Speedfight 2 Trim

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Mulock
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 april 2014, 20:55
Ort: Häljarp

Speedfight 2 Trim

Inlägg av Mulock »

Hej jag ska trimma min speedfight 2 med ny cylinder och förgasare, Cylindern är Airsal Cylinderkit Tech Racing och förgasaren är Motoforce - Förgasare (PHVA replica) 17,5mm. Och även sportluftfilter är Doppler - Luftfilter (Power II) med detta ska jag skaffa nya Kopplingsfjädrar och munstycken.
kombinerat med ett Laser X pro urpluggat.

Kommer denna setup funka, eller är det något annat jag bör tänka på?
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

De kommer funka bra, om det är Airsal 70 så skulle du kunna ha ännu större förgasare men du får bra speed ur den ändå med den setupen :)
Mulock
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 april 2014, 20:55
Ort: Häljarp

Inlägg av Mulock »

Aa, 70 cc vore nice men nu har jag bestämt mig för att effektökningen från airsal 50 cc räcker för mig, och jag slipper blanda i tanken :D
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

Mulock skrev:Aa, 70 cc vore nice men nu har jag bestämt mig för att effektökningen från airsal 50 cc räcker för mig, och jag slipper blanda i tanken :D
Blanda i tanken ändå man vet aldrig när oljepumpen börjar strula och skulle vara rätt surt om den började det så den nya cylindern skär? Är inte alls jobbigt, när jag tankar så kollar jag hur många liter jag har i och kommer ihåg det, sen när jag kör in i garaget drar jag in på oljeblandning.se på luren och skriver in hur mycket jag hade och hur många procent så kommer det upp! Skit smidigt :)
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

oggew2 skrev:
Mulock skrev:Aa, 70 cc vore nice men nu har jag bestämt mig för att effektökningen från airsal 50 cc räcker för mig, och jag slipper blanda i tanken :D
Blanda i tanken ändå man vet aldrig när oljepumpen börjar strula och skulle vara rätt surt om den började det så den nya cylindern skär? Är inte alls jobbigt, när jag tankar så kollar jag hur många liter jag har i och kommer ihåg det, sen när jag kör in i garaget drar jag in på oljeblandning.se på luren och skriver in hur mycket jag hade och hur många procent så kommer det upp! Skit smidigt :)
Alla tankar inte hemma.
Måste vara fett jobbigt ifall man ska tanka på en mack och inte har något ställa att förvara oljan på.
Låst