Hjälp Derbi Senda r 00

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

gustav28
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 7 april 2014, 19:38

Hjälp Derbi Senda r 00

Inlägg av gustav28 »

Hjälp.efter att jag hade köpt min moppe så började den lägga va ibland och till slut så gick den inte ens att starta. Efter att ha bytt kolv och cylinder så lämnande vi in den på verksad och det var tydligen ägaren innan som hade kopplat all el fel så att tändningen hade slåtts ut. Så vi bytte tändsystem och kopplade om elen och den startar. Men nu så lägger den av när man kommer upp i höga varv( specielt om man drar upp på tex 5an eller 6an och sen ska bromsa in) men innan den dör så stannar den kvar på höga varv i ca 2 sek. Då är frågan om ni tror att tändnigen håller på att slås ut igen eller om det kan ha något med förgasaren eller kylningen osv... Den är urpluggad och upp drevad och har kolla tändstiftet som visar att den får lite för mycket bensin fastän jag har strl 62 i munstycke på en dellerto 14mm!!?? Tacksam för svar Smile
Användarens profilbild
tele444
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 9 januari 2014, 06:29
Ort: Jönköping

Inlägg av tele444 »

62 i munstycke på en 14mm låter vettigt men tror det har med förgasar inställningar, tjuvluft m.m Testa ställa in förgasarn bättre? vrid luftskruven hela vägen in... Cirka två varv ut eller mer om det behövs o se om han går redigt på tomgången. Kan ju vara så det är skit i förgasaren som hoppar runt :) Bara mina tips :)
Derbi Senda baja 125a -> projekt:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58881
125cc
mikuni vm 20mm
limited edition gaffel, dubbla bromskivor
BILTEMA ljuddämpare
15/50 org->14-48
Wheeliemeters-50m
Skriv svar