Hur ska man sälja en trimmad moppe?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Hur ska man sälja en trimmad moppe?

Inlägg av Sammaboss »

Tanken har slagit mig många gånger o de är därför jag frågar, hur ska jag sälja min moppe som är trimmad om jag inte får trimma? Om personen som vill köpa provkör så kommer han ju dra på fullgas o då ser ju min farsa att den är trimmad.. Hur har ni andra gjort? Är dock ba trimmad med Hebo rör o större förgasare o är en beta ark. :)
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 juni 2012, 13:28
Ort: Oslesunda

Inlägg av Ockle96 »

du säger till din pappa att du kört trimmat, eller ber den som köper o köra lungt för din pappa tror den är orginal
Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
Användarens profilbild
HaZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 318
Blev medlem: 17 oktober 2013, 19:38
Ort: skene

Inlägg av HaZ »

Finns ju inte så mycket han kan göra när du redan har kört trimmat och ska sluta köra.
Han ska ju vara glad att du berättar det istället för att en polis berättar det för honom :wink:
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Säg såhär om du vill smöra ordentligt.....



-Pappa jag måste berätta en sak

- vadå?

- jag har inte varit ärlig mot dig och min moped är trimmad, men jag har nu bestämt mig för att sälja den som straff för att jag varit så olydig osv.


Funkar garanterat på de flesta förädlar och har väldigt svårt att tro att de skulle bli sura.
Användarens profilbild
GH0ST
Varnad
Inlägg: 68
Blev medlem: 29 juli 2014, 19:01
Ort: Vevhuset

Inlägg av GH0ST »

Agge0102 skrev:Säg såhär om du vill smöra ordentligt.....



-Pappa jag måste berätta en sak

- vadå?

- jag har inte varit ärlig mot dig och min moped är trimmad, men jag har nu bestämt mig för att sälja den som straff för att jag varit så olydig osv.


Funkar garanterat på de flesta förädlar och har väldigt svårt att tro att de skulle bli sura.
Jävligt bra idè lär funka 100%
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Inlägg av Sammaboss »

Agge0102 skrev:Säg såhär om du vill smöra ordentligt.....



-Pappa jag måste berätta en sak

- vadå?

- jag har inte varit ärlig mot dig och min moped är trimmad, men jag har nu bestämt mig för att sälja den som straff för att jag varit så olydig osv.


Funkar garanterat på de flesta förädlar och har väldigt svårt att tro att de skulle bli sura.
Jävlar vad smart 8) men om man vill byta moppen då? ;) vart sugen på en aerox,

Btw om nån vill byta sin aerox mot min ark så äre bara o skicka pm :)
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Sälj då den trimmade, hävda att den nya är otrimmad och att du inte vill hålla på och ljuga för dom. Inte svårare än så. Tänk dock på att om du blir "busted" kommer du troligtvis tappa deras förtroende, vilket kan göra det jobbigt för dig i framtiden.
sweeken
Avstängd
Inlägg: 107
Blev medlem: 30 april 2011, 08:45

Inlägg av sweeken »

Du "måste" ju skriva om trimmet i annonsen också? Annars kommer dem som vill ha trimmad inte ringa,dem som vill ha original inte köpa,

själv hänt mig jävligt drygt med lögnare, säger att att den är orginal och aldrig varit trimmad,sen kommer man dit och den går cirka 70-80 och utan plåt,hänt mig 3gånger. = köper inte för om dem ljuger om något så stort ljuger han nog om allt annat med. Ett roligt "sammanträffande" är att alla som ljugit om saker de annonserar bort på landet/glesbygd (Inget emot sådana annars)
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Inlägg av Sammaboss »

sweeken skrev:Du "måste" ju skriva om trimmet i annonsen också? Annars kommer dem som vill ha trimmad inte ringa,dem som vill ha original inte köpa,

själv hänt mig jävligt drygt med lögnare, säger att att den är orginal och aldrig varit trimmad,sen kommer man dit och den går cirka 70-80 och utan plåt,hänt mig 3gånger. = köper inte för om dem ljuger om något så stort ljuger han nog om allt annat med. Ett roligt "sammanträffande" är att alla som ljugit om saker de annonserar bort på landet/glesbygd (Inget emot sådana annars)
Då mina föräldrar ej kan så mycket om motororer kommer jag skriva i annonsen att det sitter på ett uppluggat Hebo rör o större förgasare, mina päron förstår ej att det är Trimm;) dock så dröjer det till jag ska sälja min moppe utan vill helst byta:)
Skriv svar