Borde den inte gå snabbare?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

moppetokig88
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 mars 2014, 18:45

Borde den inte gå snabbare?

Inlägg av moppetokig88 »

Borde den inte gå snabbare än 85km/h med den här setupen?

Trim som sitter på moppen är bland annat: Förgasare: Dellorto 19mm Cylinderkit: Stage6 70cc Rör: Hebo Med det trim som sitter på gör moppen ca 85 km/h.
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Re: Borde den inte gå snabbare?

Inlägg av Alyzzzer »

moppetokig88 skrev:Borde den inte gå snabbare än 85km/h med den här setupen?

Trim som sitter på moppen är bland annat: Förgasare: Dellorto 19mm Cylinderkit: Stage6 70cc Rör: Hebo Med det trim som sitter på gör moppen ca 85 km/h.
jaa du vilken moppe har du? och du glömde de viktigaste... vad är drevningen på den där bad boyen? har du typ 11-60 så toppar den inte mer än så om ens de vettu
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Du verkar bara ställa frågor om hur fort allt ska gå, som zx, hur fort går den med lättare vikter osv ^^

Men ialla fall, beror helt på vilken 70cc,vilket Hebo rör och hur bra inställd den är i variatorn och förgasare
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
moppetokig88
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 mars 2014, 18:45

Inlägg av moppetokig88 »

Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
DS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 10 mars 2014, 19:07
Ort: Stockholm

Inlägg av DS »

Går den inte fortare så gör den inte....
Men varför 70cc och allt tillhörande trim? Min moppe är näst intill helt original och den gör 75. Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.
Ju mer man trimmar moppen ju mer svårsåld blir den då också.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Motorn är oviktig då du bytt cylinder,
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
moppetokig88
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 mars 2014, 18:45

Inlägg av moppetokig88 »

Beromursäkt om jag ställer konstiga frågor men är man noob så är man :/
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

oggew2 skrev:
moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Motorn är oviktig då du bytt cylinder,
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Kart som fan att motorn spelar roll! En gammal sachs motor går bra mycket sämre än en AM6 t.ex.... Kan vara cdi varvstopp. Sen vikter och de!
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

DS skrev:Går den inte fortare så gör den inte....
Men varför 70cc och allt tillhörande trim? Min moppe är näst intill helt original och den gör 75. Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.
Ju mer man trimmar moppen ju mer svårsåld blir den då också.
''Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.'' Vad menar du med detta egentligen..? Ifall man pressar både 70cc och 50cc till exakta yttersta så är det väl klart att 70cc'n kommer gå bättre/snabbare/starkare..?

Och att bara för att man bytt cylinder så sjunker inte skicket på en moped så himla mycket att den blir så svårsåld.

Men varför skulle man bry sig om att mopeden blir svårsåld? Enligt mig så skiter jag i ifall ingen vill ha min moped efter mig så länge jag varit nöjd med den och haft skitkul!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Hampu skrev:
DS skrev:Går den inte fortare så gör den inte....
Men varför 70cc och allt tillhörande trim? Min moppe är näst intill helt original och den gör 75. Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.
Ju mer man trimmar moppen ju mer svårsåld blir den då också.
''Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.'' Vad menar du med detta egentligen..? Ifall man pressar både 70cc och 50cc till exakta yttersta så är det väl klart att 70cc'n kommer gå bättre/snabbare/starkare..?

Och att bara för att man bytt cylinder så sjunker inte skicket på en moped så himla mycket att den blir så svårsåld.

Men varför skulle man bry sig om att mopeden blir svårsåld? Enligt mig så skiter jag i ifall ingen vill ha min moped efter mig så länge jag varit nöjd med den och haft skitkul!
Färre och färre trimmar och färre och färre får ha trimmat... En urpluggad moppe kan du sälja rätt lätt men såfort du drar på effektrör eller annat trim så blir det svårsålt och därav sjunker värdet...
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Persson97 skrev:
Hampu skrev:
DS skrev:Går den inte fortare så gör den inte....
Men varför 70cc och allt tillhörande trim? Min moppe är näst intill helt original och den gör 75. Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.
Ju mer man trimmar moppen ju mer svårsåld blir den då också.
''Man kan få en 50cc moppe att gå lika bra som en 70cc.'' Vad menar du med detta egentligen..? Ifall man pressar både 70cc och 50cc till exakta yttersta så är det väl klart att 70cc'n kommer gå bättre/snabbare/starkare..?

Och att bara för att man bytt cylinder så sjunker inte skicket på en moped så himla mycket att den blir så svårsåld.

