Hej,, min setup är polini hi-speed variator , malossi fly clutch, leovice tt urpluggat, vit fjädrar som satt i fly clutch..
Och det är såhär att min moppe den hugger inte direkt den går segt i typ 3-4 sekunder i starten sen kickar den iväg direkt till 80km/h så jag bara undrar vad det är jag ska byta så att den går iväg direkt när jag gasar. tryckfjäder ? vikter?
testade med gula fjädrar men då gick den segt längre i början. tacksam för svar! HULT
RammeA skrev:sätt i mjukare kopplingsfjädrar. original fjädrarna drar direkt annars kan det va så att remmen slirar och då behöver du en hårdare tryckfjäder
vad jag vet så har alla det problemet då dom har orginalfjädrar? och löser det genom att sätta i hårdare.
Dem som påverkar starten är oftast kopplingsfjädrarna.
Byter du i hårdare så lär dem nog greppa direkt.
Det kan också vara remslir, men kolla först om remmen är sliten, om den inte är det då kan det vara tryckfjädern som är för mjuk.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
RammeA skrev:sätt i mjukare kopplingsfjädrar. original fjädrarna drar direkt annars kan det va så att remmen slirar och då behöver du en hårdare tryckfjäder
vad jag vet så har alla det problemet då dom har orginalfjädrar? och löser det genom att sätta i hårdare.
beror ju lite på hur man tänker. med original fjädrarna så drar den utan att man måste varva nått nästan. Men med hårdare fjädrar så måste ju moppen varva mycket innan den greppar
RammeA skrev:sätt i mjukare kopplingsfjädrar. original fjädrarna drar direkt annars kan det va så att remmen slirar och då behöver du en hårdare tryckfjäder
vad jag vet så har alla det problemet då dom har orginalfjädrar? och löser det genom att sätta i hårdare.
beror ju lite på hur man tänker. med original fjädrarna så drar den utan att man måste varva nått nästan. Men med hårdare fjädrar så måste ju moppen varva mycket innan den greppar
ju högre effektkurvan är i registret desto mer måste man varva innan motorn drar iväg. om kopplingen greppar på 3000rpm och effektkurvan börjar på 6000 så får man att den är slö i starten och sen drar efter några sekunder när motorn kommit upp i rätt varv.
ont: och för den som undrar så har ja nu för 251a gången sagt att man inte byter tryckfjäder förens remmen slirar
Lennart Tuning
Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!