Roligt lekfordon som håller?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Roligt lekfordon som håller?

Inlägg av laxfanskap »

Tjena! Blev tagen för andra gången med moppen för några dar sedan så känner inte att det är värt att köra med den mer... :cry: Tänkte sälja skiten och då får man ju lite pengar som kan gå till något annat. Eftersom jag bor en bit utanför samhället så finns det ju lite landsvägar att köra på så ett fordon som passar där hade varit perfekt! Så frågan är om det finns någon liten 4taktare som håller och inte dör av lite galen körning?
Funderar på någon dirtbike eller kart på runt 100cc, finns det några sånna som håller eller är allt bara skräp? Sen finns ju sånna där minimotos, är det något att ha och finns dom med lite större motorer? Eller finns det något annat som går roligt och kostar max 10k så får ni gärna tipsa om det!
MVH MR Lax
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Sladda och stegra samt köra i skogen med fyrhjuling är ju ganska kul :wink:
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Ossian skrev:Sladda och stegra samt köra i skogen med fyrhjuling är ju ganska kul :wink:
jo men finns det några billiga maskiner som håller och går bra? :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

laxfanskap skrev:
Ossian skrev:Sladda och stegra samt köra i skogen med fyrhjuling är ju ganska kul :wink:
jo men finns det några billiga maskiner som håller och går bra? :)
inom rimligt pris, nej. Skaffa dig en 125/250 cross/enduro från 80 talet eller dylikt så har du en rolig leksak som håller :)
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Persson97 skrev:
laxfanskap skrev:
Ossian skrev:Sladda och stegra samt köra i skogen med fyrhjuling är ju ganska kul :wink:
jo men finns det några billiga maskiner som håller och går bra? :)
inom rimligt pris, nej. Skaffa dig en 125/250 cross/enduro från 80 talet eller dylikt så har du en rolig leksak som håller :)
Kom o tänka på att ja faktiskt har en honda 125 2t enduro år 80-85 som står några mil från mig, vill dock ha den stående där men finns det några liknande crossar som går lika gött som dom?
Den hade inte gått på kanske 10 år och startade på några kickar bara! :)
Sen så hade det annars varit fint med nån billig sak som man kan trimma slut på, någon mindre grej som inte är så stor :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Jo det brukar finnas fina exemplar ute för en vettig peng :)
Köpte min suzuki 125 för en tusenlapp nyrenoverad så.. Skitful men rolig ;)

Vill du ha en liten men rolig leksak så kan du annars sikta in dig på en 80 cc cross, dock tröttnar du förmodligen fortare på den ;)
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Persson97 skrev:Jo det brukar finnas fina exemplar ute för en vettig peng :)
Köpte min suzuki 125 för en tusenlapp nyrenoverad så.. Skitful men rolig ;)

Vill du ha en liten men rolig leksak så kan du annars sikta in dig på en 80 cc cross, dock tröttnar du förmodligen fortare på den ;)
PW80 är rätt goa, annars vet jag inte om detta är ett bra alternativ? http://www.blocket.se/kronoberg/Minimot ... ?ca=17&w=2
Polini ståre ju att de ska va och dom gör vell bra moppegrejjer men gör dom bra sådana?
Den är ju inte så farligt dyr men man vill ju inte slänga ut pengar om den inte kommer hålla....
Skriv svar