Men varför skulle man bry sig om att mopeden blir svårsåld? Enligt mig så skiter jag i ifall ingen vill ha min moped efter mig så länge jag varit nöjd med den och haft skitkul!
Färre och färre trimmar och färre och färre får ha trimmat... En urpluggad moppe kan du sälja rätt lätt men såfort du drar på effektrör eller annat trim så blir det svårsålt och därav sjunker värdet...
Jo, helt klart att den blir svårare att sälja/mindre betalt men så länge man har mopeden för att ha kvar och köra med den så skiter jag i att den blir svårare att sälja så länge jag är nöjd med den och har jävligt kul! :D

Att färre kör trimmat/''får'' köra trimmat vet jag inte riktigt om det stämmer eftersom enligt reportage osv så är det fler och fler medans min storebror (20+) tycker det är väldigt få mopeder som är trimmade nu :roll:
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

oggew2 skrev:
moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Motorn är oviktig då du bytt cylinder,
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Förklara hur man kör in en mopedcylinder fel när det inte finns något att slita in, tack?
bibapeolola
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

Axel skrev:
oggew2 skrev:
moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Motorn är oviktig då du bytt cylinder,
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Förklara hur man kör in en mopedcylinder fel när det inte finns något att slita in, tack?
Haha håller med! Det ända som kan hända att man kör in fel är att den nyper. Inte att man tappar 1 häst för att man gasade för mycker när den va ny. Tycker att den har ogge kommer med mycket felaktig info i sina svar.
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Betamekk skrev:
Axel skrev:
oggew2 skrev: Motorn är oviktig då du bytt cylinder,
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Förklara hur man kör in en mopedcylinder fel när det inte finns något att slita in, tack?
Haha håller med! Det ända som kan hända att man kör in fel är att den nyper. Inte att man tappar 1 häst för att man gasade för mycker när den va ny. Tycker att den har ogge kommer med mycket felaktig info i sina svar.
Finns ändå inget att köra in så båda har ju fortfarande fel.
bibapeolola
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Betamekk skrev:
oggew2 skrev:
moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Motorn är oviktig då du bytt cylinder,
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Kart som fan att motorn spelar roll! En gammal sachs motor går bra mycket sämre än en AM6 t.ex.... Kan vara cdi varvstopp. Sen vikter och de!
Det måste jag säga emot. Jag har sachsmotorer som går överlag bättre än många AM6 motorer. ;)
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

Rexxy skrev:
Betamekk skrev:
oggew2 skrev: Motorn är oviktig då du bytt cylinder,
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
Kart som fan att motorn spelar roll! En gammal sachs motor går bra mycket sämre än en AM6 t.ex.... Kan vara cdi varvstopp. Sen vikter och de!
Det måste jag säga emot. Jag har sachsmotorer som går överlag bättre än många AM6 motorer. ;)
Jo fast nu snackar vi köpes trim. En 70cc på en sachs går ju som en urpluggad am6a! Sen om du får ta fram filen så blir det fart i vilken 2tacktare som helst!
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Mertix
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 juni 2014, 23:04

Inlägg av Mertix »

bludrar den vid full gas? byt vikter och kolla om din cdi box e strypt.. Och rekommenderar att du skaffar minst en 21mm förgasare till den ^^
OPS.. Kolla om du har strypningar i röret
Woaw
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Mertix skrev:bludrar den vid full gas? byt vikter och kolla om din cdi box e strypt.. Och rekommenderar att du skaffar minst en 21mm förgasare till den ^^
OPS.. Kolla om du har strypningar i röret
''Och rekommenderar att du skaffar minst en 21mm förgasare till den'' kom förfan inte och påstå saker du inte vet något om. Han kan säkerligen köra med originalförgasaren till denna setupen också!
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

oggew2 skrev:
moppetokig88 skrev:Glömde skriva att det är en nerox 30 moppe med aerox motor
Motorn är oviktig då du bytt cylinder,
Det kan vara att du kört in den fel och tappat effekt...
Du kan ha för litet/förstort munstycke så den bluddrar eller bööar och då går den inte heller i top fart, sen kan den ju vara pluggad eller strypt på något sätt också... Har du bytt vikter t.ex?
aerox och neos har väll samma motor? stående minarelli? aja spelar ingen roll. Ja du motorn är ju inte oviktig alls bara för att han har bytt cylinder. mer än cc som spelar roll killen.

men till dig som skapat tråden. har du öppnat variatorkåpan och kikat på sakerna där? han som körde innan dig kanske stunta med moppen. dvs att han hade lågt gramtal i vikter (vet att bäst vikter ger både topp och axx men många fuckon där ute!)och kanske du kör med ett lågvarvigt rör. de drar ju ner din topp betydelsevärt.

Lycka till
Skriv svar