Stanna för polisen?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

joelbck
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 september 2013, 21:03

Stanna för polisen?

Inlägg av joelbck »

Tjena tjena, jag bara undrar lite hur / vad polisen gör ifall dem stannar en nör man kör helt lagligt / bara står stilla och kommer ut o snackar med en? är det värt att stanna o va så trevlig och ärlig att dem kommer vilja ta en fika med mig efter eller ska man ba bränna på o hoppas på att man kommer undan? :P
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Re: Stanna för polisen?

Inlägg av TheFlyingFin »

joelbck skrev:Tjena tjena, jag bara undrar lite hur / vad polisen gör ifall dem stannar en nör man kör helt lagligt / bara står stilla och kommer ut o snackar med en? är det värt att stanna o va så trevlig och ärlig att dem kommer vilja ta en fika med mig efter eller ska man ba bränna på o hoppas på att man kommer undan? :P
Om du kör helt lagligt och inte trimmat så den går över 60 så skulle jag stanna o va så vänlig som det bara går :) Du vinner på det i längden .
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Som ovan om du kör helt lagligt stanna. Dock så stanna bara då de sätter på blåljus, så länge dom inte gör de så är det ingen lag som säger att du behöver stanna :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
joelbck
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 september 2013, 21:03

Inlägg av joelbck »

Men tänkte om man kör trimmat t.ex 70cc o rör o alltihopa :P
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

joelbck skrev:Men tänkte om man kör trimmat t.ex 70cc o rör o alltihopa :P
Då hade jag i största fall dragit. Men beror lite på hur miljön ser runt om mig, utanför tätbebyggt område kan de vara lite svårt så då hade jag försökt prata ihop mig lite med dom men inom tätbebyggt område hade jag dragit beroende på om de finns några bra och smarta vägar i närheten :)

Sen får man känna lite hur man är som person om man klarar av att dra ifrån dom. Och allt det ovan ska du ta ett snabbt beslut på 5-10 sekunder och när du väl börjat dra ifrån dom ska du inte stanna då är dom inte lika glada längre
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Och har du regplåt är det inte så smart att försöka dra ifrån dom, du förstår säkert varför :)
joelbck
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 september 2013, 21:03

Inlägg av joelbck »

rasmusborg skrev:
joelbck skrev:Men tänkte om man kör trimmat t.ex 70cc o rör o alltihopa :P

Då hade jag i största fall dragit. Men beror lite på hur miljön ser runt om mig, utanför tätbebyggt område kan de vara lite svårt så då hade jag försökt prata ihop mig lite med dom men inom tätbebyggt område hade jag dragit beroende på om de finns några bra och smarta vägar i närheten :)

Sen får man känna lite hur man är som person om man klarar av att dra ifrån dom. Och allt det ovan ska du ta ett snabbt beslut på 5-10 sekunder och när du väl börjat dra ifrån dom ska du inte stanna då är dom inte lika glada längre

Aaa exakt tänkte mer när dem memorerat / tagit bilder på moppen o såå :/ då blir dem kanske inte så glada när man stannar nån gång :P
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

MisterDT50R skrev:Och har du regplåt är det inte så smart att försöka dra ifrån dom, du förstår säkert varför :)
spelar egentligen ingen roll då de inte kan bevisa att det var just du som körde mopeden.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Agge0102 skrev:
MisterDT50R skrev:Och har du regplåt är det inte så smart att försöka dra ifrån dom, du förstår säkert varför :)
spelar egentligen ingen roll då de inte kan bevisa att det var just du som körde mopeden.
Dock så får dom reda på vart du bor så nästa gång de ser moppen lär de stanna den för test
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

rasmusborg skrev:
Agge0102 skrev:
MisterDT50R skrev:Och har du regplåt är det inte så smart att försöka dra ifrån dom, du förstår säkert varför :)
spelar egentligen ingen roll då de inte kan bevisa att det var just du som körde mopeden.
Dock så får dom reda på vart du bor så nästa gång de ser moppen lär de stanna den för test
OFta dom får göra så i Sverige? Här i Finland behöver man inte va rädd för att dom ska göra så =P
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar