Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Har mått dåligt sen typ januari så har känt mig allt för svag i kroppen (typ som när man har feber) börjar bli bättre nu så kommer nog igång igen ;)


men iallafall. nu har jag varit hemma ett par dagar själv så har passat på att äta nyttigt. hur är eran favoritmetod till att ha kyckling? :)

jag testade att dela dem i tärningar typ 1,5x1,5cm och låta ligga i marinad av barbequesås, vitlök, honung och lite vinäger. sen bara steka det och spara i lådor (Y) skitgött!

men som sagt.. är ute efter andra metoder :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

PK skrev:Har mått dåligt sen typ januari så har känt mig allt för svag i kroppen (typ som när man har feber) börjar bli bättre nu så kommer nog igång igen ;)


men iallafall. nu har jag varit hemma ett par dagar själv så har passat på att äta nyttigt. hur är eran favoritmetod till att ha kyckling? :)

jag testade att dela dem i tärningar typ 1,5x1,5cm och låta ligga i marinad av barbequesås, vitlök, honung och lite vinäger. sen bara steka det och spara i lådor (Y) skitgött!

men som sagt.. är ute efter andra metoder :)
jag brukar göra tortillawraps med dom. Tärna dom, steka ihop dom med en sås med typ matlagningsgrädde, creme fraiche, tacokryddor o lite. Sedan lägga upp det i tortilla bröd, rulla ihop och in i ugnen ett tag :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

Tjena! Har haft ett uppehåll från kreatinet på två veckor. Är det nödvändigt att börja med en ny uppladningsfas eller räcker det att ta en tesked per dag som vanligt? :)
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

skippa uppladdningsfasen :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

DEA!! skrev:skippa uppladdningsfasen :)
Tack för snabbt svar :)
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

PK skrev:Har mått dåligt sen typ januari så har känt mig allt för svag i kroppen (typ som när man har feber) börjar bli bättre nu så kommer nog igång igen ;)


men iallafall. nu har jag varit hemma ett par dagar själv så har passat på att äta nyttigt. hur är eran favoritmetod till att ha kyckling? :)

jag testade att dela dem i tärningar typ 1,5x1,5cm och låta ligga i marinad av barbequesås, vitlök, honung och lite vinäger. sen bara steka det och spara i lådor (Y) skitgött!

men som sagt.. är ute efter andra metoder :)
hela filer i ungen! :) ska du ändå ha sådant på kan du ju äta onyttigt :*
72 nu inte gymmat på 3 veckor pågrund av jobb :oops:
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Ogge98
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 28 april 2013, 20:13
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Ogge98 »

Vill dela med mig av min framgång samt fråga om en grej :)
Hade tanken att jag ville börja gymma och gå upp i vikt redan förra sommaren (2013) men blev inte mycket av det, var otroligt deprimerad för att jag var tunnare än en vandrande pinne... Hursomhelst, vägde mig runt julen och bestämde mig för att det var dags för ändring, vägde då 46.5kg och var ca 170cm lång så ni kan ju tänka er (lite anorexia-varning).
Önskade mig ett gymkort av päronen och fick årskort på ett gym i närheten.

När jag började tränade jag med två polare varav en hade tränat ett tag redan. Tog runt 45kg x 1 i bänkpress och 7kg hantlar som jag körde biceps-curls med.
Sen jag började träna har jag börjat äta mycket mer och tar även gainer efter varje träningspass. Har tränat ca 3-4 ggr i veckan i lite mer än 7 månader, nu väger jag 58kg (175cm lång) och tar 67.5kg x 3 i bänkpress samt 15kg hantlar när jag kör biceps-curls. Men det som jag är mest nöjd över är att det faktiskt börjar synas på kroppen, jag kan spänna brösten så att dem sticker ut några cm (kunde inte ens spänna brösten när jag började) och man kan tydligt se på min kropp att jag börjar få mer muskler :D .

Depressionen har försvunnit helt och jag mår överlag mycket bättre, så jävla nöjd över mig själv :P . Nu till min fråga, hur länge ska jag fortsätta dricka gainer? Några av mina polare säger att jag borde dricka tills jag väger runt 65kg och sedan övergå till t.ex whey-100, men vet inte om jag vågar lita på dem? :P
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Ogge98 skrev:Vill dela med mig av min framgång samt fråga om en grej :)
Hade tanken att jag ville börja gymma och gå upp i vikt redan förra sommaren (2013) men blev inte mycket av det, var otroligt deprimerad för att jag var tunnare än en vandrande pinne... Hursomhelst, vägde mig runt julen och bestämde mig för att det var dags för ändring, vägde då 46.5kg och var ca 170cm lång så ni kan ju tänka er (lite anorexia-varning).
Önskade mig ett gymkort av päronen och fick årskort på ett gym i närheten.

När jag började tränade jag med två polare varav en hade tränat ett tag redan. Tog runt 45kg x 1 i bänkpress och 7kg hantlar som jag körde biceps-curls med.
Sen jag började träna har jag börjat äta mycket mer och tar även gainer efter varje träningspass. Har tränat ca 3-4 ggr i veckan i lite mer än 7 månader, nu väger jag 58kg (175cm lång) och tar 67.5kg x 3 i bänkpress samt 15kg hantlar när jag kör biceps-curls. Men det som jag är mest nöjd över är att det faktiskt börjar synas på kroppen, jag kan spänna brösten så att dem sticker ut några cm (kunde inte ens spänna brösten när jag började) och man kan tydligt se på min kropp att jag börjar få mer muskler :D .

Depressionen har försvunnit helt och jag mår överlag mycket bättre, så jävla nöjd över mig själv :P . Nu till min fråga, hur länge ska jag fortsätta dricka gainer? Några av mina polare säger att jag borde dricka tills jag väger runt 65kg och sedan övergå till t.ex whey-100, men vet inte om jag vågar lita på dem? :P
Fortsätt med gainer tills du lägger på dig mer massa, men tänk på att maten är viktigare än gainern, det är ett kostTILLSKOTT, så tänk på att käka mycket, sedan ta gainern i efterhand! :)



Här kommer lite klipp från bröstpasset, de va första passet på ca 2 veckor då jag har varit sjuk och festat en hel del, först bråvalla förrförra helgen, sen nu hade vi en festival här i min stad och då blev det lite alkohol :)

https://www.youtube.com/watch?v=mgQVgP5fnVQ
Användarens profilbild
Ogge98
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 28 april 2013, 20:13
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Ogge98 »

Dawidd skrev: Här kommer lite klipp från bröstpasset, de va första passet på ca 2 veckor då jag har varit sjuk och festat en hel del, först bråvalla förrförra helgen, sen nu hade vi en festival här i min stad och då blev det lite alkohol :)

https://www.youtube.com/watch?v=mgQVgP5fnVQ
Fyfan vad grymt!!
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Ogge98 skrev:
Dawidd skrev: Här kommer lite klipp från bröstpasset, de va första passet på ca 2 veckor då jag har varit sjuk och festat en hel del, först bråvalla förrförra helgen, sen nu hade vi en festival här i min stad och då blev det lite alkohol :)

https://www.youtube.com/watch?v=mgQVgP5fnVQ
Fyfan vad grymt!!
Tack! Som sagt, fortsätt käka och ta gainer, 58kg på 175cm är lite. Jag väger ca 59-60kg och då är jag nästan 10cm kortare än dig. Jag själv tycker att jag ser tanig ut ;)
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

någon som har någon aning om varför jag känner mig så klen i bröst nästan varje bröstpass?
Alla andra pass går oftast skitbra men bröstet suger :( Förra passet körde orkade jag 82,5x3 första setet, idag klarade jag bara 80x2....
är ofta så att jag får dåliga bröstpass, någon som vet vad det kan bero på?
''schemat'' ser ut såhär
dag 1 mark
dag 2 bröst, triceps
dag 3 rygg, biceps
dag 4 ben
dag 5 axlar, biceps
lägger in vila när jag behöver.
tror ni att det kan påverka om jag kör biceps med endast en dag emellan axlar?
Tack för svar mvh Grillad lax med sås
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

laxfanskap skrev:någon som har någon aning om varför jag känner mig så klen i bröst nästan varje bröstpass?
Alla andra pass går oftast skitbra men bröstet suger :( Förra passet körde orkade jag 82,5x3 första setet, idag klarade jag bara 80x2....
är ofta så att jag får dåliga bröstpass, någon som vet vad det kan bero på?
''schemat'' ser ut såhär
dag 1 mark
dag 2 bröst, triceps
dag 3 rygg, biceps
dag 4 ben
dag 5 axlar, biceps
lägger in vila när jag behöver.
tror ni att det kan påverka om jag kör biceps med endast en dag emellan axlar?
Tack för svar mvh Grillad lax med sås
axlarna.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

laxfanskap skrev:någon som har någon aning om varför jag känner mig så klen i bröst nästan varje bröstpass?
Alla andra pass går oftast skitbra men bröstet suger :( Förra passet körde orkade jag 82,5x3 första setet, idag klarade jag bara 80x2....
är ofta så att jag får dåliga bröstpass, någon som vet vad det kan bero på?
''schemat'' ser ut såhär
dag 1 mark
dag 2 bröst, triceps
dag 3 rygg, biceps
dag 4 ben
dag 5 axlar, biceps
lägger in vila när jag behöver.
tror ni att det kan påverka om jag kör biceps med endast en dag emellan axlar?
Tack för svar mvh Grillad lax med sås

hur see uppvärmningen ut? Jag brukar stega upp sakta men säkert, max 3 repetitioner till en vikt du får slita mer med. Bara för att få igång kroppen o minska skaderisken.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
xXxProScOpezzxXx
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 april 2014, 16:30

Inlägg av xXxProScOpezzxXx »

hur gainar ni ens något med 3 reps? :roll:
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Ogge98 skrev: Depressionen har försvunnit helt och jag mår överlag mycket bättre, så jävla nöjd över mig själv :P . Nu till min fråga, hur länge ska jag fortsätta dricka gainer? Några av mina polare säger att jag borde dricka tills jag väger runt 65kg och sedan övergå till t.ex whey-100, men vet inte om jag vågar lita på dem? :P
Det bästa är om du skulle kunna få i dig dessa kalorier via maten istället för att trycka ner dig massa tomma kalorier utan speciellt högt näringsinnehåll.
Fortsätt med gainer tills du själv är nöjd, vill du blir större och starkare så måste du ligga på ett litet överskott.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

DEA!! skrev:
laxfanskap skrev:någon som har någon aning om varför jag känner mig så klen i bröst nästan varje bröstpass?
Alla andra pass går oftast skitbra men bröstet suger :( Förra passet körde orkade jag 82,5x3 första setet, idag klarade jag bara 80x2....
är ofta så att jag får dåliga bröstpass, någon som vet vad det kan bero på?
''schemat'' ser ut såhär
dag 1 mark
dag 2 bröst, triceps
dag 3 rygg, biceps
dag 4 ben
dag 5 axlar, biceps
lägger in vila när jag behöver.
tror ni att det kan påverka om jag kör biceps med endast en dag emellan axlar?
Tack för svar mvh Grillad lax med sås

hur see uppvärmningen ut? Jag brukar stega upp sakta men säkert, max 3 repetitioner till en vikt du får slita mer med. Bara för att få igång kroppen o minska skaderisken.
david: kan vara så, ska testa att ha minst 2 dagar imellan :)
stången ca 10 reps
40kg ca 5-10 reps
60kg ca 3 reps :)
sen beror det ju givetvis på hur tungt jag ska gå :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

xXxProScOpezzxXx skrev:hur gainar ni ens något med 3 reps? :roll:
tala inte kryptiskt.
Årets Styrelsemedlem 2013
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

xXxProScOpezzxXx skrev:hur gainar ni ens något med 3 reps? :roll:
Du kör såpass tungt att du klarar tre reps med nöd och näppe och runt fem sets eller dylikt.

