Mura skrev:det viktigaste är hur mycket försäkringen kommer kosta, ni kan bara drömma om hur mycket det kostar att försäkra en japansk sport bil.
Behöver inte vara så farligt om man hittar rätt bil.
Kompisen har försäkrat sin 200SX på entusiastförsäkringen, klarar alla krav osv, inte dyrare än 5000(+/-) hel/hel på en snart 20-åring i ett getto
Mura skrev:det viktigaste är hur mycket försäkringen kommer kosta, ni kan bara drömma om hur mycket det kostar att försäkra en japansk sport bil.
Behöver inte vara så farligt om man hittar rätt bil.
Kompisen har försäkrat sin 200SX på entusiastförsäkringen, klarar alla krav osv, inte dyrare än 5000(+/-) hel/hel på en snart 20-åring i ett getto
mhmm kosta betydligt mer för min svoger i ett fint område, säker på att det inte är på hans föräldrar?
och tips till er andra köp INTE en 200sx riktig skit bil men värdelös bakaxel värdelös motor med kassa vevlager och en jävla massa rost och sen är 99% sönder körda och sönder skruvade
Mura skrev:
mhmm kosta betydligt mer för min svoger i ett fint område, säker på att det inte är på hans föräldrar?
och tips till er andra köp INTE en 200sx riktig skit bil men värdelös bakaxel värdelös motor med kassa vevlager och en jävla massa rost och sen är 99% sönder körda och sönder skruvade
Helt säker på det, det är det han sagt till mig i alla fall.
Måste gå in och försvara bilen lite, "kassa" vevlager beror oftast på kass ägare som tycker om att köra som ett svin när den är kall istället för att ta det lugnt och mjukt i början tills motorn och oljan har blivit varm.
99% rostfri på kaross och chassi är den.
Kolla vad försäkringar kostar först för olika bilar, min 945 ftt är fördyr i både försäkring o bensin. Så köp en rolig bil som både är billig i försäkring o drar lite