Bästa drev combon???

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Oscarwidelund
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 augusti 2013, 16:28

Bästa drev combon???

Inlägg av Oscarwidelund »

Tjeena grabbar, jag har en gammal yamaha dt 50 mx som jag har bestämt mig för att dreva om, jag vet inte riktigt vad jag ska ha för drev, vilken storlek och så...
kan ni hjälpa mig?? jag vill att den ska gå runt 50 och den ska ha rätt så bra acceleration, vilken storlek på fram och backdrev ska jag köpa??

ps.. jag kommer bara ha drev som trimm allt annat ska vara original.
Hey
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Kör på 13-53 då får du både bra axx och toppfart
Oscarwidelund
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 augusti 2013, 16:28

Inlägg av Oscarwidelund »

Vikke2 skrev:Kör på 13-53 då får du både bra axx och toppfart
Ok tack!
Hey
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Vikke2 skrev:Kör på 13-53 då får du både bra axx och toppfart
du vet att han sa dt 50 mx va?inte dt 50.
och vem fan bryr sig om vilka drev man har till dem? de e ju bara svina ner med den?:) vill du ha axx dreva upp bak och ner fram.
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Aha trodde du mena den nyare crossmodellen av dt50 men jag tror 13-53 funkar bra ändå
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Vikke2 skrev:Aha trodde du mena den nyare crossmodellen av dt50 men jag tror 13-53 funkar bra ändå
anledningen till att jag sa så var att jag menade att de inte fanns! länka gärna den drevningen till en mx.
Oscarwidelund
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 augusti 2013, 16:28

Inlägg av Oscarwidelund »

Alyzzzer skrev:
Vikke2 skrev:Aha trodde du mena den nyare crossmodellen av dt50 men jag tror 13-53 funkar bra ändå
anledningen till att jag sa så var att jag menade att de inte fanns! länka gärna den drevningen till en mx.
finns inte 13-53 men finns 13-52 att köpa, men blir inte det lite för trögt då? jag vill hellre ha högre acceleration än maxhastighet!

länkar:

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... rib1=13951

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... rib1=13989
Hey
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Jo, 13-52 kanske blir lite tungt så då kommer du förlora axx så du får nog dreva lite lättare isf.
Oscarwidelund
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 augusti 2013, 16:28

Inlägg av Oscarwidelund »

Vikke2 skrev:Jo, 13-52 kanske blir lite tungt så då kommer du förlora axx så du får nog dreva lite lättare isf.
Kan du säga nåt som du tror blir bra?
Hey
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Kan inte säkert då, men jag kulle tro att 12-45 skulle gå bra om dem dreven finns
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

kolla vilket drev du har idag! sen vill du ha axx? gå upp några kuggar på bakhjulet. upp till var och en
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

10/50 är originaldrevning, om bakdrevet och kedjan är friskt finns ingen anledning att byta något av dom.

Eftersom du inte kläcker ur dig ett enda ord om hur trimmad moppen är kan ingen ens ha en chans att rekommendera en vettig drevning.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

G-son skrev:10/50 är originaldrevning, om bakdrevet och kedjan är friskt finns ingen anledning att byta något av dom.

Eftersom du inte kläcker ur dig ett enda ord om hur trimmad moppen är kan ingen ens ha en chans att rekommendera en vettig drevning.
Ehh blind? han skrev att moppen ska vara orginal
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Japp. :P Å andra sidan är "original" ågot många inte förstår sig på på dessa mopparna, jag såg senast idag en DT50MX som av säljaren påstods vara original - och av det jag såg utvändigt var förgasare, cylinder, krök och ljuddämpare trimdelar, förmodligen lite till... :roll:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Oscarwidelund
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 augusti 2013, 16:28

Inlägg av Oscarwidelund »

G-son skrev:Japp. :P Å andra sidan är "original" ågot många inte förstår sig på på dessa mopparna, jag såg senast idag en DT50MX som av säljaren påstods vara original - och av det jag såg utvändigt var förgasare, cylinder, krök och ljuddämpare trimdelar, förmodligen lite till... :roll:
Min moppe är helt orignal! Jag har kollat allt! Så det ända trim jag vill ha e drev.
Hey
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Men herregud, du vill att den ska gå i 50 orginal (förutom drevning) det är just det den gör när du har den orginal med orginaldrev och allt
Japp. Razz Å andra sidan är "original" ågot många inte förstår sig på på dessa mopparna, jag såg senast idag en DT50MX som av säljaren påstods vara original - och av det jag såg utvändigt var förgasare, cylinder, krök och ljuddämpare trimdelar, förmodligen lite till... Rolling Eyes
Jamen dåså,
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

BetandeMax skrev:Men herregud, du vill att den ska gå i 50 orginal (förutom drevning) det är just det den gör när du har den orginal med orginaldrev och allt
Den gör inte 50 original... Snarare 30
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Oscarwidelund
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 augusti 2013, 16:28

Inlägg av Oscarwidelund »

Speedway skrev:
BetandeMax skrev:Men herregud, du vill att den ska gå i 50 orginal (förutom drevning) det är just det den gör när du har den orginal med orginaldrev och allt
Den gör inte 50 original... Snarare 30
Ok this shit is mindfuck!

Kolla här. Min moppe är helt oroginal! Går 30! Jag vill ha den ska ha så bra drevning som möjligt! Alltså så vill jag trimma den med drev! Vilka drev ska jag ha ???
Hey
Skriv svar