Tjenare.
Termostaten gick sönder innan och har ingen tid med att köpa ny då jag ska till brodalen på lördag.
Så undrar nu om man kan köra utan och går den lika bra? Eller ska jag leta efter en begagnad?
Tack på förhand[/list]
Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Aerox Setup:G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Av samma anledning som den sitter i alla bilar idag - miljön...gilerahjärnan skrev:vet inte ens varför mopedtillverkarna satte dit en termostat från första början.
kör utan, jag har tagit bort den på flera cyllar jag har haft, om den inte funkar när du väl kör, så kan den värmenypa, pga att den inte får någon kylning, hänt mig och en polare.
våga vägra termostat.
hellre att den kyler bättre/långsammare att komma upp i arbetstemp än att sabba cylindern.Rexxy skrev:Av samma anledning som den sitter i alla bilar idag - miljön...gilerahjärnan skrev:vet inte ens varför mopedtillverkarna satte dit en termostat från första början.
kör utan, jag har tagit bort den på flera cyllar jag har haft, om den inte funkar när du väl kör, så kan den värmenypa, pga att den inte får någon kylning, hänt mig och en polare.
våga vägra termostat.
Termostaten hjälper motorn att komma upp i arbetstemp snabbare. Och en varm motor släpper inte ut lika mycket avgaser som en kall motor gör.
Sliter även mer på motorn om det tar längre tid att värma upp.gilerahjärnan skrev:hellre att den kyler bättre/långsammare att komma upp i arbetstemp än att sabba cylindern.Rexxy skrev:Av samma anledning som den sitter i alla bilar idag - miljön...gilerahjärnan skrev:vet inte ens varför mopedtillverkarna satte dit en termostat från första början.
kör utan, jag har tagit bort den på flera cyllar jag har haft, om den inte funkar när du väl kör, så kan den värmenypa, pga att den inte får någon kylning, hänt mig och en polare.
våga vägra termostat.
Termostaten hjälper motorn att komma upp i arbetstemp snabbare. Och en varm motor släpper inte ut lika mycket avgaser som en kall motor gör.