Skulle behöva ha bättre axx. Nu har jag dedär "mellandraget" Att först går den framåt, sen kommer axxet.
Så lixom, du kör framåt i 1-1,5 sek sen kommer de goa axxet. Skulle vilja ha det direkt när jag gasar från stillastående.
Har nu 4,9 vikter som jag fick med till mitt variator kit, fick även med 3,6g vikter. Ska jag prova dom?
Har även ett par väldigt lösa kopplingsfjädrar jag också fick med, typ mörk grå/silvriga. Sett att många kör med vita, ska man prova det?
Setup:
polini 70cc sport
Polini hi-speed variator
polini luftfilter
21mm förgasare
ZX rör
Hebo koppling
Någon röd tryckfjäder av okänd hårdhet.
Tack på förhand.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Edit: bara för att du sett folk köra med vita så mäste det inte funka bra för just din setup? Mycket pillande med vikter å fjädrar men de är de värt när draget kommer direkt känns som en helt annan moped iaf för mig
Edit: bara för att du sett folk köra med vita så mäste det inte funka bra för just din setup? Mycket pillande med vikter å fjädrar men de är de värt när draget kommer direkt känns som en helt annan moped iaf för mig
S¨jag borde dra i 3,6g o prova? Ska beställa hem lite fjädrar.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Edit: bara för att du sett folk köra med vita så mäste det inte funka bra för just din setup? Mycket pillande med vikter å fjädrar men de är de värt när draget kommer direkt känns som en helt annan moped iaf för mig
S¨jag borde dra i 3,6g o prova? Ska beställa hem lite fjädrar.
Värt att testa, skulle rekommendera dig att köpa lite fjädrar och några sets vikter om den inte går bra med dina kopplingsfjädrar och 3,6g
Edit; Jag tror att ditt fel sitter i förgasarinställningarna och inte i variatormatiken.
Jo, om man har snabbgas borde man ställa in förgasaren bra också, för att få så bra svar på gasen som möjligt, de e ju till för att man ska komma upp i höga varv så fort som möjligt, men de e onödigt om man inte har bra gasrespons
Edit; Jag tror att ditt fel sitter i förgasarinställningarna och inte i variatormatiken.
Den varken bööar eller blöddrar eller är ojämn på höga varv.
Jag förstår det! Hade precis samma problem tidigare med min slider när jag fått på effektröret och ville börja stunta
Skruva ut tomgångsskruven tills mopeden dör, sedan tejpar du fast gashandtaget med så lite gas som möjligt, starta mopeden.
Nu ska du skruva på luftskruven tills den varvar så mycket som möjligt!
Sedan tar du bort tejpen och låter motorn stå på tomgång.
Nu skruvar du in tomgångsskruven tills den går på ett lagomt varvtal!
Nu kommer förmodligen mopeden gå skitbra och accelerera MYCKET bättre än innan!
Lånar tråden lite här. Har precis samma problem på min neos, när den är kall så går den som ett skott och axxar asbra men så fort den blir varm så beter den sig som du beskriver. Hade urpluggat innan och bytte till ZX-r och efter det har den börjat bete sig så. För med urpluggat så drog den iväg riktigt bra, och om den var kall eller varm spelade ingen roll. Har hört att det kan vara för stort munstycke men då borde den ju betet sig likadant med urpluggat?
Kanske lite luddigt skrivet men hoppas ni förstår
Setup
ZX-r rör
Dragen v-ring
Lättare vikter
Gula kopplingsfjädrar
Rosa tryckfjäder
Vi börjar då med Haz:
Vad jag har fattat det så kommer inte accelerationen direkt utan du måste köra nån sekund sen kommer det?
Då är det hårdare kopplingsfjädrar som gäller,
Om du känner att den går bra med dina nuvarande vikter ska du oftast inte behöva röra dem,
DU kan även sätta i något tyngre vikter dvs vikterna som kan passa til dina nuvarande fjädrar men då är det ju så att den går lite tyngre och du uppnår inte samma toppfart
Om du känner att förgasaren är bra så behöver du inte röra den,
Gå utifrån stiftets färg samtidigt hur du känner att den går bra,
Och så har vi Rasges:
Så jag har fattat det så accelererar den bra när den är kall och när den är varm så är accelerationen inte lika bra, precis som Haz's problem?
Samma sak för dig - hårdare kopplingsfjädrar så ska du nog få acc hela tiden!
Ungefär samma svar som jag skrev till Haz.
En sak är bra att nämna och komma ihåg!: Kopplingsfjädrarna är den som påverkar starten!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Edit; Jag tror att ditt fel sitter i förgasarinställningarna och inte i variatormatiken.
