Vad ska jag köpa?!:D

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Ferdinandsson
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 maj 2014, 15:23

Vad ska jag köpa?!:D

Inlägg av Ferdinandsson »

Tjenare allihopa!Smile
Behöver tips!!!
Tog moppekortet för en vecka sen och har en Sym Jet SportX 50cc som pappa köpte 08 tror jag:)
Hade tänkt köpa en ny i sommar efter jag sommarjobbat, vet inte vad jag ska köpa för någon, ska STUNTA med dom såVery Happy Har funderat på typ en Peugeot Snake Ludix eller en Yamaha Slider:) Skulle också kunna ha typ en TMS Motard, Rieju eller typ en DT:)
heeelp meeee
btw länka Stunt videos ocksåVery Happy
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Ta en slider med en tolva montera, har hört mycket positivt om sliders!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Om du ska stunta tycker jag verkligen du ska köpa en slider! Lite dyrare än snake men underbara att köra baka med :twisted:
Tycker dock inte du ska köpa en tms :roll:
Ferdinandsson
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 maj 2014, 15:23

Inlägg av Ferdinandsson »

Körde slidern på trafikskolan och tyckte den hade väldigt dålig acceleration men ska ju trimma den så:D
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

Grattis till lappen :)
Jag skulle rekommendera Beta, om du skulle vilja lära dig stunta med crossmoppe. Har själv en Beta och jag kommer upp på bakhjulet lätt som en plätt. Dom ser ut som den på min pp
Alex.asplund
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 6 juli 2013, 11:03
Ort: göteborg

Inlägg av Alex.asplund »

jag har kört både aerox och slider och stuntat med dom, men jag tyckr det inte va speciellt gött med slider då det är trumbroms och tar as dåligt, mycket goare med skivbroms som det är på aerox :D
stunt aerox

stage6 mk2 racing
motorforce evolution vev
19mm black racing
sportluft
stage6 pro replica
jukkasjärvi
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 28 mars 2014, 19:12

Inlägg av jukkasjärvi »

Tycker du bör köpa en crossmoppe och lära dig stunta med, så mycket fränare och UNIKARE än bögpulkorna. Alla 15 åringar stuntar med bögpulkor och har sett nog av det. Rekommenderar absolut crossmoppe!
Vill du komma billigt undan köp en Rieju drac annars rekommenderar jag en beta, som är lite lättare tror jag?
noaheng
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 12 mars 2014, 15:53
Ort: lidingö

Inlägg av noaheng »

Håller med inte ska du skaffa en scooter med all respekt. Sitta där med en hand och gasa är inte särskilt kul.

Skaffa en cross och lär dig köra på riktigt. Har massa scooter kompisar som ångrar att det inte skaffade en cross när de har åkt på min Derbi Senda sm extreme 06 med trim :D


Är inte så himla rutinerad med allt moppe meck men ska du stuna så fungerar i stort sätt alla fungerande cross:ar.

Köp inte en Tms De är 4 taktare och låter lite gooare men axxet är sämre och de är svårare att trimma. + när min kompis som är en galning hoppade med den sprack bak kåpan.

Köp en Derbi , Har inte hört ngt om en beta men de låter som de är vettiga. Rieju drac kan du också skaffa och lär du dig att stegra är det inga problem med den.

Cross moppe FTW
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

Ska du ha en crossmoppe du kan stunta med ska du inte ha en Rieju Drac, de är alldeles för stora, tunga och klumpiga. Jag skulle rekommendera Beta RR, har en själv och dom är extremt sköna. Väldigt enkelt att trimma, då du inte behöver göra mer än att dra pluggen (som förövrigt man endast skruvar av), byta munstycke. Beta kommer med ostrypt cdi så det behöver du inte oroa dig om.
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

En Rieju eller Beta. Många klagar dock på växellådan vid stunt med AM6, anda inte alls. De 2 går bäst urpluggade. Derbi vill du inte ha att göra med. Ramen är påkommen av den onde sälv, för förgasaren rymms inte som planerat.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
noaheng
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 12 mars 2014, 15:53
Ort: lidingö

Inlägg av noaheng »

vad menaru med att den är gjord av den onde själv ?. Är det ett känt problem att rammen faller isär ?
Användarens profilbild
Hattis
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 22 februari 2014, 02:17
Ort: Sollentuna

Inlägg av Hattis »

Klart grabben ska ha en SLAJDAR!
Tjockismoppen tuggar på..

Titta gärna till mitt Högtalar Projekt
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

noaheng skrev:vad menaru med att den är gjord av den onde själv ?. Är det ett känt problem att rammen faller isär ?

Vad jag menar är att det är en mekanikers mardröm. Att skruva med den ramen är det värsta som finns.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Vad du än gör, välj mellan cross moppe eller scooter de är ditt val men köp förfan inte Peugeot, sämsta skiten. Så dålig kvalité om man kollar på de lite finare märkena :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
Rasges
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 18 april 2014, 23:45

Inlägg av Rasges »

TheFlyingFin skrev:
noaheng skrev:vad menaru med att den är gjord av den onde själv ?. Är det ett känt problem att rammen faller isär ?

