bws budget projekt! update 17/8 :D

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vilket färgtema ska jag ha på den?

svart/gul med protaper tema
5
63%
orginal som det är nu
0
Inga röster
svart/vit
3
38%
 
Antal röster: 8

rappe97
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 8 januari 2011, 17:17
Ort: boden

bws budget projekt! update 17/8 :D

Inlägg av rappe97 »

Tjena! välkomna till mitt bws projekt som ska bli en bruks/stunt moppe.
det här blir mitt första projekt som jag lägger upp och troligen det sista då jag fyllde 17 i maj 8)
Bild
varför jag köpte moppen :roll:
[spoiler]
Har haft 7 moppar och tänkte att min stalker skulle bli min sista. Hade en vivacity med 70cc från början men tröttnade på den och ville skaffa mig en crossmoppe igen. En kompis ville byta min viva mot hans Rieju rrx och pengar från min sida. Det tyckte jag lät bra så vi bytte. Men saknade att köra vespa och såg då den här skönheten på blocket :oops: men den försvann direkt då den låg ute väldigt billigt. Tröst köpte mig en stalker med en go malossi setup och körde med den tills vidare. la ut Reijun på blocket och fick den såld efter kanske en månad. Samma dag som jag sålde den fick jag tag på han som ägde bwsen som jag ville köpa tidigare. vi kom överens om 2500 men jag prutade ner den till 2300 och tyckte det var ett rätt bra köp. Nu ska den fixas till och bli den ultimata stunt maskinen. Men ska ändå försöka hålla setupen ganska orginal, vill ha en sån låg bensinförbrukning som möjligt då tanken är minimal på den. [/spoiler]
vad som kommer göras med den, listan lär byggas ut med tiden :P
[spoiler]
*lacka variatorkåpan svart.
*byta till nudebar.
*byta vikter.
*byta kopplingsfjädrar.
*bestycka förgasaren då den inte får nog med sås.
*sätta stylingnät.
*byta till sidostöd.
*tona baklyset.
ska försöka att inte lägga ut mer än 1000kr på moppen i trim/styling så ska bli ett budget projekt. Kommer inte stressa igenom det och kommer nog inte bli något jätteprojekt då jag ska ha den som bruks moppe. Men ska försöka uppdatera ofta!
[/spoiler]

såhär såg den ut när jag fick hem den, ser inte alls bra ut men hoppas jag kan förbättra utseendet lite iallafall!

Bild

8/8
[spoiler]
Köpte lite saker av en kompis, köpte det på bilderna + en styrstam och en höjning till bakdämparen för 250 spänn :D
Bild
Bild
[/spoiler]
9/8

[spoiler]
monterade allting sen men gillade inte riktigt styret då det var smalt och väldigt repigt. Så köpte ett nytt styre för 80kr, behövde dock lacka om det men färgen hade jag hemma så det räknar jag inte med. Blev rätt bra för att vara garage lackat :) sen ville jag få den att gå snabbare så slängde på 2 stage6 klibbor jag hade i garaget :wink:
första bilden är hur det var med första styret, Den andra bilden är med ett svartlackat biltema styre.
BildBild[/spoiler]

12/8 nattupdate
[spoiler]
Blev sugen på att skruva så tänkte lika bra att slänga på röret jag köpte och se vad det är för nånting. moppen gick rätt bra på höga varv men då den ska byggas till stunt så har jag hört med en kille som troligen vill byta det mot ett zx pengar från min sida. Ni kan få en bild på hur den ser ut nu med röret på :roll:

Bild
Bild
[/spoiler]

13/8 update.
[spoiler]
har tränat lite sittande ringar med högvarviga röret och klarat ett par stycken men tyckte den blev så svag på höga varv så satt på orginalröret iallafall. Satt på ett större munstycke och nu går den som den ska igen :D
Om det finns intresse så kan ja lägga upp när ja tränade ringar. allt är filmat med gopro. :)
Kommentera flitigt nu och har ni stöd eller ögonlock till bws släng iväg ett pm, peace![/spoiler]

17/8 kvällsupdate 8)
[spoiler]
körde till biltema som är ca 4mil från där jag bor och tillbaka med bwsen...
eftersom jag bytte tillbaka rör råkade jag glömma bort munstycket som är ett 94as så den gick lite fett och ville inte gå på full gas. Så körde i 35 till luleå och tillbaka för toningsspray från biltema men det var det värt :D sålde även stalkern idag så mer pengar trillade in 8)
så jag tonade baklyset med 3-4 lager och det blev rätt bra.
Bild
Sen lackade jag variator kåpan svart då färgen hade börjat nötas bort :)

Bild

bild på kåpan när den lackas.
Bild
färdiga resultatet får ni imorn då jag glömde ta bild när den var monterad :roll: . peace! :D[/spoiler]

det jag har gjort sätter jag en :D bakom, det som är kvar sätter jag en 8) bakom.
:D*lacka variatorkåpan svart.
:D*byta till nudebar.
:D*byta vikter.
8)*byta kopplingsfjädrar.
8)*bestycka förgasaren då den inte får nog med sås.( bestyckade den lite fett)
8)*sätta stylingnät.
8)*byta till sidostöd.
:D*tona baklyset.[
Lite tvekis på det här med lack, är 50/50 på omröstningen och jag har beslutsångest så vill ni hjälpa mig fundera får ni gärna lägga en röst på vad ni tror blir snyggast :)
Senast redigerad av rappe97 den 18 augusti 2014, 20:04, redigerad totalt 25 gång.
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Fint!
Ska följas! :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
rappe97
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 8 januari 2011, 17:17
Ort: boden

Inlägg av rappe97 »

Arkstar skrev:Fint!
Ska följas! :)
tack! :D blev en nattupdate då jag ändå inte hade något vettigare att göra 8)
rappe97
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 8 januari 2011, 17:17
Ort: boden

Inlägg av rappe97 »

update :twisted: :twisted: :twisted:
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Ser bra ut! :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar