försäkring på klass-2 moped

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Har ni försäkring på 30 moppe?

Ja
5
83%
Nej
1
17%
 
Antal röster: 6

halvar89
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 18 oktober 2013, 13:00

försäkring på klass-2 moped

Inlägg av halvar89 »

Tjena! Jag sitter och undrar om ni har en trafikförsäkring på den, för jag har inte. Jag kör en Yamaha dt 50 mx som går fortare än 30 och när de går fortare än 30 och inte är original gäller väl inte försäkringen ändå? eller har jag fel? Jag tror ändå inte att polis i den här staden stoppar mig och kollar upp ram nummer osv, de stoppar nästan aldrig mopeder. Speciellt inte 30 mopeder. Tacksam för lite svar :lol:
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Trafikförsäkring ska du ha enligt lag och du bör ha det för om du kör in i något eller någon så kan det stå dig dyrt utan den.
Jonaskarlsson
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 2 december 2013, 15:00
Ort: Salem

Inlägg av Jonaskarlsson »

Det är ju bra att ha försäkring om den blir stulen
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Jonaskarlsson skrev:Det är ju bra att ha försäkring om den blir stulen
Försäkringen gäller väl ändå inte om den är trimmad..? Dock så kan man väl säga att det är tjuven som trimmat den :roll:
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Jonaskarlsson skrev:Det är ju bra att ha försäkring om den blir stulen
Det beror på vad man har för försäkring. Trafikförsäkring SKA du ha minst enligt lag. Och det täcker bara kostnaderna på motpartens sida. D.v.s skadorna du åstadkommer på t.ex bilen du körde in i.

Sen kan man betala mer i försäkring och få halvförsäkring. Det täcker oftast allt förutom skador på ditt fordon. Helförsäkring täcker ALLT - Med det kostar att ha.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Det är långt ifrån alla gånger mopederna kollas ifall de faktiskt är trimmade, om det inte finns anledning att tro att dom är det. Så även om försäkringen inte ska gälla finns det rätt goda chanser att få ut på den ändå - om man inte legat i 80 knyck och åkt rätt in i sidan på en bil, eller gjort nått sånt dumt...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar