Stunt med Senda

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Stunt med Senda

Inlägg av Erkki »

Tjena, övar på att få upp min Derbi på bhjulet. Har 12/65 drev och urpluggat orginal rör. Har märkt att det är ganska svårt att få upp den när man måste tajma både gas, koppling och rycka samtidigt. När jag väl kommer upp på bakhjulet åker jag ner direkt för att motorn varar max eftersom 1an är i.
Någon som har lite tips på hur jag ska förbättra mig?
Har en 12a som jag gjorde på slöjden, tror ni det blir lättare med den?
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

ja de e ju inte svårt att komma upp med den setupen.. du får ju ligga i balans punkten på 1 så den inte varvar ur och lär känna fotbromsen. sen kan du ju börja köra 2an i högre hastigheter
Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Inlägg av Erkki »

Alyzzzer skrev:ja de e ju inte svårt att komma upp med den setupen.. du får ju ligga i balans punkten på 1 så den inte varvar ur och lär känna fotbromsen. sen kan du ju börja köra 2an i högre hastigheter
Men när man läser här säger ju många att derbin är hyfsat lätt med att stunta original. Och jag har ju ändå urpluggat.

edit: hur tycker du jag ska ändra min setup?`
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 september 2013, 17:14
Ort: Hestra

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

Jag lärde mig koppla upp den i ettan, övade också på fotbromsen. Sedan övade jag ett par dagar med o koppla upp den i tvåan och nu går det hur enkelt som helst. Kör Rrx med urpluggat. Det mesta hänger väl på träning, behövs inte jättemycket trim.
Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Inlägg av Erkki »

Kevin Kristoffersson skrev:Jag lärde mig koppla upp den i ettan, övade också på fotbromsen. Sedan övade jag ett par dagar med o koppla upp den i tvåan och nu går det hur enkelt som helst. Kör Rrx med urpluggat. Det mesta hänger väl på träning, behövs inte jättemycket trim.
Du ryckte upp den först med 1an, sen lärde du dig med 2an. Och när du kunde på 2an varade den inte ur lika snabbt?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Problemet är att du inte har hittat balanspunkten. Väl där så ¨står¨ moppen mycket stabilare och behöver inte alls samma varv. Ut och öva! :)
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 september 2013, 17:14
Ort: Hestra

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

Erkki skrev:
Kevin Kristoffersson skrev:Jag lärde mig koppla upp den i ettan, övade också på fotbromsen. Sedan övade jag ett par dagar med o koppla upp den i tvåan och nu går det hur enkelt som helst. Kör Rrx med urpluggat. Det mesta hänger väl på träning, behövs inte jättemycket trim.
Du ryckte upp den först med 1an, sen lärde du dig med 2an. Och när du kunde på 2an varade den inte ur lika snabbt?
Den varvar ju ur ganska fort men kommer en bra bit längre i 2an än i 1an. måste dock ha den ganska högt upp.(högre än vanligt) för att kunna fortsätta.
Skriv svar