Trasigt bromsok?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Trasigt bromsok?

Inlägg av Manny »

Tjena! Har en HM Derapage som jag lämnade in på service i höstas. Där sa dem att fästet på det bakre bromsoket var trasigt och att man var tvungen att köpa ett nytt ok.

Men jag har varit i kontakt med dem svenska återförsäljarna för HM och de säger att dem inte har lyckats få någon kontakt med HM. Dock sa dem att dem skulle höra av sig till mig om dem fick kontakt med HM. Begagnade bromsok till HM verkar dessutom inte växa på träd.

Så nu undrar jag om det finns någon möjlighet att svetsa det även om det är såpass litet eller om det möjligtvis är så att den har likadant bromsok som någon annan mopedmodell.

Känns ju lite tråkigt att sälja moppen utan fungerande bakbroms efter som det sänker värdet en del. Skulle vara väldigt tacksam för svar :)

Bild

Bild
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Oket är ju från ajp så det lär finnas likadant till andra mopeder. Kika lite bilder och se om du hittar liknande någon annan stans. Annars borde din åf, om du har någon, kunna ta hem annars är det skitdålig service...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar