undrar om ja behöver byta till sportluftfilter på min moppe har satt på trimmrör. Den blöddrar lite när man håller gasen "i botten" så ska byta 2str till på munstycket men undrar om moppen behöver eller gå bättre med sportluftfilter eller om det bara drar mera soppa?
hur ställer man in förgasaren då
?
jag har ett munstycke hemma liggandes som är strlk 92 på ska jag andvända det? om jag drar strypningen i burken? jag har trimrör också..
Senda skrev:Den går bättre, men du måste ställa in förgasaren efter hur mycket luft du har
Så om ja tar bort alla strypningar i mitt insug elller byter till ett ostrypt, samt att ja plockar bort alla pluggar i luftburken + större munstycke så går moppen bättre??
jaa, det är klart sdom fan:P han får ju mer luft, och för att kunna hantera all luft måste den ha mer bensin, och mer bensin resulterar i... kan du säkart räkna ut själv. och om du fixar strypningen i insuget är det klart den går bättre,, han får ju större mängd bensin och luft,, vad går enklast att suga egenom entt sort eller ett smalt sugrör?? precis samma princip är det.
Hell_qwist skrev:jaa, det är klart sdom fan:P han får ju mer luft, och för att kunna hantera all luft måste den ha mer bensin, och mer bensin resulterar i... kan du säkart räkna ut själv. och om du fixar strypningen i insuget är det klart den går bättre,, han får ju större mängd bensin och luft,, vad går enklast att suga egenom entt sort eller ett smalt sugrör?? precis samma princip är det.
Men om du har ett alldeles för stort sugrör och inte orkar blåsa igenom all luft som det finns kapacitet för att blåsa igenom da?
Orkar orginal motorn med ännu mera bensinångor??
jag hade ett Hebo underliggande på min Derbi med 14-52 munstycke och sportluftfilter en dag bytta jag till ostrypt luft burk och den gick sämre då! så det gör skillnad! smörjer ju även bättre i cylindern?
Eolsson skrev:jag hade ett Hebo underliggande på min Derbi med 14-52 munstycke och sportluftfilter en dag bytta jag till ostrypt luft burk och den gick sämre då! så det gör skillnad! smörjer ju även bättre i cylindern?
dåligt inställd fögg?? ...
byter du upp dej till sportluftfilter så måste du ha större munstycke...
och när du sen byter tillbaka till luftburken så måste du sänka på munstycket eller byta till dej ett större munstycke...
kankse måste skruva lite på luftskruven också??
men de kan ju också vara så att de röret du har kanske måste ha sportis för att få ut mer effekt...
Eolsson skrev:jag hade ett Hebo underliggande på min Derbi med 14-52 munstycke och sportluftfilter en dag bytta jag till ostrypt luft burk och den gick sämre då! så det gör skillnad! smörjer ju även bättre i cylindern?
dåligt inställd fögg?? ...
byter du upp dej till sportluftfilter så måste du ha större munstycke...
och när du sen byter tillbaka till luftburken så måste du sänka på munstycket eller byta till dej ett större munstycke...
kankse måste skruva lite på luftskruven också??
men de kan ju också vara så att de röret du har kanske måste ha sportis för att få ut mer effekt...
jag skruvade en jävla massa på den skruven kan jag lova xD
aa jag vet ju itne va han har för rör men mitt är ju jälvigt högvarit:)
moppen gjorde 100blankt uppmätt med gps!
Eolsson skrev:jag hade ett Hebo underliggande på min Derbi med 14-52 munstycke och sportluftfilter en dag bytta jag till ostrypt luft burk och den gick sämre då! så det gör skillnad! smörjer ju även bättre i cylindern?
dåligt inställd fögg?? ...
byter du upp dej till sportluftfilter så måste du ha större munstycke...
och när du sen byter tillbaka till luftburken så måste du sänka på munstycket eller byta till dej ett större munstycke...
kankse måste skruva lite på luftskruven också??
men de kan ju också vara så att de röret du har kanske måste ha sportis för att få ut mer effekt...
jag skruvade en jävla massa på den skruven kan jag lova xD
aa jag vet ju itne va han har för rör men mitt är ju jälvigt högvarit:)
moppen gjorde 100blankt uppmätt med gps!
Eolsson skrev:jag hade ett Hebo underliggande på min Derbi med 14-52 munstycke och sportluftfilter en dag bytta jag till ostrypt luft burk och den gick sämre då! så det gör skillnad! smörjer ju även bättre i cylindern?
dåligt inställd fögg?? ...
byter du upp dej till sportluftfilter så måste du ha större munstycke...
och när du sen byter tillbaka till luftburken så måste du sänka på munstycket eller byta till dej ett större munstycke...
kankse måste skruva lite på luftskruven också??
men de kan ju också vara så att de röret du har kanske måste ha sportis för att få ut mer effekt...
jag skruvade en jävla massa på den skruven kan jag lova xD
aa jag vet ju itne va han har för rör men mitt är ju jälvigt högvarit:)
moppen gjorde 100blankt uppmätt med gps!
hehe okejj jävla drag i den moppen, lite skeptiskt emot att få bara på ett effektrörssetup går i 100 men har du mätt med GPS o så, så kan jag ju inte säga emot
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
jo jag lovar! men de va ju inte världens bästa axx pga drevningen men jag ville hellre ha go toppfart pga att jag bor ca en mil utan för svnöljugna så jag snabbt skulle komma till skolan med mera:)
Eolsson skrev:jo jag lovar! men de va ju inte världens bästa axx pga drevningen men jag ville hellre ha go toppfart pga att jag bor ca en mil utan för svnöljugna så jag snabbt skulle komma till skolan med mera:)
Eolsson skrev:jo jag lovar! men de va ju inte världens bästa axx pga drevningen men jag ville hellre ha go toppfart pga att jag bor ca en mil utan för svnöljugna så jag snabbt skulle komma till skolan med mera:)
Hell_qwist skrev:jaa, det är klart sdom fan:P han får ju mer luft, och för att kunna hantera all luft måste den ha mer bensin, och mer bensin resulterar i... kan du säkart räkna ut själv. och om du fixar strypningen i insuget är det klart den går bättre,, han får ju större mängd bensin och luft,, vad går enklast att suga egenom entt sort eller ett smalt sugrör?? precis samma princip är det.
Men om du har ett alldeles för stort sugrör och inte orkar blåsa igenom all luft som det finns kapacitet för att blåsa igenom da?
Orkar orginal motorn med ännu mera bensinångor??
you got all right, men jag tror inte han skulle slänga på en 24 me bara efektrör:P