Moped läcker bensin vid vakuumkranen.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

benqipowaa
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 april 2014, 22:09
Ort: Göteborg

Moped läcker bensin vid vakuumkranen.

Inlägg av benqipowaa »

Tjena. Somsagt så läcker min moped från vakuumkranen ibland, tror bara det är när jag stegrar osv. Jag köpte nyss ett nytt tanklock då mitt förra tanklock inte hade någon packning, så det läckte as mycket bensin därifrån. Nu läcker inget därifrån längre men jag tror det läcker från vakuumkranen nu istället. Är inte helt 100 på om det läckte där innan jag bytte tanklock, men vad kan problemet vara? Jag testade att luta mopeden (åt variator sidan) och då läckte det rätt mycket. Sen testade jag igen och då läckte det ingenting..

Men efter jag hade kört ett tag så såg jag att luftburken hade ganska mycket bensin på sig. (Mopeden är inte fulltankad) Vill fixa det här problemet så snabbt som möjligt då moppen står i min lägenhet, och då stinker det så mycket bensin att man får ont i huvudet.. Och morsan blir inte glad heller!
Stunta med moped hihi
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

en moped luktar bensin, finns inte så mycket att göra åt det förutom att tömma den på allt vätska varje gång du ska ha in den.
benqipowaa
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 april 2014, 22:09
Ort: Göteborg

Inlägg av benqipowaa »

Agge0102 skrev:en moped luktar bensin, finns inte så mycket att göra åt det förutom att tömma den på allt vätska varje gång du ska ha in den.
Aa och en moped läcker bensin på hela jävla variator-kåpan och luftburken också eller? DU tror inte det gör så att det luktar 5 gånger så värre? Försök aldrig vara rolig igen pajjas

Förresten så fixade jag det.
Stunta med moped hihi
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

benqipowaa skrev:
Agge0102 skrev:en moped luktar bensin, finns inte så mycket att göra åt det förutom att tömma den på allt vätska varje gång du ska ha in den.
Aa och en moped läcker bensin på hela jävla variator-kåpan och luftburken också eller? DU tror inte det gör så att det luktar 5 gånger så värre? Försök aldrig vara rolig igen pajjas

Förresten så fixade jag det.
Hörru tona ner attityden.
detblevlucas
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 23 april 2014, 22:03

Inlägg av detblevlucas »

Vad har du för moppe? Jag har samma problem med min baotian.. :?
Ride or Die
benqipowaa
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 april 2014, 22:09
Ort: Göteborg

Inlägg av benqipowaa »

detblevlucas skrev:Vad har du för moppe? Jag har samma problem med min baotian.. :?
Vivacity. Men det läckte aldrig ur vakuumkranen, det läckte från den ''pumpen'' typ vid oljetanken, och då rann det ner till vakuumkranen så det såg ut så det kom därifrån haha. Jag fick bara skruva åt den hårdare så löste det sig.
Stunta med moped hihi
detblevlucas
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 23 april 2014, 22:03

Inlägg av detblevlucas »

benqipowaa skrev:
detblevlucas skrev:Vad har du för moppe? Jag har samma problem med min baotian.. :?
Vivacity. Men det läckte aldrig ur vakuumkranen, det läckte från den ''pumpen'' typ vid oljetanken, och då rann det ner till vakuumkranen så det såg ut så det kom därifrån haha. Jag fick bara skruva åt den hårdare så löste det sig.
Jaha okej, min läcker från vakumventilen, läste fel :?
Ride or Die
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

benqipowaa skrev:
Agge0102 skrev:en moped luktar bensin, finns inte så mycket att göra åt det förutom att tömma den på allt vätska varje gång du ska ha in den.
Aa och en moped läcker bensin på hela jävla variator-kåpan och luftburken också eller? DU tror inte det gör så att det luktar 5 gånger så värre? Försök aldrig vara rolig igen pajjas

Förresten så fixade jag det.
bara påpekade att en moped luktar bensin oavsett om den läcker eller inte, försökte inte vara roligt på något sett. Sen att den läckte över hela variatorkåpan framgick inte i din beskrivning av problemet.
Skriv svar