Idag nådde jag 103km/h med effektrörssendan, och Projekt 100 knyck med effektrör är nu avslutat. Det är FULLT möjligt att nå 100+ med en originalcylinder. I detta fall en Derbi Senda Extreme.
Rexxy skrev:Idag nådde jag 103km/h med effektrörssendan, och Projekt 100 knyck med effektrör är nu avslutat. Det är FULLT möjligt att nå 100+ med en originalcylinder. I detta fall en Derbi Senda Extreme.
Uppdatera grejen där nere står 97km/h där
Är cylindern helt original?
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
oggew2 skrev:
Uppdatera grejen där nere står 97km/h där
Är cylindern helt original?
Japp, en helt standard D50BO cylinder.
Har du fixat röret själv då eller köpe rör?
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Rangad skrev:Technigas enox är då inte heller nära ett bra rör för att få ut topp, 110 är nog inga problem med ett bättre rör
Jag kan dra motorn till ca 12000-12200rpm utan problem. Skulle ett högvarvigt rör ge mer varv?
de handlar om register. han måste ha ett tillräckligt brett register för att kunna dra den tynga drevningen. och enox låt inte direkt långt bakom TK när de gällde effekt men de hade mycke bättre register.
Lennart Tuning
Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!
Rangad skrev:Technigas enox är då inte heller nära ett bra rör för att få ut topp, 110 är nog inga problem med ett bättre rör
Jag kan dra motorn till ca 12000-12200rpm utan problem. Skulle ett högvarvigt rör ge mer varv?
de handlar om register. han måste ha ett tillräckligt brett register för att kunna dra den tynga drevningen. och enox låt inte direkt långt bakom TK när de gällde effekt men de hade mycke bättre register.
Ja, därför jag valde just E-nox. Det bredare registret tillåter tyngre drevning, medan som högvarigare rören är så pikiga i effekten, att dom behöver lätt drevning för att orka varva upp.
bensinskalle skrev:100 tog du väl med 13/53? eller kanske t.o.m. 12/53?
De klarar ju även dom smalaste registren. Går man upp på 14 blir det jobbigt för en del rör
Rangad skrev:Technigas enox är då inte heller nära ett bra rör för att få ut topp, 110 är nog inga problem med ett bättre rör
Man behöver nästan 22% mer effekt för att övervinna luftmotståndet vid 110 än vid 103km/h. Kan bli tufft att hitta ett rör som ökar effekten tillräckligt mycket utan att ställa till problem med t.ex. för smalt register.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
riktigt bra jobbat! Men du har som sagt 21mm förgasare (Riktigt inställd!!) och optimal drevning.
Så gott som allihop som säger att deras drac/Derbi gör 100 med effektrör har satt på röret tsm med ett större munstycke dom inte har provat ut alls och drevat en drevning dom läste på internet att den skulle vara asbra!
Så tyvärr ändrar det ju inte alla som tror att deras mopeder gör 100 utan nu lär väll ännu fler tro det..
GreckE skrev:riktigt bra jobbat! Men du har som sagt 21mm förgasare (Riktigt inställd!!) och optimal drevning.
Så gott som allihop som säger att deras drac/Derbi gör 100 med effektrör har satt på röret tsm med ett större munstycke dom inte har provat ut alls och drevat en drevning dom läste på internet att den skulle vara asbra!
Så tyvärr ändrar det ju inte alla som tror att deras mopeder gör 100 utan nu lär väll ännu fler tro det..
Ja, det blev ju ett bakslag. Jag ville ju bevisa att det inte gick, men ack så fel jag hade. XD