Hej jag ska trimma min speedfight 2 med ny cylinder och förgasare, Cylindern är Airsal Cylinderkit Tech Racing och förgasaren är Motoforce - Förgasare (PHVA replica) 17,5mm. Och även sportluftfilter är Doppler - Luftfilter (Power II) med detta ska jag skaffa nya Kopplingsfjädrar och munstycken.
kombinerat med ett Laser X pro urpluggat.
Kommer denna setup funka, eller är det något annat jag bör tänka på?
Mulock skrev:Aa, 70 cc vore nice men nu har jag bestämt mig för att effektökningen från airsal 50 cc räcker för mig, och jag slipper blanda i tanken
Blanda i tanken ändå man vet aldrig när oljepumpen börjar strula och skulle vara rätt surt om den började det så den nya cylindern skär? Är inte alls jobbigt, när jag tankar så kollar jag hur många liter jag har i och kommer ihåg det, sen när jag kör in i garaget drar jag in på oljeblandning.se på luren och skriver in hur mycket jag hade och hur många procent så kommer det upp! Skit smidigt
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Mulock skrev:Aa, 70 cc vore nice men nu har jag bestämt mig för att effektökningen från airsal 50 cc räcker för mig, och jag slipper blanda i tanken
Blanda i tanken ändå man vet aldrig när oljepumpen börjar strula och skulle vara rätt surt om den började det så den nya cylindern skär? Är inte alls jobbigt, när jag tankar så kollar jag hur många liter jag har i och kommer ihåg det, sen när jag kör in i garaget drar jag in på oljeblandning.se på luren och skriver in hur mycket jag hade och hur många procent så kommer det upp! Skit smidigt
Alla tankar inte hemma.
Måste vara fett jobbigt ifall man ska tanka på en mack och inte har något ställa att förvara oljan på.