Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
jaa du vilken moppe har du? och du glömde de viktigaste... vad är drevningen på den där bad boyen? har du typ 11-60 så toppar den inte mer än så om ens de vettumoppetokig88 skrev:Borde den inte gå snabbare än 85km/h med den här setupen?
Trim som sitter på moppen är bland annat: Förgasare: Dellorto 19mm Cylinderkit: Stage6 70cc Rör: Hebo Med det trim som sitter på gör moppen ca 85 km/h.
Motorn är oviktig då du bytt cylinder,moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Kart som fan att motorn spelar roll! En gammal sachs motor går bra mycket sämre än en AM6 t.ex.... Kan vara cdi varvstopp. Sen vikter och de!oggew2 skrev:Motorn är oviktig då du bytt cylinder,moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
''Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.'' Vad menar du med detta egentligen..? Ifall man pressar både 70cc och 50cc till exakta yttersta så är det väl klart att 70cc'n kommer gå bättre/snabbare/starkare..?DS skrev:Går den inte fortare så gör den inte....
Men varför 70cc och allt tillhörande trim? Min moppe är näst intill helt original och den gör 75. Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.
Ju mer man trimmar moppen ju mer svårsåld blir den då också.
Färre och färre trimmar och färre och färre får ha trimmat... En urpluggad moppe kan du sälja rätt lätt men såfort du drar på effektrör eller annat trim så blir det svårsålt och därav sjunker värdet...Hampu skrev:''Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.'' Vad menar du med detta egentligen..? Ifall man pressar både 70cc och 50cc till exakta yttersta så är det väl klart att 70cc'n kommer gå bättre/snabbare/starkare..?DS skrev:Går den inte fortare så gör den inte....
Men varför 70cc och allt tillhörande trim? Min moppe är näst intill helt original och den gör 75. Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.
Ju mer man trimmar moppen ju mer svårsåld blir den då också.
Och att bara för att man bytt cylinder så sjunker inte skicket på en moped så himla mycket att den blir så svårsåld.
Men varför skulle man bry sig om att mopeden blir svårsåld? Enligt mig så skiter jag i ifall ingen vill ha min moped efter mig så länge jag varit nöjd med den och haft skitkul!
Jo, helt klart att den blir svårare att sälja/mindre betalt men så länge man har mopeden för att ha kvar och köra med den så skiter jag i att den blir svårare att sälja så länge jag är nöjd med den och har jävligt kul!Persson97 skrev:Färre och färre trimmar och färre och färre får ha trimmat... En urpluggad moppe kan du sälja rätt lätt men såfort du drar på effektrör eller annat trim så blir det svårsålt och därav sjunker värdet...Hampu skrev:''Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.'' Vad menar du med detta egentligen..? Ifall man pressar både 70cc och 50cc till exakta yttersta så är det väl klart att 70cc'n kommer gå bättre/snabbare/starkare..?DS skrev:Går den inte fortare så gör den inte....
Men varför 70cc och allt tillhörande trim? Min moppe är näst intill helt original och den gör 75. Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.
Ju mer man trimmar moppen ju mer svårsåld blir den då också.
Och att bara för att man bytt cylinder så sjunker inte skicket på en moped så himla mycket att den blir så svårsåld.
Men varför skulle man bry sig om att mopeden blir svårsåld? Enligt mig så skiter jag i ifall ingen vill ha min moped efter mig så länge jag varit nöjd med den och haft skitkul!
Förklara hur man kör in en mopedcylinder fel när det inte finns något att slita in, tack?oggew2 skrev:Motorn är oviktig då du bytt cylinder,moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Haha håller med! Det ända som kan hända att man kör in fel är att den nyper. Inte att man tappar 1 häst för att man gasade för mycker när den va ny. Tycker att den har ogge kommer med mycket felaktig info i sina svar.Axel skrev:Förklara hur man kör in en mopedcylinder fel när det inte finns något att slita in, tack?oggew2 skrev:Motorn är oviktig då du bytt cylinder,moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Finns ändå inget att köra in så båda har ju fortfarande fel.Betamekk skrev:Haha håller med! Det ända som kan hända att man kör in fel är att den nyper. Inte att man tappar 1 häst för att man gasade för mycker när den va ny. Tycker att den har ogge kommer med mycket felaktig info i sina svar.Axel skrev:Förklara hur man kör in en mopedcylinder fel när det inte finns något att slita in, tack?oggew2 skrev: Motorn är oviktig då du bytt cylinder,
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Det måste jag säga emot. Jag har sachsmotorer som går överlag bättre än många AM6 motorer.Betamekk skrev:Kart som fan att motorn spelar roll! En gammal sachs motor går bra mycket sämre än en AM6 t.ex.... Kan vara cdi varvstopp. Sen vikter och de!oggew2 skrev:Motorn är oviktig då du bytt cylinder,moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Jo fast nu snackar vi köpes trim. En 70cc på en sachs går ju som en urpluggad am6a! Sen om du får ta fram filen så blir det fart i vilken 2tacktare som helst!Rexxy skrev:Det måste jag säga emot. Jag har sachsmotorer som går överlag bättre än många AM6 motorer. ;)Betamekk skrev:Kart som fan att motorn spelar roll! En gammal sachs motor går bra mycket sämre än en AM6 t.ex.... Kan vara cdi varvstopp. Sen vikter och de!oggew2 skrev: Motorn är oviktig då du bytt cylinder,
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
''Och rekommenderar att du skaffar minst en 21mm förgasare till den'' kom förfan inte och påstå saker du inte vet något om. Han kan säkerligen köra med originalförgasaren till denna setupen också!Mertix skrev:bludrar den vid full gas? byt vikter och kolla om din cdi box e strypt.. Och rekommenderar att du skaffar minst en 21mm förgasare till den ^^
OPS.. Kolla om du har strypningar i röret
aerox och neos har väll samma motor? stående minarelli? aja spelar ingen roll. Ja du motorn är ju inte oviktig alls bara för att han har bytt cylinder. mer än cc som spelar roll killen.oggew2 skrev:Motorn är oviktig då du bytt cylinder,moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?