Yamaha TZR 50 + 190cm = Problem?

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Azazel
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 30 mars 2014, 14:37

Yamaha TZR 50 + 190cm = Problem?

Inlägg av Azazel »

Hej!
Det är dags att skaffa moped och jag undrar lite om någon lång person här någonsin testat en tzr 50. Tror ni man får ont i ryggen osv. av att köra en sådan moppe när man är lång eller inte? Har inte möjlighet att testa själv. Just nu står det mellan en Tzr 50 och Derbi DRD racing.
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

TZR ska nog inte vara större problem för dig! Den är ju en kopia utav yamaha R1 (i storlek)
Själv hade jag valt Derbi drd racing om jag vore du. Du behöver inte klämma ihop dig lika mycket och sen har du mer rak rygg när du kör en sådan så det blir inte lika fel belastning på rygg (fel belastning = trött snabbt på att köra)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Den går absolut och köra, dock så kommer den kännas rätt liten. Hur du kommer sitta och hur bekvämt de är beror på din kroppstyp, det kan ingen utom du svara på tyvärr.

R1:an är för övrigt större än TZR:en, inte något märkvärdigt. Men den är större.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Skriv svar