Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Moderatorer: Speedway , MrAndersson , TheAndersson , CaToXXo
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015 Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå
Inlägg
av rexzo » 16 juni 2014, 19:58
Tjena, har en stalker 09 med följande setup.
org 50cc
borrad luftburk
17.5mm dellorto "98 munstycke"
malossi reeds
Stage 6 pro replica
Om jag står på tomgång och vrider gasen fullt så vill moppen döö.. Den bööar.. Om jag gasar lite mindre än fullt så varvar den fint.
När jag kör så går den perfekt!
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015 Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå
Inlägg
av rexzo » 16 juni 2014, 20:06
KrooxTheStyler skrev: Lågfartmunstycke, upp med det
Okej! Hur mkt ska jag gå upp? har strl 32 nu, är 36 typ bra?
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
G-son
King of the street
Inlägg: 4115 Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby
Inlägg
av G-son » 16 juni 2014, 20:07
Att flytta upp nålen är en bättre början. Möjligtvis i kombination med att skurva in luftskruven, men är det bra inställt där är det nålen som gäller.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015 Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå
Inlägg
av rexzo » 16 juni 2014, 20:13
G-son skrev: Att flytta upp nålen är en bättre början. Möjligtvis i kombination med att skurva in luftskruven, men är det bra inställt där är det nålen som gäller.
Testade att höja nålen, men då vill den till att börja fyrtakta vid små gaspådrag istället! hmm...
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151 Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby
Inlägg
av Filsi » 16 juni 2014, 20:17
rexzo skrev: G-son skrev: Att flytta upp nålen är en bättre början. Möjligtvis i kombination med att skurva in luftskruven, men är det bra inställt där är det nålen som gäller.
Testade att höja nålen, men då vill den till att börja fyrtakta vid små gaspådrag istället! hmm...
Prova lågfartsmunstycket, sedan kan du alltid prova huvudmunstycket.
Throttelnålen är också en bra början som G-son sa.
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015 Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå
Inlägg
av rexzo » 16 juni 2014, 20:23
Filsi skrev: rexzo skrev: G-son skrev: Att flytta upp nålen är en bättre början. Möjligtvis i kombination med att skurva in luftskruven, men är det bra inställt där är det nålen som gäller.
Testade att höja nålen, men då vill den till att börja fyrtakta vid små gaspådrag istället! hmm...
Prova lågfartsmunstycket, sedan kan du alltid prova huvudmunstycket.
Throttelnålen är också en bra början som G-son sa.
Nålen har jag testat ändra redan samt huvudmunstycket, men ska testa höja lågfartmunstycket.. Hur många steg tror ni kan behövas? 4st?
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151 Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby
Inlägg
av Filsi » 16 juni 2014, 20:24
rexzo skrev: Filsi skrev: rexzo skrev:
Testade att höja nålen, men då vill den till att börja fyrtakta vid små gaspådrag istället! hmm...
Prova lågfartsmunstycket, sedan kan du alltid prova huvudmunstycket.
Throttelnålen är också en bra början som G-son sa.
Nålen har jag testat ändra redan samt huvudmunstycket, men ska testa höja lågfartmunstycket.. Hur många steg tror ni kan behövas? 4st?
Prova dig fram, vad har du nu?
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015 Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå
Inlägg
av rexzo » 16 juni 2014, 20:29
Filsi skrev: rexzo skrev: Filsi skrev:
Prova lågfartsmunstycket, sedan kan du alltid prova huvudmunstycket.
Throttelnålen är också en bra början som G-son sa.
Nålen har jag testat ändra redan samt huvudmunstycket, men ska testa höja lågfartmunstycket.. Hur många steg tror ni kan behövas? 4st?
Prova dig fram, vad har du nu?
Har strl 32 nu på lågfartsmuntycket, 98 på högfartsmunstycket och nålclipset är ett steg ner från mitten!
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151 Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby
Inlägg
av Filsi » 16 juni 2014, 20:44
rexzo skrev: Filsi skrev: rexzo skrev:
Nålen har jag testat ändra redan samt huvudmunstycket, men ska testa höja lågfartmunstycket.. Hur många steg tror ni kan behövas? 4st?
Prova dig fram, vad har du nu?
Har strl 32 nu på lågfartsmuntycket, 98 på högfartsmunstycket och nålclipset är ett steg ner från mitten!
Prova 2-4 strl större.
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015 Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå
Inlägg
av rexzo » 16 juni 2014, 20:53
Filsi skrev: rexzo skrev: Filsi skrev:
Prova dig fram, vad har du nu?
Har strl 32 nu på lågfartsmuntycket, 98 på högfartsmunstycket och nålclipset är ett steg ner från mitten!
Prova 2-4 strl större.
jaja får väll testa det då! tack för tipset
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
G-son
King of the street
Inlägg: 4115 Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby
Inlägg
av G-son » 16 juni 2014, 21:48
Skruva in luftskruven innan du börjar byta grejer. Den reglerar samma område som lågfartsmunstycket, munstycket grovjusterar och skruven finjusterar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015 Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå
Inlägg
av rexzo » 16 juni 2014, 21:52
G-son skrev: Skruva in luftskruven innan du börjar byta grejer. Den reglerar samma område som lågfartsmunstycket, munstycket grovjusterar och skruven finjusterar.
Testade att skruva in luftskruven, då böar den ingenting när jag gasar fullt från tomgång. Men då börjar den att fyrtakta vid små gaspådrag istället. Man kanske får leva med det?
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
G-son
King of the street
Inlägg: 4115 Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby
Inlägg
av G-son » 16 juni 2014, 22:05
Oftast går det hitta en balans mellan de olika inställningarna där den går acceptabelt.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151 Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby
Inlägg
av Filsi » 16 juni 2014, 22:28
G-son skrev: Oftast går det hitta en balans mellan de olika inställningarna där den går acceptabelt.
Håller på med detta på min hyper, den dör tillfälligt vid max-gas.
Försöker hitta den perfekta balansen mellan dessa olika inställningarna.
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933 Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45
Inlägg
av MrAndersson » 16 juni 2014, 23:50
Filsi skrev:
Håller på med detta på min hyper, den dör tillfälligt vid max-gas.
Försöker hitta den perfekta balansen mellan dessa olika inställningarna.
För litet huvudmunstycke, eller för liten förgasare/underdimensionerat insug.
Every man dies, but not every man really lives!
Kolla In Min KTM Senda!
Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.