Åkt dit för fylla 2 gånger

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Åkt dit för fylla 2 gånger

Inlägg av derbeyy »

Tjena! Har varit ute och festat och haft jävla otur varje gång och möter givetvis på grisen varje gång och båda gångerna har jag varit på väg hem ena gången var på busshållsplatsen och en annan gång när jag var på g till hållplatsen. Skitsamma men iallafall jag har åkt dit två gånger nu under kort tid (3 månader) blivit hem körd och även blivit hämtad av förälder från stationen. Undrar hur det blir med mitt körkort osv? För ska nämligen köpa moppe i veckan och vet inte om det dras in eller inte. Någon som har koll eller råkat ut för ungefär samma sak? MVH
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Så du har alltså kört moped utan kort, eller är det tvärt om att du har körkort och du lånat moped?
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

GurkMarmelad skrev:Så du har alltså kört moped utan kort, eller är det tvärt om att du har körkort och du lånat moped?
haha va dillar du om? :) jag har körkort och varit ute och druckit och dem har märkt att jag varit full och tagit med mig till stationen.. Har aldrig kört moped full eller liknande utan att dom kan fortfarande dra in mitt moppe kort bara för man har kortet och går berusad på stan..
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Klart dom inte kan ta ditt körkort för att du är berusad och INTE rört något fordon osv.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Sebbe-Tuning skrev:Klart dom inte kan ta ditt körkort för att du är berusad och INTE rört något fordon osv.
Jodå, hamna i fyllecellen tillräckligt ofta och länsstyrelsen kommer anse att du inte sköter dig bra nog för att få ha kvar (eller ta) körkort - även om du aldrig varit i närheten av ett motorfordon. Kort sagt, blir man så full att polisen tycker att dom behöver ta hand om dig kan man inte hantera spriten, och det är ett stort problem när det gäller rätten att framföra motorfordon.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

G-son skrev:
Sebbe-Tuning skrev:Klart dom inte kan ta ditt körkort för att du är berusad och INTE rört något fordon osv.
Jodå, hamna i fyllecellen tillräckligt ofta och länsstyrelsen kommer anse att du inte sköter dig bra nog för att få ha kvar (eller ta) körkort - även om du aldrig varit i närheten av ett motorfordon. Kort sagt, blir man så full att polisen tycker att dom behöver ta hand om dig kan man inte hantera spriten, och det är ett stort problem när det gäller rätten att framföra motorfordon.
Fast nu har han heller inte hamnat i fyllecell heller och blivit rapporterad.
De har ju helt enkelt bara ringt föräldrar och kört hem honom. <- (polisen gör väl ingen rapport då?)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

Sebbe-Tuning skrev:
G-son skrev:
Sebbe-Tuning skrev:Klart dom inte kan ta ditt körkort för att du är berusad och INTE rört något fordon osv.
Jodå, hamna i fyllecellen tillräckligt ofta och länsstyrelsen kommer anse att du inte sköter dig bra nog för att få ha kvar (eller ta) körkort - även om du aldrig varit i närheten av ett motorfordon. Kort sagt, blir man så full att polisen tycker att dom behöver ta hand om dig kan man inte hantera spriten, och det är ett stort problem när det gäller rätten att framföra motorfordon.
Fast nu har han heller inte hamnat i fyllecell heller och blivit rapporterad.
De har ju helt enkelt bara ringt föräldrar och kört hem honom. <- (polisen gör väl ingen rapport då?)
står ju att han hamnat på station.. och självklart skriver dom upp det och det kan göra inverkan på kortet
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

suzukiwheelier skrev:
Sebbe-Tuning skrev:
G-son skrev: Jodå, hamna i fyllecellen tillräckligt ofta och länsstyrelsen kommer anse att du inte sköter dig bra nog för att få ha kvar (eller ta) körkort - även om du aldrig varit i närheten av ett motorfordon. Kort sagt, blir man så full att polisen tycker att dom behöver ta hand om dig kan man inte hantera spriten, och det är ett stort problem när det gäller rätten att framföra motorfordon.
Fast nu har han heller inte hamnat i fyllecell heller och blivit rapporterad.
De har ju helt enkelt bara ringt föräldrar och kört hem honom. <- (polisen gör väl ingen rapport då?)
står ju att han hamnat på station.. och självklart skriver dom upp det och det kan göra inverkan på kortet
Det slog mig nu när du sa det...jag brukar oftast säga stationen till centralstationen så...my bad
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

derbeyy skrev:
GurkMarmelad skrev:Så du har alltså kört moped utan kort, eller är det tvärt om att du har körkort och du lånat moped?
haha va dillar du om? :) jag har körkort och varit ute och druckit och dem har märkt att jag varit full och tagit med mig till stationen.. Har aldrig kört moped full eller liknande utan att dom kan fortfarande dra in mitt moppe kort bara för man har kortet och går berusad på stan..
jahaaaa. jag trodde detta hela handlade om att du hade kört moped berusad när polisen kom ;)
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

GurkMarmelad skrev:
derbeyy skrev:
GurkMarmelad skrev:Så du har alltså kört moped utan kort, eller är det tvärt om att du har körkort och du lånat moped?
haha va dillar du om? :) jag har körkort och varit ute och druckit och dem har märkt att jag varit full och tagit med mig till stationen.. Har aldrig kört moped full eller liknande utan att dom kan fortfarande dra in mitt moppe kort bara för man har kortet och går berusad på stan..
jahaaaa. jag trodde detta hela handlade om att du hade kört moped berusad när polisen kom ;)
Jaha nejnej aldrig att jag kör berusad.. :)
benqipowaa
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 april 2014, 22:09
Ort: Göteborg

Inlägg av benqipowaa »

Kommer inte hända ett piss. Men efter du torskat ca 15 gånger skulle jag nog chilla på det..
Stunta med moped hihi
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

benqipowaa skrev:Kommer inte hända ett piss. Men efter du torskat ca 15 gånger skulle jag nog chilla på det..
det är en del som säger att jag kommer få indraget..
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

derbeyy skrev:
benqipowaa skrev:Kommer inte hända ett piss. Men efter du torskat ca 15 gånger skulle jag nog chilla på det..
det är en del som säger att jag kommer få indraget..
Nej, det är helt orelaterat så länge de inte anser att du är en seriös alkis och därför drar in ditt lämp som någon sa tidigare, men då ska du alltså verkligen inte kunna kontrollera ditt drickande :)
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
jukkasjärvi
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 28 mars 2014, 19:12

Inlägg av jukkasjärvi »

åkte dit en gång och då gagga dom i att ifall det hände 2 eller 3 gånger (minns inte) så kunde bilkörkortet skjutas fram en tid.
Skriv svar