Det handlar inte om att köra fem reps eller 15 reps, utan det handlar om att belasta musklerna mer än tidigare, därför ska man eftersträva att öka i vikter sakta men säkert samtidigt som antalet repetitioner ökar.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

tjena! tänkte dela med mig av något som hände mig på gymmet idag :)
Jag körde bänkpress på 82,5 kg, och var på tredje repsen.
När jag tryckt upp den en bit från bröstet känner jag att den börjar sjunka ner på ena sidan, sedan märker jag att hela jag börjar glida ner på ena sidan.
Så jag ramlar av bänken med stången över mig, klarade mig dock utan att skada mig :) Det pinsamma var att det var ganska mycket folk på gymmet så alla kollade.... Vet inte varför jag ramlade av men hade jag inte gjort det så hade jag klarat den tredje :(
Användarens profilbild
xXxProScOpezzxXx
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 april 2014, 16:30

Inlägg av xXxProScOpezzxXx »

Vad används för kosttillskott av er alla? :)


Själv kör jag
100% gold whey från ON

Vitastack från Allmax (vitaminer och mineraler)

Redweiler PWO från Olimp

AllDayYouMay från 5% nutrition (BCAA)

Kreatin Monohydrat från star nutrition (påbörjade kuren idag)

HGHup från Applied Nutriceuticals, tillväxthormons stimulerande, man sover som en kung och vaknar upp utvilad som fan, oavsett om du sover 5 eller 10 timmar, kåt som ett djur 24/7 också :lol:
Användarens profilbild
xXxProScOpezzxXx
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 april 2014, 16:30

Inlägg av xXxProScOpezzxXx »

p0d1 skrev:
xXxProScOpezzxXx skrev:hur gainar ni ens något med 3 reps? :roll:
Du kör såpass tungt att du klarar tre reps med nöd och näppe och runt fem sets eller dylikt.

Det handlar inte om att köra fem reps eller 15 reps, utan det handlar om att belasta musklerna mer än tidigare, därför ska man eftersträva att öka i vikter sakta men säkert samtidigt som antalet repetitioner ökar.
antar att det är upp till var och en och vad man strävar efter, förstår om man är ute efter styrka men då brukar väl reppen ändå ligga på 5 rep o 3-5 set?

strävar själv efter att bygga så kör 12-15 rep på 4 set i nästan alla övningar
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

xXxProScOpezzxXx skrev:
p0d1 skrev:
xXxProScOpezzxXx skrev:hur gainar ni ens något med 3 reps? :roll:
Du kör såpass tungt att du klarar tre reps med nöd och näppe och runt fem sets eller dylikt.

Det handlar inte om att köra fem reps eller 15 reps, utan det handlar om att belasta musklerna mer än tidigare, därför ska man eftersträva att öka i vikter sakta men säkert samtidigt som antalet repetitioner ökar.
antar att det är upp till var och en och vad man strävar efter, förstår om man är ute efter styrka men då brukar väl reppen ändå ligga på 5 rep o 3-5 set?

strävar själv efter att bygga så kör 12-15 rep på 4 set i nästan alla övningar
12-15 reps är alldeles för mycket för att bygga, dessutom bygger du på låga reps, inte höga vilket alla verkar tro. Optimalt ska du köra max 8 reps, och det ska du klara som sagt med nöd och näppe, annars får, om du har tillgång, en gymkompis hjälpa dig med de sista reps.

I andra övningar, t.ex marklyft så bygger du avsevärt mer genom att köra få reps och tung vikt, med fler sets.
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
xXxProScOpezzxXx
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 april 2014, 16:30

Inlägg av xXxProScOpezzxXx »

[spoiler]
plankan skrev:
xXxProScOpezzxXx skrev:
p0d1 skrev: Du kör såpass tungt att du klarar tre reps med nöd och näppe och runt fem sets eller dylikt.

Det handlar inte om att köra fem reps eller 15 reps, utan det handlar om att belasta musklerna mer än tidigare, därför ska man eftersträva att öka i vikter sakta men säkert samtidigt som antalet repetitioner ökar.
antar att det är upp till var och en och vad man strävar efter, förstår om man är ute efter styrka men då brukar väl reppen ändå ligga på 5 rep o 3-5 set?

strävar själv efter att bygga så kör 12-15 rep på 4 set i nästan alla övningar
[/spoiler]

12-15 reps är alldeles för mycket för att bygga, dessutom bygger du på låga reps, inte höga vilket alla verkar tro. Optimalt ska du köra max 8 reps, och det ska du klara som sagt med nöd och näppe, annars får, om du har tillgång, en gymkompis hjälpa dig med de sista reps.

