trimmad 30 moppe?

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

moppetokig88
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 mars 2014, 18:45

trimmad 30 moppe?

Inlägg av moppetokig88 »

jag kör en 30 moppe som går i 60 men kör lagligt alltså inte kör på fel sida av vägen eller typ kör om.

vad blir det för straff om polisen är sträng/snäll?

kan det bli uppskjutet bil körkort?

när börjar uppskjutet lämp gälla ifrån?

tacksam för svar

:D
moppetokig88
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 mars 2014, 18:45

Inlägg av moppetokig88 »

INGEN SOM VET?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Sträng: Dagsböter och avverkning av trimdelar. Samt uppskjutet lämp 6-24 månader.

Snäll: En varning.
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 september 2013, 12:25

Inlägg av Jacke07 »

okej, jag har en fråga. är det värre att bli stannad och så visar det sig att moppen går i 80 (45 moppe) men man kör lagligt just då, är det lindrigare än om man blir stannad när man kör fort?
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Jacke07 skrev:okej, jag har en fråga. är det värre att bli stannad och så visar det sig att moppen går i 80 (45 moppe) men man kör lagligt just då, är det lindrigare än om man blir stannad när man kör fort?
Större chans att polisen inte bryr sig lika mycket men enligt boken så är det samma straff :) Dock känns det ju inte som att polisen skulle vilja stoppa dig ifall du kör precis som en tjej med original moped :P
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 september 2013, 12:25

Inlägg av Jacke07 »

Hampu skrev:
Jacke07 skrev:okej, jag har en fråga. är det värre att bli stannad och så visar det sig att moppen går i 80 (45 moppe) men man kör lagligt just då, är det lindrigare än om man blir stannad när man kör fort?
Större chans att polisen inte bryr sig lika mycket men enligt boken så är det samma straff :) Dock känns det ju inte som att polisen skulle vilja stoppa dig ifall du kör precis som en tjej med original moped :P
nae men min låter som ett jävla jetplan hahahahah
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Jacke07 skrev:
Hampu skrev:
Jacke07 skrev:okej, jag har en fråga. är det värre att bli stannad och så visar det sig att moppen går i 80 (45 moppe) men man kör lagligt just då, är det lindrigare än om man blir stannad när man kör fort?
Större chans att polisen inte bryr sig lika mycket men enligt boken så är det samma straff :) Dock känns det ju inte som att polisen skulle vilja stoppa dig ifall du kör precis som en tjej med original moped :P
nae men min låter som ett jävla jetplan hahahahah
Ifall den låter som ett jetplan ska dom inte kunna stoppa dig ;)
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 september 2013, 12:25

Inlägg av Jacke07 »

Hampu skrev:
Jacke07 skrev:
Hampu skrev: Större chans att polisen inte bryr sig lika mycket men enligt boken så är det samma straff :) Dock känns det ju inte som att polisen skulle vilja stoppa dig ifall du kör precis som en tjej med original moped :P
nae men min låter som ett jävla jetplan hahahahah
Ifall den låter som ett jetplan ska dom inte kunna stoppa dig ;)
hehe, mae int edirekt men det låter så högt att du får ont i örat om du står brevid :)
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Skriv svar