Den varken bööar eller blöddrar eller är ojämn på höga varv.
Jag förstår det! Hade precis samma problem tidigare med min slider när jag fått på effektröret och ville börja stunta
Skruva ut tomgångsskruven tills mopeden dör, sedan tejpar du fast gashandtaget med så lite gas som möjligt, starta mopeden.
Nu ska du skruva på luftskruven tills den varvar så mycket som möjligt!
Sedan tar du bort tejpen och låter motorn stå på tomgång.
Nu skruvar du in tomgångsskruven tills den går på ett lagomt varvtal!
Nu kommer förmodligen mopeden gå skitbra och accelerera MYCKET bättre än innan!
Detta skall provas! Tack för tipset.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Vi börjar då med Haz:
Vad jag har fattat det så kommer inte accelerationen direkt utan du måste köra nån sekund sen kommer det?
Då är det hårdare kopplingsfjädrar som gäller,
Om du känner att den går bra med dina nuvarande vikter ska du oftast inte behöva röra dem,
DU kan även sätta i något tyngre vikter dvs vikterna som kan passa til dina nuvarande fjädrar men då är det ju så att den går lite tyngre och du uppnår inte samma toppfart
Om du känner att förgasaren är bra så behöver du inte röra den,
Gå utifrån stiftets färg samtidigt hur du känner att den går bra,
Och så har vi Rasges:
Så jag har fattat det så accelererar den bra när den är kall och när den är varm så är accelerationen inte lika bra, precis som Haz's problem?
Samma sak för dig - hårdare kopplingsfjädrar så ska du nog få acc hela tiden!
Ungefär samma svar som jag skrev till Haz.
En sak är bra att nämna och komma ihåg!: Kopplingsfjädrarna är den som påverkar starten![/quote]
Men jag har bytt till hårdare (gula). Och den går mkt bättre jämfört med innan. Förutom när den blir varm såklart. Kan det inte va tryckfjädern då? Remmen slirar ju?
Vi börjar då med Haz:
Vad jag har fattat det så kommer inte accelerationen direkt utan du måste köra nån sekund sen kommer det?
Då är det hårdare kopplingsfjädrar som gäller,
Om du känner att den går bra med dina nuvarande vikter ska du oftast inte behöva röra dem,
DU kan även sätta i något tyngre vikter dvs vikterna som kan passa til dina nuvarande fjädrar men då är det ju så att den går lite tyngre och du uppnår inte samma toppfart
Om du känner att förgasaren är bra så behöver du inte röra den,
Gå utifrån stiftets färg samtidigt hur du känner att den går bra,
Och så har vi Rasges:
Så jag har fattat det så accelererar den bra när den är kall och när den är varm så är accelerationen inte lika bra, precis som Haz's problem?
Samma sak för dig - hårdare kopplingsfjädrar så ska du nog få acc hela tiden!
Ungefär samma svar som jag skrev till Haz.
En sak är bra att nämna och komma ihåg!: Kopplingsfjädrarna är den som påverkar starten!
Men jag har bytt till hårdare (gula). Och den går mkt bättre jämfört med innan. Förutom när den blir varm såklart. Kan det inte va tryckfjädern då? Remmen slirar ju?
För fet inställd förgasare?
Isåfall går den bra när den är kall och när den är varm går det dåligt, ser ingen anledning till att fjädrarna skulle ha något med det att göra :S
Vi börjar då med Haz:
Vad jag har fattat det så kommer inte accelerationen direkt utan du måste köra nån sekund sen kommer det?
Då är det hårdare kopplingsfjädrar som gäller,
Om du känner att den går bra med dina nuvarande vikter ska du oftast inte behöva röra dem,
DU kan även sätta i något tyngre vikter dvs vikterna som kan passa til dina nuvarande fjädrar men då är det ju så att den går lite tyngre och du uppnår inte samma toppfart
Om du känner att förgasaren är bra så behöver du inte röra den,
Gå utifrån stiftets färg samtidigt hur du känner att den går bra,
Och så har vi Rasges:
Så jag har fattat det så accelererar den bra när den är kall och när den är varm så är accelerationen inte lika bra, precis som Haz's problem?
Samma sak för dig - hårdare kopplingsfjädrar så ska du nog få acc hela tiden!
Ungefär samma svar som jag skrev till Haz.
En sak är bra att nämna och komma ihåg!: Kopplingsfjädrarna är den som påverkar starten!
Men jag har bytt till hårdare (gula). Och den går mkt bättre jämfört med innan. Förutom när den blir varm såklart. Kan det inte va tryckfjädern då? Remmen slirar ju?