I andra övningar, t.ex marklyft så bygger du avsevärt mer genom att köra få reps och tung vikt, med fler sets.
märker att du inte vet vad "starting strength" är
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Men du proffset berätta allt om träning.
Årets Styrelsemedlem 2013
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

xXxProScOpezzxXx skrev:Vad används för kosttillskott av er alla? :)


Själv kör jag
100% gold whey från ON

Vitastack från Allmax (vitaminer och mineraler)

Redweiler PWO från Olimp

AllDayYouMay från 5% nutrition (BCAA)

Kreatin Monohydrat från star nutrition (påbörjade kuren idag)

HGHup från Applied Nutriceuticals, tillväxthormons stimulerande, man sover som en kung och vaknar upp utvilad som fan, oavsett om du sover 5 eller 10 timmar, kåt som ett djur 24/7 också :lol:
Proteinpulver då jag känner att kosten inte varit tillräcklig.
ZMA, mest för hyns skull, men sover bättre på ZMA.
PWO körs ibland, då är det efedrin, dmaa och koffein.

xXxProScOpezzxXx skrev:
p0d1 skrev:
xXxProScOpezzxXx skrev:hur gainar ni ens något med 3 reps? :roll:
Du kör såpass tungt att du klarar tre reps med nöd och näppe och runt fem sets eller dylikt.

Det handlar inte om att köra fem reps eller 15 reps, utan det handlar om att belasta musklerna mer än tidigare, därför ska man eftersträva att öka i vikter sakta men säkert samtidigt som antalet repetitioner ökar.
antar att det är upp till var och en och vad man strävar efter, förstår om man är ute efter styrka men då brukar väl reppen ändå ligga på 5 rep o 3-5 set?

strävar själv efter att bygga så kör 12-15 rep på 4 set i nästan alla övningar

Olika meningar om detta, det har alltid varit att 10 reps plus är muskelmassa, under sex är styrka, men lusläste en studie en kväll där deltagarna som körde styrka fick större procentuell ökning både i muskelmassa och viktökning i övningar än de som körde bodybuildning inriktat schema..
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

vad kg rekomenderar ni på hantlar? tar ca 50kg ggr2 i bänkpräss och 15kg på skivstång ggr 15. help moi
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

draken skrev:vad kg rekomenderar ni på hantlar? tar ca 50kg ggr2 i bänkpräss och 15kg på skivstång ggr 15. help moi
stång=tungt med mindre koncentration
hantlar=koncentration viktigaste delen



Depp mode på mig, droppat 40 kg i bänk :oops: inte tränat på hela sommaren+mc olycka 2 dagar efter jag tog kortet :roll:
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

[quote="DEA!!"]Men du proffset berätta allt om träning.[/quote

:lol: :lol:
Användarens profilbild
xXxProScOpezzxXx
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 april 2014, 16:30

Inlägg av xXxProScOpezzxXx »

bara jag som får ökat blodtryck/grymma pump på sena kvällar/nätterna när man glor på tv eller sitter vid datan? :lol:

Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Förstår inte varför jag inte går ner i vikt (och blir mer rippad) äter bara kvargshake 500g, en smörgås, matlåda, proteinshake, kvargahake 500g på en dag, tränar 4ggr i veckan. .
Årets Styrelsemedlem 2013
moppetokig88
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 mars 2014, 18:45

Inlägg av moppetokig88 »

tränar du någon kondition?
Jag kan ingenting om moppar...
Aerox 02 80km/h
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Inte i dagsläget.
Årets Styrelsemedlem 2013
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

DEA!! skrev:Inte i dagsläget.
Måste nästan lägga in lite cardio om du skall gå ner i fettmassa. :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag har testat de innan och de funkade faktiskt. Nästa vecka ska jag börja med stronglift 5x5 + cardio. Sen så småningom simma 1 gång i veckan :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
xXxProScOpezzxXx
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 april 2014, 16:30

Inlägg av xXxProScOpezzxXx »

DEA!! skrev:Jag har testat de innan och de funkade faktiskt. Nästa vecka ska jag börja med stronglift 5x5 + cardio. Sen så småningom simma 1 gång i veckan :)
ett tips om du ska försöka gå ner i vikt är att inte köra en bulkrutin (stronglift)
hela programmet bygger på att du ska få i dig överskott med kalorier och proteiner, men vad vet jag :roll:
Skriv svar