Håller med bensinskalle att ettan är bästa valet.
Dock förstår jag inte vad han menar med 140 timmar vs 1000 timmar då den andra har gått 730 mil, skulle gissa på att det är cirka 350 timmar i alla fall, vilket är rätt mycket.
Sätt dig ner och ägna ett par timmar per kväll för att söka med om EXC som motard, hur många timmar på en kolv, hur många timmar innan man ska öppna motorn osv så du får ett hum och kan använda det som argument vid prutning.
Ta reda på när framgaffeln senast var servad, olja och bussningar bytta, detsamma gäller med bakdämparen fast där är oljan trycksatt med gas.
Att lämna in bakdämparen kostar mellan 1300 kronor till 2300 skulle jag säga, och framdämparna kanske 2,3 - 2,6 om du lämnar in, 1000-1200 om du gör det själv(finns guides, bild för bild).
Definitiv något att pruta 3000 kronor på.
Du skrev att det är 80 mil tur och retur, har köpt både min DT125R och min KTM660 långt åt helvete, 80 mil respektive 100 mil totalt, men absolut värt efter all mailkonservation och samtal där jag frågat flertal gånger om hojens skick, kompletterat med bilder osv på allt möjligt, även film på uppstart med motorn kall(lägga hand på avgasröret så nära motorn det går) osvosv.
Edit : Men skulle hojen vara skit efter all kontakt så är det bara att åka, eller pruta som fan, eller komma tillbaka en månad senare och bränna upp hans bil.
Edit 2 : Annons nummer två har ett fyrkolvsbromsok från KTM-PowerParts som kostar 5995 kronor ny och en skiva för 4000 kronor, medans annons nummer ett har någon form av halvbra wave-skiva med originalbromsok ser det ut som.
Däcket ser slitet ut på annons nummer ett, och låt dig inte luras av schysst plast och fräsiga dekaler, du hittar plastkit och dekalkit för 2000-2500 kronor på ebay.