Tjena, övar på att få upp min Derbi på bhjulet. Har 12/65 drev och urpluggat orginal rör. Har märkt att det är ganska svårt att få upp den när man måste tajma både gas, koppling och rycka samtidigt. När jag väl kommer upp på bakhjulet åker jag ner direkt för att motorn varar max eftersom 1an är i.
Någon som har lite tips på hur jag ska förbättra mig?
Har en 12a som jag gjorde på slöjden, tror ni det blir lättare med den?
ja de e ju inte svårt att komma upp med den setupen.. du får ju ligga i balans punkten på 1 så den inte varvar ur och lär känna fotbromsen. sen kan du ju börja köra 2an i högre hastigheter
Alyzzzer skrev:ja de e ju inte svårt att komma upp med den setupen.. du får ju ligga i balans punkten på 1 så den inte varvar ur och lär känna fotbromsen. sen kan du ju börja köra 2an i högre hastigheter
Men när man läser här säger ju många att derbin är hyfsat lätt med att stunta original. Och jag har ju ändå urpluggat.
Jag lärde mig koppla upp den i ettan, övade också på fotbromsen. Sedan övade jag ett par dagar med o koppla upp den i tvåan och nu går det hur enkelt som helst. Kör Rrx med urpluggat. Det mesta hänger väl på träning, behövs inte jättemycket trim.
Kevin Kristoffersson skrev:Jag lärde mig koppla upp den i ettan, övade också på fotbromsen. Sedan övade jag ett par dagar med o koppla upp den i tvåan och nu går det hur enkelt som helst. Kör Rrx med urpluggat. Det mesta hänger väl på träning, behövs inte jättemycket trim.
Du ryckte upp den först med 1an, sen lärde du dig med 2an. Och när du kunde på 2an varade den inte ur lika snabbt?
Kevin Kristoffersson skrev:Jag lärde mig koppla upp den i ettan, övade också på fotbromsen. Sedan övade jag ett par dagar med o koppla upp den i tvåan och nu går det hur enkelt som helst. Kör Rrx med urpluggat. Det mesta hänger väl på träning, behövs inte jättemycket trim.
Du ryckte upp den först med 1an, sen lärde du dig med 2an. Och när du kunde på 2an varade den inte ur lika snabbt?
Den varvar ju ur ganska fort men kommer en bra bit längre i 2an än i 1an. måste dock ha den ganska högt upp.(högre än vanligt) för att kunna fortsätta.