroms tar dåligt. Har också läst om att dom brukar va dåliga, dom ser väl helt okej ut men tycker en Aerox är mycket snyggare! :wink:
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

Alla kanske inte kör moppe på samma sätt som dina kompisar, de e inte så att alla ludix skär 4 gånger på ett år eller att man måste byta koppling elr va de va du skrev efter 100 mil...
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Nää de hinner ju inte köra med dem för att de går sönder hela tiden. Kan ju tilläga att båda är helt original förutom att ludixen har ett zx rör.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

DS skrev:Nää de hinner ju inte köra med dem för att de går sönder hela tiden. Kan ju tilläga att båda är helt original förutom att ludixen har ett zx rör.
Då lär det ju vara så att ludixen skar för att han hade ställt in förgasaren för snålt och kanske andra fel som han gjort när han mekat?
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Den värmenöp två gånger, tredje gången gick knastret av till kolvbulten och fjärde gången kom ja inte ihåg men de blev en rejäl reva i cylindern har ja för mig.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

DS skrev:Den värmenöp två gånger, tredje gången gick knastret av till kolvbulten och fjärde gången kom ja inte ihåg men de blev en rejäl reva i cylindern har ja för mig.
Jaru, han kanske hade en för mager blandning alltså? Bensin kyler och får den för lite bensin så värms den fortare och kan väl därmed värmenypa?
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Stämmer men blandningen var bra på den, vet att kylarna har varit dåliga på den men vet faktiskt inte varför den värmenöp.
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

DS skrev:Stämmer men blandningen var bra på den, vet att kylarna har varit dåliga på den men vet faktiskt inte varför den värmenöp.


Så din kompis har inte pressat moppen nånting? Han har bara kört normalt, allt var Peugeots fel? Fan dom...
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Nä han har inte pressat den så hårt, han kör ju nästan aldrig med den heller....
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

många av mina kompisar har haft peugot och deras kvalité är lika bra som aerox det är verkligen ingen dålig kvalité, fattar inte varför alla måste hata på peugot, men hade jag köpt en speedfight hade jag tagit 2an då den ser minst feminin ut
Satsa på dig själv - Runka i motvind ;)
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

DS skrev:Nä han har inte pressat den så hårt, han kör ju nästan aldrig med den heller....
Okej, har du nån statistik på hur många Peugeot som slutar fungera som dom ska, Hur stor är risken att den här killens Peugeot kommer att sluta fungera som den ska? Och snälla, säg inte säker du hört, jag vill ha något som kan understryka det du säger.

Brorsan, ha tycker att du ska köpa Peugeot ;)
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 3 maj 2014, 19:13
Ort: gävle

Inlägg av fruktigkaka »

Min speedfight höll 1,5 månader när jag körde på matolja innan den skar, Testa på eran moppe så får vi se vilken som klarar sig längst :)
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Användarens profilbild
Rasges
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 18 april 2014, 23:45

Inlägg av Rasges »

Personligen tycker jag att dom är fula, men en bra moppe utan tvekan :)
Skriv svar