Vad jag menar är att det är en mekanikers mardröm. Att skruva med den ramen är det värsta som finns.
Måste hålla med, att bara byta munstycke är ju en mardröm :x
OggeW
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 21 november 2012, 14:31

Inlägg av OggeW »

rasmusborg skrev:Vad du än gör, välj mellan cross moppe eller scooter de är ditt val men köp förfan inte Peugeot, sämsta skiten. Så dålig kvalité om man kollar på de lite finare märkena :)
Utveckla gärna vad som är dåligt med Peugeot, vill gärna veta eftersom en kompis till mig tänkt köpa just en sådan.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

OggeW skrev:
rasmusborg skrev:Vad du än gör, välj mellan cross moppe eller scooter de är ditt val men köp förfan inte Peugeot, sämsta skiten. Så dålig kvalité om man kollar på de lite finare märkena :)
Utveckla gärna vad som är dåligt med Peugeot, vill gärna veta eftersom en kompis till mig tänkt köpa just en sådan.
Gillar inte motorn på dom. Om du kollar på förgasaren och så. De är min uppfattning typ, fransk skit och dom har sina egna lösningar på allting
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
OggeW
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 21 november 2012, 14:31

Inlägg av OggeW »

rasmusborg skrev:
OggeW skrev:
rasmusborg skrev:Vad du än gör, välj mellan cross moppe eller scooter de är ditt val men köp förfan inte Peugeot, sämsta skiten. Så dålig kvalité om man kollar på de lite finare märkena :)
Utveckla gärna vad som är dåligt med Peugeot, vill gärna veta eftersom en kompis till mig tänkt köpa just en sådan.
Gillar inte motorn på dom. Om du kollar på förgasaren och så. De är min uppfattning typ, fransk skit och dom har sina egna lösningar på allting
Tänker du då på hur dom placerat insuget på motorn samt hur förgasarens riktning blir? :wink:
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

OggeW skrev:
rasmusborg skrev:
OggeW skrev: Utveckla gärna vad som är dåligt med Peugeot, vill gärna veta eftersom en kompis till mig tänkt köpa just en sådan.
Gillar inte motorn på dom. Om du kollar på förgasaren och så. De är min uppfattning typ, fransk skit och dom har sina egna lösningar på allting
Tänker du då på hur dom placerat insuget på motorn samt hur förgasarens riktning blir? :wink:
Haha nä de var ett annat problem, men om du tittar i förgasaren så är det jätte svårt att ställa in den då du knappt kan göra några inställningar med nålen och för att skruva på luftskruven behövde man special verktyg. Peugeot har gjort allting på något konstigt sätt, men dom går bra original det kan jag inte säga emot i alla fall blastern och Snake. Men skulle hellre tagit något annat märke typ Piaggio, Yamaha, Aprilia :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
benqipowaa
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 april 2014, 22:09
Ort: Göteborg

Inlägg av benqipowaa »

Håller faktiskt inte med Rasmus, inte bara för att jag kör peugeot själv.. Men också att det finns en anledning till att säkert 40% av alla stuntare kör peugeot blaster osv.. Dom är perfekta till stunt, oroa dig inte över förgasaren eller nåt sånt skit, du behöver ändå inte röra den tills du skaffar grövre setup, t.ex 70cc och effektrör osv, men då byter man ju förgasare ändå. Visst du behöver bestycka förgasaren (byta munstycke) när du urpluggar eller skaffar trimrör, men det behövs ingen inställning för det lilla. Om jag vore du så skulle jag kört på beta rr, peugeot blaster, snake, t.om vivacity (det stuntar jag med) Derbi Senda, yamaha aerox osv osv..

Förstår inte varför folket säger stunta med Rieju drac, det är verkligen ingen stuntmoppe.. Går såklart men finns så jävla mycket bättre.

Personligen hade jag valt beta rr / ch racing, crossmoppe är fetast.
Scooter hade jag valt Aerox, slider eller nån peugeot. Aerox är goa för att dom har skivbroms bak, men dyra som sliders.
Stunta med moped hihi
OggeW
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 21 november 2012, 14:31

Inlägg av OggeW »

rasmusborg skrev: Haha nä de var ett annat problem, men om du tittar i förgasaren så är det jätte svårt att ställa in den då du knappt kan göra några inställningar med nålen och för att skruva på luftskruven behövde man special verktyg. Peugeot har gjort allting på något konstigt sätt, men dom går bra original det kan jag inte säga emot i alla fall blastern och Snake. Men skulle hellre tagit något annat märke typ Piaggio, Yamaha, Aprilia :)
Jaha, nu förstår jag vad du menar, det är alltså original förgasaren som du inte gillar? :wink:
Skriv svar