Hjälp, packboxbyte Yamaha DT50R -06

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Vixhall
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 1 april 2013, 19:51
Ort: Skellefteå

Hjälp, packboxbyte Yamaha DT50R -06

Inlägg av Vixhall »

Tjenare! Nu är det så att jag äger en Yamaha DT50R -06 som har de vanliga Paioli gafflarna vilket betyder att de inte håller tätt för fem öre. Jag har nu tänkt att byta ut packboxarna och skrapringarna men har redan kört fast, vet nämligen inte vilka packboxar/skrapringar jag ska köpa.

TwoStroke vill ju ha mer än 1000kr för en komplett packboxssats Yamaha original, och det låter inte riktigt rätt. LellesMC påstår sig ha packboxar betydligt billigare men vet ej om de passar, de säger att det är samma som sitter i YZ80's.

Så om någon har någon erfarenhet av Paioli-gafflar och vet vars man kan beställa så vore det schysst.
sweeken
Avstängd
Inlägg: 107
Blev medlem: 30 april 2011, 08:45

Re: Hjälp, packboxbyte Yamaha DT50R -06

Inlägg av sweeken »

Vixhall skrev:Tjenare! Nu är det så att jag äger en Yamaha DT50R -06 som har de vanliga Paioli gafflarna vilket betyder att de inte håller tätt för fem öre. Jag har nu tänkt att byta ut packboxarna och skrapringarna men har redan kört fast, vet nämligen inte vilka packboxar/skrapringar jag ska köpa.

TwoStroke vill ju ha mer än 1000kr för en komplett packboxssats Yamaha original, och det låter inte riktigt rätt. LellesMC påstår sig ha packboxar betydligt billigare men vet ej om de passar, de säger att det är samma som sitter i YZ80's.

Så om någon har någon erfarenhet av Paioli-gafflar och vet vars man kan beställa så vore det schysst.
Är det samma paioli gaffel som sitter på Derbi så finns det på twostroke.se
(Själv köpt packboxar där ifrån). Men finns vad jag vet inga skrapboxar
Användarens profilbild
Vixhall
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 1 april 2013, 19:51
Ort: Skellefteå

Inlägg av Vixhall »

Jo både packboxar och skrapringar (dammskydd) finns på Twostroke, men de var väldigt dyra. Hittade billigare packboxar hos Rinab jag ska beställa, men dock inge skrapringar så de blir Twostrokes.
Skriv svar