val av 70cc

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

vilken 70cc

airsal 70cc sport
17
94%
naraku 70cc
1
6%
 
Antal röster: 18

oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

val av 70cc

Inlägg av oscaee »

hej de är så att jag ska köpa 70cc till min slider, och undrar om naraku 70cc är någontnig att ha? eller ska jag satsa på en airsal 70cc sport istället?, jag tänkte börja med att ha orginal fögasaren och sen skaffa en större typ 17,5mm fögasare eller större



tacksam för svar mvh
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Orginal förgasare = naruku
Icke orginal = airsal sport
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Filsi skrev:Orginal förgasare = naruku
Icke orginal = airsal sport
Dum eller? Du kan ju inte mycket och ändå sitter du och säger till vad andra ska göra för val.

Vad gör det för skillnad som gör att naruku är bättre med org förgasaren än airsal då? Ifall du nu har en anledning till varför han ska välja som du tycker.
Användarens profilbild
Filsi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 6 april 2014, 18:22
Ort: Täby

Inlägg av Filsi »

Hampu skrev:
Filsi skrev:Orginal förgasare = naruku
Icke orginal = airsal sport
Dum eller? Du kan ju inte mycket och ändå sitter du och säger till vad andra ska göra för val.

Vad gör det för skillnad som gör att naruku är bättre med org förgasaren än airsal då? Ifall du nu har en anledning till varför han ska välja som du tycker.
Eftersom sport kräver en bättre förgasare för att få bättre precision.
Vilket jag hört andra säga också, men lyssna på Hampu han kan allt!
Bild
Aerox problem? Skicka PM hjälper gärna!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Filsi skrev:
Hampu skrev:
Filsi skrev:Orginal förgasare = naruku
Icke orginal = airsal sport
Dum eller? Du kan ju inte mycket och ändå sitter du och säger till vad andra ska göra för val.

Vad gör det för skillnad som gör att naruku är bättre med org förgasaren än airsal då? Ifall du nu har en anledning till varför han ska välja som du tycker.
Eftersom sport kräver en bättre förgasare för att få bättre precision.
Vilket jag hört andra säga också, men lyssna på Hampu han kan allt!
Tror verkligen inte att det är så stor skillnad mellan en 70cc och 70cc sport så att man verkligen behöver byta till en större förgasare för annars presterar 70cc sportcyllen sämre än 70cc.

Sen har jag aldrig hört något bra om naruku, inte heller hört talas om någon som använt något från deras sortiment.

Så länge man bestyckar förgasaren väl så kan man nog använda 12mm till ''alla'' 70cc cylindrar.

Nej, jag kan verkligen inte allt men sen finns det ju även en anledning till varför det står ''Avstängd'' under din avatar.
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Skitsamma kan någon bara svara på min fråga
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Ni två asså...
Sport är bara en inklassning på hur många kilowatt du plockar ut ur cylindern.

Gillsr varken airsal eller Naruku men för att välja så är airsal bättre (en så kallas metaprodukt) <- Som ger en känslan av "kändare = bättre"
Därav säger jag Airsal men det finns bättre att satsa på enligt mig. T.ex märken som Malossi, Polini och Stage6.

Se om du kan hitta tester på de båda cylindrarna om du är fast bestämd på de två cylindrarna.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Sebbe-Tuning skrev:Ni två asså...
Sport är bara en inklassning på hur många kilowatt du plockar ut ur cylindern.

Gillsr varken airsal eller Naruku men för att välja så är airsal bättre (en så kallas metaprodukt) <- Som ger en känslan av "kändare = bättre"
Därav säger jag Airsal men det finns bättre att satsa på enligt mig. T.ex märken som Malossi, Polini och Stage6.

Se om du kan hitta tester på de båda cylindrarna om du är fast bestämd på de två cylindrarna.

jo typ så
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Sebbe-Tuning skrev:Ni två asså...
Sport är bara en inklassning på hur många kilowatt du plockar ut ur cylindern.

Gillsr varken airsal eller Naruku men för att välja så är airsal bättre (en så kallas metaprodukt) <- Som ger en känslan av "kändare = bättre"
Därav säger jag Airsal men det finns bättre att satsa på enligt mig. T.ex märken som Malossi, Polini och Stage6.

Se om du kan hitta tester på de båda cylindrarna om du är fast bestämd på de två cylindrarna.



jo typ så
Skriv svar