Lära sig stegra cross/sm

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Lära sig stegra cross/sm

Inlägg av Freppefreak »

Finns säkert 50 miljarder trådar om detta men jag skriver en ny ändå.
Nu har jag kommit i det stadiet där jag vill lära mig stegra med min hoj (Beta rr 50)
Jag behöver en steg för steg guide/tips. Har kollat på VictorH's guider men han lär bara vad som är viktigt när man stuntar. Jag kan stegra på cykel utan och innantill om det hjälper :-/. Kan bara "stegra" 2 dm nu typ med moppen, då gasar jag lätt och håller i kopplingen och sedan släpper. Hur ska man göra med kopplingen samt gasen


Tacksam för svar :D

Har urpluggat rör btw
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

lek runt lite med hojen och lär dig när effekten kommer så du vet när det är optimalt att dra in kopplingen. jag fick först inte upp min fiddy med kopplingen för jag gjorde lite fel, jag måste dra 3/8 gas i nån sekund sen dra in kopplingen och dra fullgas och släppa så ska den åka upp, annars kan du få behöva rycka lite också men du lär dig det är bara att träna
....
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

hempyyy skrev:lek runt lite med hojen och lär dig när effekten kommer så du vet när det är optimalt att dra in kopplingen. jag fick först inte upp min fiddy med kopplingen för jag gjorde lite fel, jag måste dra 3/8 gas i nån sekund sen dra in kopplingen och dra fullgas och släppa så ska den åka upp, annars kan du få behöva rycka lite också men du lär dig det är bara att träna
Så när den börjar axxa så ska jag hålla in kopplingen gasa och sedan släppa, och luta sig något bakåt?
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

koppla, gasa, släpp koppling, ryck i hojjen. Håll kvar den. Bara ut å öva.
Skriv svar