Köpa peugeot jetforce. tdsi eller c-tech?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ChisO
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 30 mars 2014, 16:11

Köpa peugeot jetforce. tdsi eller c-tech?

Inlägg av ChisO »

Tjenare.

Har nu bestämt mig för att inom en väldigt snar framtid köpa en jetforce. enbart för att kunna köra inom stan ( är 27 år). men efter mycket googlande så har man fortfarande inte kommit fram till vilken man ska ha. är det några kända fel på denna modell? vad ligger bränsleförbrukningen på vid normal körning? om man drar alla pluggar och variatorbrickan. blir det någon högre bränsleförbrukning pga detta eller kankse tom något lägre? är inte ute efter något trim så speicellt men kan man ändå göra de gratis så varför inte. måste man plugga av ecu:n på tdsi om man bara tar bort bort pluggarna och variatorbrickan? för c-techen är inte lika känslig vad jag har fattat det som?

tack på förhand för alla hjälp man kan få
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Den av dina frågor jag kan hjälpa dig med är ang. bränsleförbrukningen, drar du pluggarna utan att bestycka om förgasaren så drar den mindre i laglig hastighet men om du också kör fortare och varvar mer så drar den mer ju. Mig veterligen brukar man väl snacka om 0,3l / milen på en moped och det förändras nog egentligen inte så mycket med eller utan pluggar. :) hoppas jag hjälpte dig lite i alla fall.
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
ChisO
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 30 mars 2014, 16:11

Inlägg av ChisO »

Ossian skrev:Den av dina frågor jag kan hjälpa dig med är ang. bränsleförbrukningen, drar du pluggarna utan att bestycka om förgasaren så drar den mindre i laglig hastighet men om du också kör fortare och varvar mer så drar den mer ju. Mig veterligen brukar man väl snacka om 0,3l / milen på en moped och det förändras nog egentligen inte så mycket med eller utan pluggar. :) hoppas jag hjälpte dig lite i alla fall.
okey. lät ju väldigt överkomligt då :).bör man bestycka om förgasaren efter man har dragit alla pluggar och plockat av variatorbrickan? om man inte har tdsi modellen vill säga
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

ChisO skrev:
Ossian skrev:Den av dina frågor jag kan hjälpa dig med är ang. bränsleförbrukningen, drar du pluggarna utan att bestycka om förgasaren så drar den mindre i laglig hastighet men om du också kör fortare och varvar mer så drar den mer ju. Mig veterligen brukar man väl snacka om 0,3l / milen på en moped och det förändras nog egentligen inte så mycket med eller utan pluggar. :) hoppas jag hjälpte dig lite i alla fall.
okey. lät ju väldigt överkomligt då :).bör man bestycka om förgasaren efter man har dragit alla pluggar och plockat av variatorbrickan? om man inte har tdsi modellen vill säga
Egentligen ja, nästan alla här på forumet tycker det men jag vet jättemånga irl som har pluggat ur diverse mopeder och inte pillat på förgasaren utan att det har resulterat i några problem så typ gör det om du orkar för att få den att gå liiiiiite bättre
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
ChisO
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 30 mars 2014, 16:11

Inlägg av ChisO »

okey. du vet inte nånting om det ang variatorbrickan? på tdsi och c-Tech. måste man plugga av ecu:n på tdsi för att motorn inte ska skära?
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Scooterfolket har nog bättre koll på det än jag :oops: , fråga i den delen av forumet så får du nog något vettigt svar
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
ChisO
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 30 mars 2014, 16:11

Inlägg av ChisO »

okey får göra detta då :)
ChisO
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 30 mars 2014, 16:11

Inlägg av ChisO »

Har kommit fram till nu iaf att jag kommer köra på en c-Tech. så vet ni nått ang mina frågor om just c-techen så vore det kanon
Skriv svar