Halloj, har nu dragit pluggen på min kina nu undrar jag om jag kan åka in till stan ca 4 mil fram och tillbaks till några polare, utan att jag bytt munstycke vågar jag, eller kommer det skära?
Vill iväg!
Som det står ovan så har jag tagit bort en plugg på min moppe och ska beställa hem munstycken ska jag beställa storlekar 60 - 82 eller 82-102, original munstycket är 72.
Tack så mycket Freppe nu har jag fått hem munstyckena, men nu undrar jag om jag verkligen måste gå upp i munstycken, här får ni bilder på mitt tändstift
Nu kan jag väldigt lite men det känns nästan som tändstiftet är mer mörkare än ljust, men ni är mycket mer kunnigare än mig, därför så vill jag ha tips av er.
waajklund skrev:Tack så mycket Freppe nu har jag fått hem munstyckena, men nu undrar jag om jag verkligen måste gå upp i munstycken, här får ni bilder på mitt tändstift
Nu kan jag väldigt lite men det känns nästan som tändstiftet är mer mörkare än ljust, men ni är mycket mer kunnigare än mig, därför så vill jag ha tips av er.
tycker det var svårt o se på bilderna men tycker det såg hyffsat ut, men den hackar inte eller så? den vill inte dö när du gasar fullt en längre sträcka? tycker du den går bra? man får gå på känsla men om du är osäker så bara testa och sätt i större munstycke och testa nu när du ändå köpt munstycken så märker du om den går bättre eller sämre.
Tack för svaret! Nej den hackar inte eller lägger av eller något sådant, så jag tror jag kommer fortsätta köra med original munstycket jag har testat med högre men kände inte någon skillnad då.
Tja! Har en rrx nu som e urpluggad men ska skaffa ett effektrör. Har 100 i munstycke nu och det funkar perfa. Måste jag byta upp mig när har effektröret på eller kan jag köra på samma munstycke?
Rasges skrev:Tja! Har en rrx nu som e urpluggad men ska skaffa ett effektrör. Har 100 i munstycke nu och det funkar perfa. Måste jag byta upp mig när har effektröret på eller kan jag köra på samma munstycke?
Fortsätt med det du har nu och om den går dåligt så kan du öka/sänka storleken.
Jag har cpi sm 08 den är endast urpluggad, och med orginal munstycke, fungerar skitbra, kört ganska hårt med den och länge. haha dock skar den i början så då slog jag på ny kolvn och nu har han gått sen dess, inga problem ligger på i max varv länge till skolan, det är som om jag kört in kolven med det munstycke, pröva vettja!
Har en Gilera SMT med TK Lacada, 50cc airsal sport, ostrypt insug. gick bra i vår men känns som varvstopp nu när det blivit varm så den går skit.
Nåt tips på munstycke?
tändstiftet är ganska ljust men ger man mer bensin blir det värre. prövat med choke och att skruva in luftskruven och även att strypa insuget men går som sagt värre då.
tackar för hjälp!
Airsal 70cc sport alu
Dellorto 21mm black racing
Polini racing litet
11-48
Tecnigas e-nox
Skruvade på strl 98 och varvade ut 1an 2an 3an och lät bra, låter det som rätt storlek?
hej! jag har köpt lite trim till min Rieju drac som består av:
DR evo 80cc
metrakit thrower
athena racing membran
dellorto 21mm black edition
men dum som jag var så beställde jag inte munstycken eftersom jag har en ask med munstycken hemma, men dom jag hade var 6mm och den nya förgasaren har 5mm. orginal i 21mm förgasaren satt det ett 90 munstycke och undrar om ni tror jag kommer behöva större munstycke eller om jag kan testa med 90 munstycke, har satt på allt nu förutom förgasaren och vill provstarta men jag får inte mina munstycken förrän på måndag :/
ungefär hur stort munstycke kommer jag behöva till denna setupen?
Rieju drac AM6
mk handmade 70cc
dellorto phbg 19mm "black edition"
technigas e-nox
ostrypt insug och cdi
det här luftfiltret med "boxen" eller "stänkskyddet " på http://www.twostroke.se/product.asp?product=16653
vill bara ha ett ungefär så jag vet lite vad jag ska gå efter. kan tänka mig att det är runt 100-110? också kommer jag behöva byta lågfartsmunstycke och isåfall ett ungefär där också
vad blir det för skillnad på en avstrypt dt50x 07 som man inte har experimenterat med munstycken ännu och en som man har fått den
"perfekta" bestyckningen på? är det för mer effekt eller av kylning?
För jag har hört att man måste byta upp munstycket lite när man avstryper.
milkisgood4u skrev:vad blir det för skillnad på en avstrypt dt50x 07 som man inte har experimenterat med munstycken ännu och en som man har fått den
"perfekta" bestyckningen på? är det för mer effekt eller av kylning?
För jag har hört att man måste byta upp munstycket lite när man avstryper.
Han behöver mer bensin. Stryper du av så ska du bestycka den för att den ska kunna ta ut all effekt och att den inte ska skära pga snål bensin blandning
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
milkisgood4u skrev:vad blir det för skillnad på en avstrypt dt50x 07 som man inte har experimenterat med munstycken ännu och en som man har fått den
"perfekta" bestyckningen på? är det för mer effekt eller av kylning?
För jag har hört att man måste byta upp munstycket lite när man avstryper.
Han behöver mer bensin. Stryper du av så ska du bestycka den för att den ska kunna ta ut all effekt och att den inte ska skära pga snål bensin blandning
Hej, jag har letat överallt och jag hittar inte hur stort munstycke jag har.
Hade tänkt att dra pluggarna så vilket munstycke ska jag byte upp mig till. 80?
Har en MH ryz enduro 06
Tjenare! Har en rrx 06 som behöver bestyckas! Setup: airsals 50cc sport cylinderkit, racing membran, ostrypt insug, dellorto 17,5 mm förgasare, sport luftfilter och original avgasrör (urpluggat)! Den går väl bra på lägre fart men när jag gasar litte så dör den om jag inte släpper på gasen eller trycker in choken! Original huvudmunstycke på nya förgasaren är 90 så vad tror ni jag ska byta till?
Finns det några riktlinjer på hur mycket man ska öka munstyckesstorlekern när man byter till 70cc? T.ex när man byter till trimrör ska man öka 10 storlekar och finjustera sen, finns det något liknande för 70cc?
Dragen plugg (avgassystemet)
Ingen katt
Ostrypt insug 20mm
Drevad 13-53
Detta sitter på nu på en dellorto förgasare
Munstycke 94
Lågfart 45
Mer info
Moppen bluddrar när man slår av på gasen, samt på lågvarv.
Fungerar som bäst när man ligger på runt 6500 rpm och ligger stabilt där.
Rör man lite på gasen så bluddrar den igen.
Tomgången är skit och moppen dör efter ca 10sek om man inte drar lite i gashandtaget. Ligger på ca 2200rpm och sen rätt ner i botten
Tjo! vilket munstycke på ett ungefär ska jag ha till min Derbi Senda med Airsal 50 sport resten orginal? sitter ett 95 i nu men den går alldeles för fett!
Tacksam för svar
Nån som vet vilka munstycken jag ska ha till min mikuni 20mm ( tror det är en kopia om det har någon betydelse). Vet inte vilken modell som passar då det inte satt nått munstycke när jag köpte förgasaren. Nån kanske kan länka?