bakbroms nitar

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

odzons
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 16 maj 2013, 18:41
Ort: Uddevalla

bakbroms nitar

Inlägg av odzons »

bakbromsen nitar utan att jag ens varit inär den, kan hända när jag kör i full fart. vad kan felet vara??
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: bakbroms nitar

Inlägg av p0d1 »

odzons skrev:bakbromsen nitar utan att jag ens varit inär den, kan hända när jag kör i full fart. vad kan felet vara??
Blir skivan varm om du kör utan att använda bakbromsen överhuvudtaget?
Läste om samma problem hos en kille på Sporthoj, felet var slitna belägg kombinerat med för mycket bromsvätska så att bromskolven aldrig åkte in ordentligt och beläggen låg emot, genera värme för att tillslut nypa.

Så testa att ta bort locket på bromsvätskebehållaren bak och tryck tillbaka kolven/kolvarna och se till att bromsvätskenivån ligger mellan mini och max.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Säker på att det har med bromsen att göra? Finns många andra saker som kan bete sig så, t.ex. ett kasst hjullager. Oavsett vad det är, livsfarligt att köra omkring med.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
odzons
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 16 maj 2013, 18:41
Ort: Uddevalla

Inlägg av odzons »

G-son skrev:Säker på att det har med bromsen att göra? Finns många andra saker som kan bete sig så, t.ex. ett kasst hjullager. Oavsett vad det är, livsfarligt att köra omkring med.
Satte en stripe runt belägget så det sitter på samma stället, å då nitar den inte. så det måste vara något med bromsen
Skriv svar