Börja stunta med beta

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

gurra88
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 1 november 2012, 19:39

Börja stunta med beta

Inlägg av gurra88 »

Hej :) Har en beta rr50 och är sugen på att börja stunta. Behöver jag köpa handbakbroms, bygga 12:a och hur stor skillnad blir det med 70cc. Den har urpluggat orginalrör och 10/52 drevning, ett problem med 70cc är att jag inte får trimma :(
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Re: Börja stunta med beta

Inlägg av hempyyy »

gurra88 skrev:Hej :) Har en beta rr50 och är sugen på att börja stunta. Behöver jag köpa handbakbroms, bygga 12:a och hur stor skillnad blir det med 70cc. Den har urpluggat orginalrör och 10/52 drevning, ett problem med 70cc är att jag inte får trimma :(
om du har urpluggad så borde du lätt kunna få upp den med lite träning, det går att få upp en moppe som är helt original pluggad och så om man bara kan tekniken
....
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Har en stuntbeta som bara är urpluggad. Fungerar jättebra! :)
En handbroms kan underlätta, men det är även viktigt att du lär dig fotbromsen för lite "fetare" tricks :lol:
12a är absolut inte nödvändigt, eventuellt ett hål i bakskärmen (det har jag).

Börja träna med den "setup" du har nu, det fungerar jättebra. Sen ifall du vill så kan du ju slänga på en 70cc. Men det är inte nödvändigt det heller.
Och kom ihåg, våga! :D
Åh Lilla Boone!
Skriv svar