Leonelli CDI - Rieju RRX 07

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Alfie
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 oktober 2013, 13:46

Leonelli CDI - Rieju RRX 07

Inlägg av Alfie »

Tjena,
Jag har googlat och kollat runt lite på sidan utan att riktigt få ett bra svar.
Jag har då en Rieju RRX 07a med Leonelli CDI box, är denna strypt eller ostrypt? Jag såg på ett annat forum där en kille skrev att den var ostrypt men det tvivlar jag på för jag får bara upp RRXen i 60 med pluggen dragen från röret...
Iaf så åkte jag hem till en polare idag och skulle prova med hans ostrypta Ducati box. Denna hade suttit på hans gamla MH Furia 03 och den hade fungerat. Men hur vi än kopplade in den så startade den inte. Kan det vara så att vi lyckades koppla fel alla 3 gånger eller funkar en Ducati box helt enkelt inte på en moppe med Leonelli system? Läste ju att Leonelli på Ducati funkade men han som skrev det visste inte om Ducati på Leonelli fungerar. Skulle verkligen uppskatta hjälp!
Om Leonellis CDI är strypt, går de att strypa av isåfall? Hittar liksom ingen ostrypt variant när jag googlar...
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Har du vanliga rrx eller power up modellen? Power up har strypt CDI, och de gamla vanliga rrxen har ostrypt.

Power up har oftast digitalmätare
Alfie
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 oktober 2013, 13:46

Inlägg av Alfie »

Oj glömde tillägga det där, har inte power up modellen. Har alltså analog mätare och allt de där som de äldre har.
Men varför går den inte snabbare än 60 utan pluggen? Det måste vara varvstopp på den, kan inte vara något annat.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Dawidd skrev:Har du vanliga rrx eller power up modellen? Power up har strypt CDI, och de gamla vanliga rrxen har ostrypt.

Power up har oftast digitalmätare
AM6 Power Up (AM7) Har väl ECU.
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

rärox skrev:
Dawidd skrev:Har du vanliga rrx eller power up modellen? Power up har strypt CDI, och de gamla vanliga rrxen har ostrypt.

Power up har oftast digitalmätare
AM6 Power Up (AM7) Har väl ECU.
Jupp power up har ECU, motorn kallas AM7 eftersom det sitter ett helt annat tändsystem på power up modellerna.
Alfie
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 oktober 2013, 13:46

Inlägg av Alfie »

Ja, men nu är det så att jag har inte ECU, utan det sitter en CDI Box, och jag förstår verkligen inte. Överallt står det att den är ostrypt men min är då fan strypt. Vad ska jag göra haha?
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

har du tesdtat att ställa in förgasaren när du drog pluggen?

och 60-65 ärliga är ju faktiskt rätt realistiskt. många som hävdar 85 endast urpluggat.

annars äre väl bara att byta cdi, rekommenderar PR cdin.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Alfie
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 oktober 2013, 13:46

Inlägg av Alfie »

Joda, jag har bytt upp mig i munstycke och liknande, det dära är riktigt gjort.
Tycker ca 60 ärliga är rätt kasst med bara dragen plugg.
Ägde en Rieju Spike innan RRXen, den gjorde 70-75 med urpluggat. Fast när jag tänker efter var den faktiskt drevad från 11 till 13...
Jag har antagligen stirrat mig blint på 70 gränsen utan att tänkt på att den gamla var drevad...
Aja, jag får nog kolla förgasaren igen för säkerhets skull.
Men vad är det där PR CDI du pratar om? Har aldrig hört talas om det och får inte fram något vidare från Google heller.
Skriv svar