Vart finns 30 moppar?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

moppetokig88
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 mars 2014, 18:45

Vart finns 30 moppar?

Inlägg av moppetokig88 »

Hej har letat efter en 30 moppe väldigt länge nu men hittar inga det är mest bara södertrimmade vrak som säljs så vart finns dom? Eller är det slut med 30 moppar?
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

30 moppars tid är påväg mot sitt slut, nu är det nostalgi fyllda gubbar som har sina gamla 30 moppar, eller så är det resten av folket som har trimmade 30 moppar. svårt att hitta original om du är ute efter det ;) många kronor kostar det...
Bild
Användarens profilbild
TheRa
Elmoped
Inlägg: 75
Blev medlem: 12 mars 2013, 18:11
Ort: Karlskoga

Inlägg av TheRa »

Om du bor i närheten av Karlstad (Värmland) kan jag rekommendera Sams Motor. Dom har ofta nyrenoverade 30 moppar, väldigt fräscha. Vet inte hur det ser ut i andra delar av Sverige, annars är en 30 moppe i fint skick lite svårt att få tag på eftersom många vill ha dom och dom slutade tillverkas 2003.
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Jag har 2 stycken hemma i mitt garage, tycker också det är svårt att hitta 30-moppar speciellt aerox.
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Filsi skrev:Jag har 2 stycken hemma i mitt garage, tycker också det är svårt att hitta 30-moppar speciellt aerox.
Aerox är ju en av dom 30 moppar det finns rätt bra bestånd av, samma sak med Drac.
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

rärox skrev:
Filsi skrev:Jag har 2 stycken hemma i mitt garage, tycker också det är svårt att hitta 30-moppar speciellt aerox.
Aerox är ju en av dom 30 moppar det finns rätt bra bestånd av, samma sak med Drac.
+1 Instämmer


Det finns faktiskt rent generellt ganska många fräscha 30 moppar runt om i landet. Det är bara att bläddra igenom Blocket...

Det kan upplevas som att det finns ett färre antal fräscha 30 mopeder än vad det upplevs med EU. Det beror ju på att de är tillverkade innan 2003 plus att eftersom det är färre 30 moped totalt så är det även färre som är fräscha.
Rent procentuellt så tror jag (utan att ha räknat) att det är ungefär lika många fräscha 30 som EU.
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
moppetokig88
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 mars 2014, 18:45

Inlägg av moppetokig88 »

Tack för alla svar jag vill helst ha en gilera stalker från 2002 eller 2003
Skriv svar