För fet inställd förgasare?
Isåfall går den bra när den är kall och när den är varm går det dåligt, ser ingen anledning till att fjädrarna skulle ha något med det att göra :S
Körde urpluggat innan som sagt, gick asbra oavsett om den var varm eller inte. Jag bytte till ett effektrör så det borde ju dra mer soppa än ett urpluggat org rör? Med tanke på att det är mycket bättre drag? Kanske ska prova det men tvivlar på de
Rasges skrev:Lånar tråden lite här. Har precis samma problem på min neos, när den är kall så går den som ett skott och axxar asbra men så fort den blir varm så beter den sig som du beskriver. Hade urpluggat innan och bytte till ZX-r och efter det har den börjat bete sig så. För med urpluggat så drog den iväg riktigt bra, och om den var kall eller varm spelade ingen roll. Har hört att det kan vara för stort munstycke men då borde den ju betet sig likadant med urpluggat?
Kanske lite luddigt skrivet men hoppas ni förstår
Setup
ZX-r rör
Dragen v-ring
Lättare vikter
Gula kopplingsfjädrar
Rosa tryckfjäder
Tacksam för svar!
En moped behöver mer bensin när den är kall, alltså lär din moped ha för stort munstycke.
Rasges skrev:Lånar tråden lite här. Har precis samma problem på min neos, när den är kall så går den som ett skott och axxar asbra men så fort den blir varm så beter den sig som du beskriver. Hade urpluggat innan och bytte till ZX-r och efter det har den börjat bete sig så. För med urpluggat så drog den iväg riktigt bra, och om den var kall eller varm spelade ingen roll. Har hört att det kan vara för stort munstycke men då borde den ju betet sig likadant med urpluggat?
Kanske lite luddigt skrivet men hoppas ni förstår
Setup
ZX-r rör
Dragen v-ring
Lättare vikter
Gula kopplingsfjädrar
Rosa tryckfjäder
Tacksam för svar!
En moped behöver mer bensin när den är kall, alltså lär din moped ha för stort munstycke.
Redan skrivit att den får för fet blandning förmodligen
Mycket nya pojkar kul å se kan förklara lite snabbt att går den bra kall men inte varm ska du först och främst gå ner 2-3 storlekar i munstycke, och du som snacka nåt om tejp på gashandtaget dedär lät jätte komplicerat har han en tomgång ska han inte pilla på tomgångsskruven mer än om den är hög/låg/ojämn och han sa att den går rent så luftskruven kan han också låta bli, verkar som att alla säger hårdare fjädrar, jag hade litat på arkstar när de gäller scootrar även om du redan bytt fjädrar, byt igen. Kom ihåg ställ altid in en moped när den är varm gäller allt innanför variatorkåpan också
Rangad skrev:Mycket nya pojkar kul å se kan förklara lite snabbt att går den bra kall men inte varm ska du först och främst gå ner 2-3 storlekar i munstycke, och du som snacka nåt om tejp på gashandtaget dedär lät jätte komplicerat har han en tomgång ska han inte pilla på tomgångsskruven mer än om den är hög/låg/ojämn och han sa att den går rent så luftskruven kan han också låta bli, verkar som att alla säger hårdare fjädrar, jag hade litat på arkstar när de gäller scootrar även om du redan bytt fjädrar, byt igen. Kom ihåg ställ altid in en moped när den är varm gäller allt innanför variatorkåpan också
Haha nej ny är jag inte, har dock inte meckat mycket pulka. Får väll prova det med munstycket först. Såg att gummit på kopplingsbackarna va utslitna, nästan helt borta. Kan det bidra till att den går dåligt? Dom greppar ju klockan trots allt. Kanske en ny koppling som gäller, inte hårdare fjädrar?
Rangad skrev:Mycket nya pojkar kul å se kan förklara lite snabbt att går den bra kall men inte varm ska du först och främst gå ner 2-3 storlekar i munstycke, och du som snacka nåt om tejp på gashandtaget dedär lät jätte komplicerat har han en tomgång ska han inte pilla på tomgångsskruven mer än om den är hög/låg/ojämn och han sa att den går rent så luftskruven kan han också låta bli, verkar som att alla säger hårdare fjädrar, jag hade litat på arkstar när de gäller scootrar även om du redan bytt fjädrar, byt igen. Kom ihåg ställ altid in en moped när den är varm gäller allt innanför variatorkåpan också
Att ställa in luftskruven med hjälp av tejp på handtaget är inte avancerat, du har exakt lika mycket gas hela tiden vilket gör det väldigt lätt att ställa in luftskruven