Vilka handskar använder ni till stuntande?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Vilka handskar använder ni till stuntande?

Inlägg av Hampu »

Vad för crosshandskar finns det som är väldigt mjuka och gärna lite tjockare än bara tyg på handflatan? Har just nu ett par för små pimpstar handskar (typ som en tygbit med mycket ojämnheter innuti) som gör att man får dessa standard blåsor på händerna vid stuntande.

Vet att det finns en tråd om att dessa blåsor blir färre med tiden men har cyklat bakhjul och kört bakhjul alldeles för länge utan att de försvunnit så behöver hjälp med vilka handskar jag ska köpa!

Vad använder ni för handskar när ni kör bakhjul? Berätta gärna bra och dåliga saker om era handskar!

Ursäktar ifall jag placerade tråden fel :roll:
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

jag tycker att du ska tejpa handen å sen ha ett par biltemahandskar eller dina från tidigare
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

BetandeMax skrev:jag tycker att du ska tejpa handen å sen ha ett par biltemahandskar eller dina från tidigare
Jo men då måste jag ju springa runt och tejpa händerna varje dag och förmodligen fler än 1 gång per dag :lol: så jag behöver ett par fina handskar som bara är att slita på sig när man ska köra iväg :)
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Förstår vad du menar. Du vill ha skydd och smidighet...:) jag har alltod bara kört på två krosshandskar per sommar typ:) aldrig fått blåsor vid moppe/krossåkning. Bara cyklimg och då gär de över.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Alyzzzer skrev:Förstår vad du menar. Du vill ha skydd och smidighet...:) jag har alltod bara kört på två krosshandskar per sommar typ:) aldrig fått blåsor vid moppe/krossåkning. Bara cyklimg och då gär de över.
Kan du länka de skönaste handskarna du haft? :roll: Går även bra ifall du bara vet vad dom hette så söker jag upp själv men vem fan kommer ihåg namn på handskar :lol:
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

Hampu skrev:
Alyzzzer skrev:Förstår vad du menar. Du vill ha skydd och smidighet...:) jag har alltod bara kört på två krosshandskar per sommar typ:) aldrig fått blåsor vid moppe/krossåkning. Bara cyklimg och då gär de över.
Kan du länka de skönaste handskarna du haft? :roll: Går även bra ifall du bara vet vad dom hette så söker jag upp själv men vem fan kommer ihåg namn på handskar :lol:
Tjena, jag kör på ett par skidhandskar som är typ som crosshandskar... Dom är lite tjokare än ett par crosshandskar men ändå lika smidiga

http://www.ridestore.se/oakley-sadplant ... orion-blue
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Börja utan handskar så du sliter upp fina blåsor på handen, sedan låter du de läka och så upprepar du det nån gång så får du händer som klarar av stundande.

Mycket bättre, billigare och enklare i längden.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Freppefreak skrev:
Hampu skrev:
Alyzzzer skrev:Förstår vad du menar. Du vill ha skydd och smidighet...:) jag har alltod bara kört på två krosshandskar per sommar typ:) aldrig fått blåsor vid moppe/krossåkning. Bara cyklimg och då gär de över.
Kan du länka de skönaste handskarna du haft? :roll: Går även bra ifall du bara vet vad dom hette så söker jag upp själv men vem fan kommer ihåg namn på handskar :lol:
Tjena, jag kör på ett par skidhandskar som är typ som crosshandskar... Dom är lite tjokare än ett par crosshandskar men ändå lika smidiga

http://www.ridestore.se/oakley-sadplant ... orion-blue
De såg lite väl tjocka ut! Tänkte mig mera typ sådanna http://www.24mx.se/crosshandskar-oneal- ... ar-rod-vit som är ''vadderade'' som det så fint heter på handflatan :D
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Agge0102 skrev:Börja utan handskar så du sliter upp fina blåsor på handen, sedan låter du de läka och så upprepar du det nån gång så får du händer som klarar av stundande.

Mycket bättre, billigare och enklare i längden.
Mm tror det blir så ifall mina kommande handskar inte är tillräckligt bra (måste ju ändå ha nya handskar då mina nuvarande är för små) :twisted: Vill inte heller köra utan handskar eftersom det blir fina sår när ifall man ramlar :roll:
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Men jag har handskar för att jag tycker det är skönt plus att jag skyddar mig från att få in sten i sår och få sår när man ramlar.

Jag vet inte vilka jag har nu:/ köper alltid olika. Alla e typ likadanna med samma kassa kvalite enligt mig:) dock e de inte så dyra!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Alyzzzer skrev:Men jag har handskar för att jag tycker det är skönt plus att jag skyddar mig från att få in sten i sår och få sår när man ramlar.

Jag vet inte vilka jag har nu:/ köper alltid olika. Alla e typ likadanna med samma kassa kvalite enligt mig:) dock e de inte så dyra!
Jo jag tycker det är svinäckligt att köra utan handskar, känns typ mjukare och mysigare att köra med handskar + väldigt bra skydd vid stuntande!

Så du köper bara typ sånna här billiga handskar för typ under 300:- alltså? :)
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

eller så åker du bara till biltema och köper ett par funkar skitbra och är sköna!! :)
Rieju rrx
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Filip ericsson skrev:eller så åker du bara till biltema och köper ett par funkar skitbra och är sköna!! :)
''bara''? Typ 2 timmars bilresa för mig till närmaste biltema ;) Ska dock fara och titta ifall det finns handskar på båt/cross/skoter/vattenskoter/fyrhjuling osv osv butiken som typ ligger 1km härifrån men där lär det kosta 500+ :lol:
När jag var där och kollade goggles så försökte dom sälja ett par för 2000+ åt mig :roll:
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Elr så slutar alla att grina om blåsor eftersom att ni nu valt att stunta
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
Skriv svar