Hjälp med Ciao i Göteborg?

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Ciaociaoitalia
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 juli 2014, 13:34

Hjälp med Ciao i Göteborg?

Inlägg av Ciaociaoitalia »

Jag är en vuxen man som tycker om att köra moped. Jag har dock egentligen 0 kunskap om hur man meckar och fixar med mopeder. Jag har nyligen köpt en Ciao från ca 93. Allt är original och den har gått bra och stabilt i 30km/h fram tills igår.

Jag var ute och körde igår och så blev den svagare och svagare. Tillslut stängde den bara av sig och jag fick leda den hem. Den var riktigt varm när jag kom hem. Jag provade idag när den svalnat men samma problem. Den startade jättefint men kunde inte varva upp och var otroligt svag.

Trots att jag inte kan någonting så fick jag ett ryck och försökte göra rent luftfilter och förgasare. Jag tror att jag lyckades med det, men jag såg inte mycket skit där direkt. Nu när jag har satt ihop allting igen fungerar det ännu sämre och den stänger av sig så fort man gasar.

Jag är helt handfallen för vad jag skall göra nu.

Tips på vad felet kan vara skulle uppskattas i första hand.

Skulle också vilja ha tips på var man kan lämna in en Ciao i Göteborg utan att det kostar alldeles för mycket.

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Har du filter på soppaslangen?
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Låst