Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
men är det inte svårt att borra/slipa upp motorblocket eller va det heter.. för det är igentligen det ända som hindrar mig från högre cc...david96 skrev:skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar
Roxx_Oggster skrev:men är det inte svårt att borra/slipa upp motorblocket eller va det heter.. för det är igentligen det ända som hindrar mig från högre cc...david96 skrev:skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar
men om jag ändå ska fräsa upp grejjerna köper jag en parmakit 95cc cylinderdavid96 skrev:Roxx_Oggster skrev:men är det inte svårt att borra/slipa upp motorblocket eller va det heter.. för det är igentligen det ända som hindrar mig från högre cc...david96 skrev:skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar
det är lätt som en plätt, mycket lättare än att byta vev iallafall och kostar ca 200 om du lämnar in och en airsal 88 och bra billigare och bättreamma effekt
ja där finns en portare som bara bor några mil bort så jag kan fråga han vad han kan göra...LennartTuning skrev:parmakit cylindrarna ska du ge fan i om du inte vill ha en massa problem.
jag hade också satsat på airsal 88.
du behöver inte porta för att veven ska få plats. bara för att cylinderfoten ska gå ned
sånt kan vilken erfaren portare som helst lösa, om han nu sysslar med portning och modifiering av motorblock.
den värkar ju vara riktigt grym! det ända viktiga är att den hyar bra toppfart så jag kan sticka från polisen om dom får syn på mig;)hampe101 skrev:Bidalot 94cc lär vara en av de bästa cylindrarna har jag hört, vet inte om du vill slösa så mycket pengar på en cylinder, men då får du rejält mycket mer effekt än från parmakit!
http://www.youtube.com/watch?v=CkxE6D9Uu0g
Jodu, de är väl ~27hk oportat, om du har allt t.ex. förgasare, avgasrör osvRoxx_Oggster skrev:den värkar ju vara riktigt grym! det ända viktiga är att den hyar bra toppfart så jag kan sticka från polisen om dom får syn på mig;)hampe101 skrev:Bidalot 94cc lär vara en av de bästa cylindrarna har jag hört, vet inte om du vill slösa så mycket pengar på en cylinder, men då får du rejält mycket mer effekt än från parmakit!
http://www.youtube.com/watch?v=CkxE6D9Uu0g