Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Hört att det är svårt/ dyrt att skaffa delar till dessa, vet inte riktigt om det stämmer men det verkar rimligt..BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
kan tänka mig att kåpor osv är dyrt och relativt svårt att hitta, men motorn är en AM6:a så det är inte svårt att hitta delar till den.Persson97 skrev:Hört att det är svårt/ dyrt att skaffa delar till dessa, vet inte riktigt om det stämmer men det verkar rimligt..BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Nää, det är ju bara att gå in på typ twostroke.se eller kolla Rieju-delar om det gäller motornPersson97 skrev:Hört att det är svårt/ dyrt att skaffa delar till dessa, vet inte riktigt om det stämmer men det verkar rimligt..BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!MisterDT50R skrev:Men din betande kossa är motordelar det enda på en moppe?
Finns knappt några ch på blocket så ska man köpa ett beggat kåpset får man flyga ut från landet förmodligen, och ska man köpa tanken eller höger kylarvinge får man gå in på racing planet och punga ut mer pengar än vad man sparat från tomten
Skärp dig.BetandeMax skrev: Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!
'Persson97 skrev:Skärp dig.BetandeMax skrev: Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!
Ja motorn finns det mycket grejor till och endel saker går säkert att modda dit även till chassit.
Men vi snackar om att det är lite halvjobbigt (och säkerligen svindyrt) att hitta originaldelar till chassit.
Förlåt för att man frågar då mister perfekt, undrar för att jag hitta en moppe som hade kvar orginal cylinder men ej veven...BetandeMax skrev:Första: Om du då ska åka 80cc så tror jag att veven är det minsta dom oroar sig över.Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
Andra: vafan ska du ha 80cc vev för orginal!!???
Det är väl förfan därför forum finns så att man kan fråga andra som har koll på sånt....derbiogge skrev:det var den dummaste frågan någonsin klart att det räknas som trim. man får inte ha någonting annat än org delar.Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
Vad ska jag skärpa mig med? Det var du som la en spydig kommentar helt i onödan.BetandeMax skrev:'Persson97 skrev:Skärp dig.BetandeMax skrev: Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!
Ja motorn finns det mycket grejor till och endel saker går säkert att modda dit även till chassit.
Men vi snackar om att det är lite halvjobbigt (och säkerligen svindyrt) att hitta originaldelar till chassit.
skärp dig själv!
Det är klart att det går att hitta orginaldelar. och du tror inte att det kan vara så att folk behåller dom för att dom är bra istället för att sälja dom på blocket. Dessutom är kåpor eller att den går bra viktigast? min poäng var att det går alltid att lösa med delar till en moppe. men om man lägger 20k på en CH så kan man väl lägga lite tusenlappar på delar om nåt pajar
Att veven är gjord för 80cc säger inte så mycket. Är det längre slaglängd däremot får din moped mer cc. (Så lätt är det väl inte, men grovförklaring)Simon_14 skrev:Förlåt för att man frågar då mister perfekt, undrar för att jag hitta en moppe som hade kvar orginal cylinder men ej veven...BetandeMax skrev:Första: Om du då ska åka 80cc så tror jag att veven är det minsta dom oroar sig över.Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
Andra: vafan ska du ha 80cc vev för orginal!!???