Förvirrad över kopplingskåpa AM6

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hampe101
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 3 juli 2013, 06:05

Förvirrad över kopplingskåpa AM6

Inlägg av hampe101 »

Tjena. Nu är det så att jag har en AM6 som sitter på en Motorhispania Ryz SM -05, vilket betyder att jag inte har någon kick monterad samt inget hål i kopplingskåpan för kickaxeln. Jag har köpt allt jag behöver till själva kicken, det ända som saknas är hålet i kåpan.

Varför använder jag inte bara elstarten? För att motorn är trimmad med 74cc, doppler vev osv... vilket höjer kompet! När motorn är kall orkar elstarten inte av och vrida igång motorn, så batteriet laddas ur.

Är det någon slags tätning/packning i hålet på original, eller är det bara o-ringen på kickaxeln som tätar där? Om det inte är det tar jag och borrar hål med pelarborrmaskin, men om det är packning och massa jobb köper jag en begagnad kåpa med hål redan där.

Förlåt att mina texter alltid blir så långa och tjatiga, men försöker bara vara tydlig! :D
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Skaffa en begagnad kåpa. Bara en sån sak som att borra hålet på exakt rätt plats är såpass precisionskrävande att en begagnad kåpa är ett vettigare alternativ när det med största sannolikhet går hitta en begagnad kåpa för ett par hundralappar.

Och det är bara bra att du skriver långa, tydliga frågor. Mycket enklare att svara än korta otydliga frågor, som det oftast är. :wink:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
hampe101
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 3 juli 2013, 06:05

Inlägg av hampe101 »

G-son skrev:Skaffa en begagnad kåpa. Bara en sån sak som att borra hålet på exakt rätt plats är såpass precisionskrävande att en begagnad kåpa är ett vettigare alternativ när det med största sannolikhet går hitta en begagnad kåpa för ett par hundralappar.

Och det är bara bra att du skriver långa, tydliga frågor. Mycket enklare att svara än korta otydliga frågor, som det oftast är. :wink:
okej får väl bli det, låter mycket bättre! :)
tack för ett bra och tydligt svar! :D
Användarens profilbild
JohanK
Elmoped
Inlägg: 69
Blev medlem: 9 juni 2014, 19:00

Inlägg av JohanK »

Svar ja där sitter bara en oring på axeln, men som sagt att borra upp det hålet rätt och bra lär kosta mer än en begagnad kåpa.
Tekniker Mercedes Benz

Projekt - Puch Dakota 3000 76.a med tunad AM6
Skriv svar