Bästa 80cc setupen för Derbi?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Bästa 80cc setupen för Derbi?

Inlägg av Roxx_Oggster »

tjena!
ska skaffa mig en Derbi Senda x-treme 06 (eller nyare) då undrar jag vilken fulla setup ni hade rekommenderat (oberoende priser) så tänk er bästa setupen till en malossi MHR TEAM 80cc som cylinder och bygg en setup där ifrån.
har själv gjort en här:
cylinder: Malossi - Cylinderkit (MHR TEAM) 80cc (PIA)
Rör: Malossi - Avgassystem (MHR Supermoto)
förgasare: Stage6 - Förgasare (R/T PWK) 28mm
kopplingsfjädrar: Malossi - Kopplingsfjädrar (Racing) (DER/PIA)
Lamellsats: Metrakit - Lamellsats (MRD, Racing) DER/PIA
drev: TNT - Drevkit 420 Senda
Membran: Malossi - Membran (VL17) MHR (AM6 - DER / PIA)

Passar allt dethär ihop kan ni kanske börja med o svara på?... ;)
kan inte så mycket om crossmoppar så :/

men om ni har några andra värsting setupar som ni vill rekommendera så är jag öppen för förslag :D
tack på förhad hajhaj :D
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

david96 skrev:skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar
men är det inte svårt att borra/slipa upp motorblocket eller va det heter.. för det är igentligen det ända som hindrar mig från högre cc...
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Roxx_Oggster skrev:
david96 skrev:skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar
men är det inte svårt att borra/slipa upp motorblocket eller va det heter.. för det är igentligen det ända som hindrar mig från högre cc...

det är lätt som en plätt, mycket lättare än att byta vev iallafall och kostar ca 200 om du lämnar in och en airsal 88 och bra billigare och bättreamma effekt
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

david96 skrev:
Roxx_Oggster skrev:
david96 skrev:skaffa en pvl tändning med.
sedan glöm inte vev men ska du ändå byta vev så kör på 90+cc eller airsal 88cc
sedan så suger mk lammellerna kör original med en extra och mhr fjädrar eller bara original med mhr fjädrar
men är det inte svårt att borra/slipa upp motorblocket eller va det heter.. för det är igentligen det ända som hindrar mig från högre cc...

det är lätt som en plätt, mycket lättare än att byta vev iallafall och kostar ca 200 om du lämnar in och en airsal 88 och bra billigare och bättreamma effekt
men om jag ändå ska fräsa upp grejjerna köper jag en parmakit 95cc cylinder ;) :P
hampe101
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 3 juli 2013, 06:05

Inlägg av hampe101 »

Bidalot 94cc lär vara en av de bästa cylindrarna har jag hört, vet inte om du vill slösa så mycket pengar på en cylinder, men då får du rejält mycket mer effekt än från parmakit! :)

http://www.youtube.com/watch?v=CkxE6D9Uu0g
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

parmakit cylindrarna ska du ge fan i om du inte vill ha en massa problem.

jag hade också satsat på airsal 88.

du behöver inte porta för att veven ska få plats. bara för att cylinderfoten ska gå ned :)

sånt kan vilken erfaren portare som helst lösa, om han nu sysslar med portning och modifiering av motorblock.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

LennartTuning skrev:parmakit cylindrarna ska du ge fan i om du inte vill ha en massa problem.

jag hade också satsat på airsal 88.

du behöver inte porta för att veven ska få plats. bara för att cylinderfoten ska gå ned :)

sånt kan vilken erfaren portare som helst lösa, om han nu sysslar med portning och modifiering av motorblock.
ja där finns en portare som bara bor några mil bort så jag kan fråga han vad han kan göra...
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

hampe101 skrev:Bidalot 94cc lär vara en av de bästa cylindrarna har jag hört, vet inte om du vill slösa så mycket pengar på en cylinder, men då får du rejält mycket mer effekt än från parmakit! :)

http://www.youtube.com/watch?v=CkxE6D9Uu0g
den värkar ju vara riktigt grym! det ända viktiga är att den hyar bra toppfart så jag kan sticka från polisen om dom får syn på mig;)
derix
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 4 maj 2012, 07:35
Ort: vellinge

Inlägg av derix »

Om jag fick rekomnedera till vilket pris som helst så måste jag hålla med hampe bidalot 94ccn ska ha otroligt mycket power. Synd bara att den inte kan köpas i sverige.

Annars skulle jag vilja så ett slag för en portad Brk 88cc samma som airsalen fast med 2 delat toplock ^^

Bidalot:
https://www.youtube.com/watch?v=vSH8KNR1wxQ

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-b ... a7393.html

Brk:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=30809
hampe101
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 3 juli 2013, 06:05

Inlägg av hampe101 »

Roxx_Oggster skrev:
hampe101 skrev:Bidalot 94cc lär vara en av de bästa cylindrarna har jag hört, vet inte om du vill slösa så mycket pengar på en cylinder, men då får du rejält mycket mer effekt än från parmakit! :)

http://www.youtube.com/watch?v=CkxE6D9Uu0g
den värkar ju vara riktigt grym! det ända viktiga är att den hyar bra toppfart så jag kan sticka från polisen om dom får syn på mig;)
Jodu, de är väl ~27hk oportat, om du har allt t.ex. förgasare, avgasrör osv :)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

bara för att du har högre kubik betyder inte att den är bättre, bidalots 80 kubikare är mycket mer prövad, och ger mer effekt än 94ccn, dock så kostar den snäppet under 5k också.

edit: http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... label.html
Skriv svar