Elproblem med LED, pallar batteriet inte?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Elproblem med LED, pallar batteriet inte?

Inlägg av Moddad »

Okej, så hade moppen inne på service med LED-ljus osv på och han som serva börjar snacka om att man inte ska koppla in sånt på batteriet för att elgeneratorn (eller något kommer inte ihåg) inte pallar det? Aldrig hört något sådant... Nån som kan förklara lite närmare?
Användarens profilbild
Ch-racer
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 471
Blev medlem: 11 juni 2008, 07:25
Ort: JKPG

Inlägg av Ch-racer »

vaa konstig har mitt let lyse koplat derect till generatorn har inget batteri men vad skulle det göra led drar ju mycket minder än vanliga lampor
kan ju vara att batteriet är på 6v och lampan 12v fast det borde ju vara 12v på nyare :?
Tjena de e jag TSRs egna Ch-racer
The One And The Only
Bild

Ch racing WSM80 -05
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Nej det är 12 volt och bara kopplat rakt till batteriet... Aja ingen skada skedd än så länge men de påpekade det... Lite småskumt tyckte jag.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Inget problem så länge det bara gäller grejer som drar lite ström och den som kopplar vet vad han gör. (Tyvärr har jag ännu inte sett en 15-åring som har ordentliga elkunskaper, så sannolikheten att det görs ordentligt är väl däremot inte så hög.)
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 26 augusti 2007, 13:02
Ort: Katrineholm

Inlägg av Hell_qwist »

asså, detta hör verkilgen inte till ämnet men vad är det för specielt med den där jävla bilen blero:SXD:P
Användarens profilbild
Ch-racer
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 471
Blev medlem: 11 juni 2008, 07:25
Ort: JKPG

Inlägg av Ch-racer »

Hell_qwist skrev:asså, detta hör verkilgen inte till ämnet men vad är det för specielt med den där jävla bilen blero:SXD:P
de e Rabxorzz hemsida :D
Tjena de e jag TSRs egna Ch-racer
The One And The Only
Bild

Ch racing WSM80 -05
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Erik_ skrev:Inget problem så länge det bara gäller grejer som drar lite ström och den som kopplar vet vad han gör. (Tyvärr har jag ännu inte sett en 15-åring som har ordentliga elkunskaper, så sannolikheten att det görs ordentligt är väl däremot inte så hög.)
Det är bara ett par små enkla grejor, går knappt att koppla fel : > Har ju kört med det ett bra tag men först nu de uppmärkssamma. Men aja, låter ju som om det är rätt lungt då
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Jag har också problem med mina LED blinkers. JAg har köpt ett Koso LED blinkerselä till. MEn måste man ha blinkers fram också för att de ska funka ? Jag har bara bak just nu. Det är en EU moppe om det har nån betydelse..
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Hmm, vad är problemet då? Blinkar de inte alls? För snabbt?
Användarens profilbild
rrx_pojken
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 24 april 2008, 17:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av rrx_pojken »

TobbaN skrev:Jag har också problem med mina LED blinkers. JAg har köpt ett Koso LED blinkerselä till. MEn måste man ha blinkers fram också för att de ska funka ? Jag har bara bak just nu. Det är en EU moppe om det har nån betydelse..
Ja det borde du behöva ha eftersom annar kommer dom ju blinka för fort elr så kommer dom lysa
KÖR CPI SM -08, INTE RRX LÄNGRE!
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

rrx_pojken skrev:
TobbaN skrev:Jag har också problem med mina LED blinkers. JAg har köpt ett Koso LED blinkerselä till. MEn måste man ha blinkers fram också för att de ska funka ? Jag har bara bak just nu. Det är en EU moppe om det har nån betydelse..
Ja det borde du behöva ha eftersom annar kommer dom ju blinka för fort elr så kommer dom lysa
Fan dåligt. Kan man inte göra på nåt sätt så att man slipper ha där fram ? Tycker de e så fult med blinkers fram :(
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 26 augusti 2007, 13:02
Ort: Katrineholm

Inlägg av Hell_qwist »

fixa nya blinkers relä
Låst