Derbi Senda xtreme 2009 vs 2010

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

mxkarle
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 juni 2014, 14:30

Derbi Senda xtreme 2009 vs 2010

Inlägg av mxkarle »

Jag har en Derbi Senda xtreme sm 2009 och min kompis har en 2010 special edtion eller nåt, han drar mig hur lätt som helst på raksträcka, allt är orginal på båda förutom att han har en upphöjning, varför är de så? har inte dom likadana motorer? gör upphöjningen något? eller har dom ändrat nåt på ett år? snabba svar tack
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Re: Derbi Senda xtreme 2009 vs 2010

Inlägg av oggew2 »

mxkarle skrev:Jag har en Derbi Senda xtreme sm 2009 och min kompis har en 2010 special edtion eller nåt, han drar mig hur lätt som helst på raksträcka, allt är orginal på båda förutom att han har en upphöjning, varför är de så? har inte dom likadana motorer? gör upphöjningen något? eller har dom ändrat nåt på ett år? snabba svar tack
Är ni helt säkra på att dom är helt original? Har ni ägt dom hela livet eller ägare innan?
Kan vara så att kompisens är urpluggad eller liknande utan att han vet om det och förra ägaren sa att den var pluggad.
Eller så kan din varit urpluggad, sedan köpte dom en ny plugg som inte var original och då kanske den stryper mer en originalpluggen?
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

som oggew2 sa hans kanske är urpluggad?
sedan kanske han har andra drev än dig.
hur mycket väger han jämnfört med dig.
ju tyngre du är dästå längre tid tar det att nå toppfart
Quattro lyfe
Skriv svar