BoMaNsf2 skrev:Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)
Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?
BoMaNsf2 skrev:Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)
Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?
Yasuni R3, Brk, voca 90cc
Eller.... Wait for it.... Avstämt rör!
Nu när det är sommar och allt borde du ju ha tid att försöka göra ett och så kan du få det att stämma med portarna i cylindern
BoMaNsf2 skrev:Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)
Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?
Yasuni R3, Brk, voca 90cc
Eller.... Wait for it.... Avstämt rör!
Nu när det är sommar och allt borde du ju ha tid att försöka göra ett och så kan du få det att stämma med portarna i cylindern
Det är tiden jag saknar... har hockey, jobb och gym att sköta..
BoMaNsf2 skrev:Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)
Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?
Yasuni R3, Brk, voca 90cc
Har hört att yasuni r3 är sämre än alla andra hyperrör
Tjena ! Jag undrar vilket rör jag ska skaffa ? Jag har 70cc och 21mm förg. Har kollat lite på mk thrower och gianelli 2t men dom kanske är för ''klena'' ? Väldigt tacksam för svar!
"This is who we are and this is what we do. Live for nothing or die for something."
BoMaNsf2 skrev:Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)
Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?
Yasuni R3, Brk, voca 90cc
Har hört att yasuni r3 är sämre än alla andra hyperrör
Voca 80cc då eller MK prorace?
Jag har sett tester och då levererar mk prorace och yasuni R3 nästan exakt samma kurva och den är inte att hylla för. I det testet kördes både barikit r45 och voca 80cc bättre. Så jag hade troligtvis satsat på voca.
Mk thrower pro ska du ha isåfall. Kör på voca du med.
Är lite ny till trimvärlden så måste fråga vad som är fel, om det äns är ett fel,
Jag har en Derbi Senda XRace -06 och idag monterade jag dit ett Tecnigas E-Nox, bytte också upp mig från 63 till 75 i munstycke (fanns inga andra i lager). Har också såklart pluggat ur röret helt, men det är det enda, har inte bytt CDI, har dock en MK CDI som ska hämtas från posten, har häller inte pluggat ur Luftburken (än) och har inte bytt drevning. Allt är i princip orginal förutom Avgassystemet såklart. Om ni undrar så är orginal förgasaren en 14mm. Oj, glömde nästan, den går bara 35/40km/h och varvar drygt 3,8k på högsta växeln, därför är jag här, vad är felet och vad måste jag gö?
jotheman skrev:Är lite ny till trimvärlden så måste fråga vad som är fel, om det äns är ett fel,
Jag har en Derbi Senda XRace -06 och idag monterade jag dit ett Tecnigas E-Nox, bytte också upp mig från 63 till 75 i munstycke (fanns inga andra i lager). Har också såklart pluggat ur röret helt, men det är det enda, har inte bytt CDI, har dock en MK CDI som ska hämtas från posten, har häller inte pluggat ur Luftburken (än) och har inte bytt drevning. Allt är i princip orginal förutom Avgassystemet såklart. Om ni undrar så är orginal förgasaren en 14mm. Oj, glömde nästan, den går bara 35/40km/h och varvar drygt 3,8k på högsta växeln, därför är jag här, vad är felet och vad måste jag gö?
jotheman skrev:Nej, bara en manuell som man kopplar in i tändningen.
okej. Varvar du as högt eller lågt innan du växlar? det skulle kunna vara så att du växlar före effekten av röret kickar in och då får du ingen kraft i nästa växel.
Tjena alla! Har en Rieju drac som jag kanske Ska köpa ett turbo kit underliggande. Men nu är det så att jag inte får trimma för far min, då undrar jag om jag kan ha pluggt turbokit rör, jag vill att det ska låta trimmat men gå 50km/h. Kommer det låta som trimmad även när pluggen är där? Finns det någon video på hur den låter med plugg i? Tack på förhand.
Kevin_drac skrev:Tjena alla! Har en Rieju drac som jag kanske Ska köpa ett turbo kit underliggande. Men nu är det så att jag inte får trimma för far min, då undrar jag om jag kan ha pluggt turbokit rör, jag vill att det ska låta trimmat men gå 50km/h. Kommer det låta som trimmad även när pluggen är där? Finns det någon video på hur den låter med plugg i? Tack på förhand.
ja du kan plugga ditt Tk rör med en adapter med plugg i, finns på TS.
hade plugg i förut på mitt Tk men svetslopporna smälte och pluggen lossnade, detta hände efter 3 mil! kanske en tillfällighet men tror inte det.
dock kör jag med överliggande.
den kommer låta mer trimmat än med originalrör, men om du vill att den ska låta mera så töm ljuddämparen på ull
Funkar det att spraya några lagervärmetålig färg på avgasadaptern o sen montera ihop det så det slutar läcka eftersom min läcker mycket svart sörja pga lite förstort munstycke då jag e tvungen annars går mopeden för varm.
xorce skrev:Funkar det att spraya några lagervärmetålig färg på avgasadaptern o sen montera ihop det så det slutar läcka eftersom min läcker mycket svart sörja pga lite förstort munstycke då jag e tvungen annars går mopeden för varm.
Färgen skyddar inte mot att det läcker, lägg på en avgaspackning istället, och du borde kolla varför den blir för varm också
xorce skrev:Funkar det att spraya några lagervärmetålig färg på avgasadaptern o sen montera ihop det så det slutar läcka eftersom min läcker mycket svart sörja pga lite förstort munstycke då jag e tvungen annars går mopeden för varm.
Färgen skyddar inte mot att det läcker, lägg på en avgaspackning istället, och du borde kolla varför den blir för varm också
det är en Derbi Senda 04 motor med pro race rör och cylinder.
den läcker inte vid packningen den läcker där kröken sitter fast som man spänner med fädrar då jag mena att det täpper ju till lite med förg på adaptern
Funderar på ett Tecnigas Enox. Sett en del på youtube som med enbart Enox dragit upp moppen på bakhjulet i 3an-4an. Blev väldigt förvånad när jag läste att Enox var högvarvigt. Alla säger ju att man ska ha lågvarvigt för stunt.
Kör en Drac -03 med urpluggat orginalrör och 10/56. Drar upp den på bakan på 1an och 2an utan problem. Vill ha lite mer effekt för att kunna dra upp den på 3an-4an. Passar ett enox för mina behov?
Ja jag skulle välja 2t dels för att det är bra (inte bäst)
men det är ju 900 kr billigare.
Sen så kan det ju vara värt att skaffa 70CC
Men om inte pris spelar roll så är ju tecnigas bättre.
Bara att läsa dom skrev ju länkar till tester.