Jag har en Derbi Senda drd och jag har lärt mig hur man använder kopplingen för att kunna köra på bakhjulet nu vill jag få lite mera kraft vad kommer jag behöva för grejer för att få gasres och inte behöva rycka som f*n.
ja det räcker inte med en klen airsal 70cc för att få riktigt gasres. Gesres enligt mig är när man sitter normalt på mopeden och av att endast gasa så ska den stiga minst 40-50cm.
Med min setup som står i min signatur så har jag kanske 2cm gasres på 1an.
Persson97 skrev:Du vill alltså ha gasres för att du ska stegra? Dom flesta som stuntar brukar ha en rätt slö setup..
Nja har sett många videos med folk som stuntar med sliders och 40-50 av videosarna jag har sett har dom gasres
Till stunt vill man INTE ha gasres. Med gasres får man mindre kontroll på framhjulet eftersom att gasrullen blir väldigt känslig ifall man har mycket power i mopeden. Är gasen känslig blir det svårt att hålla den perfekta vinkeln på mopeden hela tiden.
Dock blir det väldigt mycket lättare att köra bakhjul rakt fram med gasres eftersom man kan pumpa väldigt mycket och behöver inte vara så noggran med hur högt upp framhjulet befinner sig.
simonskaren skrev:Jävla tjat om parma! Fattar inte vf man lägger ut sjukt me pengar på de när de inte ens håller?
Om man vet vad man gör, så håller det
Har själv ingen erfarenhet av parmakit, men de jag ha hört e att de inte e prisvärt o pga den stora borningen e nickasilen lövtunna :/ annars sku de locka men när de sägs att nivkasilen inte håller så nä. Men däremot blir de bidalot 94 me 48 i slaglängd det kommer bli intressant! Rexxy, du får hålla utkik Om du e intresserad av att följa sen ett jäkla vrid i de
simonskaren skrev:Jävla tjat om parma! Fattar inte vf man lägger ut sjukt me pengar på de när de inte ens håller?
Om man vet vad man gör, så håller det
Har själv ingen erfarenhet av parmakit, men de jag ha hört e att de inte e prisvärt o pga den stora borningen e nickasilen lövtunna :/ annars sku de locka men när de sägs att nivkasilen inte håller så nä. Men däremot blir de bidalot 94 me 48 i slaglängd det kommer bli intressant! Rexxy, du får hålla utkik Om du e intresserad av att följa sen ett jäkla vrid i de
Att nicasilet är tunt p.g.a borrningen stämmer inte. Den blir inte tunn bara för att borrningen är för stor! Nicasilet är ändå någon hundradel tjock.
Jag har parmakit 110 på min arbetsbänk, under konstruktion.
Rexxy skrev:
Om man vet vad man gör, så håller det
Har själv ingen erfarenhet av parmakit, men de jag ha hört e att de inte e prisvärt o pga den stora borningen e nickasilen lövtunna :/ annars sku de locka men när de sägs att nivkasilen inte håller så nä. Men däremot blir de bidalot 94 me 48 i slaglängd det kommer bli intressant! Rexxy, du får hålla utkik Om du e intresserad av att följa sen ett jäkla vrid i de
Att nicasilet är tunt p.g.a borrningen stämmer inte. Den blir inte tunn bara för att borrningen är för stor! Nicasilet är ändå någon hundradel tjock.
Jag har parmakit 110 på min arbetsbänk, under konstruktion.
admins som snackar offtopick.... vart är detta forumet påväg?
om du ska stunta så rekomenderar jag arisal sport eller typ barkit 80cc.
med org rör å en 19mm förgasare typ