rärox skrev:Jo fast nu är det ju inte hur du tar det utan hur massan tar det!
110cc är nästan enbart för räzer, inget för gata, så om du ska kö gata så är det inget jag, eller nån annan här rekomenderar.
Prata för dig själv vettja
Han får inte tävla med så stor borrning. 50-90cc är det som gälleri Sverige. Så en 110 funkar utmärkt för hans ändamål.
Klass mäts inte i kilometer per timme utan i kilowatt "Kw"/Hästkrafter "Hk".
Membran
insug
pvl analog/digital, Italkit selletra, mvt innerrotor (allumanage?). Håll dig ifrån malossi eprom då de va någon användare här på tsr som avrådde mig ifrån den (p.g.a cdi brinner lätt tror jag)
32-35mm förgasare är nog mer lämpligt för din borrning.
c3/c4 lager
R4 röret istället för R3 eller något nämnt av Gilerahjärnan. Tror inte du har kunskaperna för att göra ett avstämt rör.
Glöm inte munstycken 100-180 tror jag kan behövas då de varierar stort ifrån motor till motor, från klimat till klimat m.m.
Tror jag täckt in allt du behöver